Dział Techniczny > Warsztaty i sklepy

Gwarancja na Jaguara

<< < (2/3) > >>

jarek-jerryjag:
Czy gwarancja kupionego Jaguara w Polsce obowiązuje tylko w Polsce czy w całej Europie.
Gwarancje z USA nie obowiązuje w Europie.

rcala xj40:
 " Najblizszy termin awarii naglych jest za 3 week ",  ;D ;D ;D ;D ;D

Co raz czesciej mam wrazenie ze zyjemy w Shanzu ( taka osada w Keni 15km od Mombasy )  :-K :-K :-K

Zwierzu:
Kiedyś czytałem taki artykuł, z którego wynikało że gwarancje w Polsce mają zasięg "krajowy". Ale że jest to rodzaj nielegalnej zmowy. Gwarancje są używane przez dealerów w Polsce do powstrzymywania prywatnego importu samochodów z krajów ościennych. Tzn polscy dealerzy nie uznają gwarancji nowych samochodów kupowanych poza Polską. Dzięki temu skłaniają klientów do zakupów w Polsce właśnie. Czyli do droższych zakupów.

Moim zdaniem w takich przypadkach jak w postach powyżej - miesiąc czasu na naprawę gwarancyjną - trzeba by pisać skargi do centrali Jaguara gdzieś w Anglii. Myślę, że przepisy kodeksu handlowego (chyba raczej chodzi o kodeks cywilny jednak...) mówią coś na temat napraw gwarancyjnych i zapewne są to terminy typu "niezwłocznie" - czyli po ludzku w 2 tygodnie. Jeśli coś ma zająć dłużej niż 2 tygodnie - można pewnie sprawę skierować do sądu.

Artleks, może jest jakiś prawny sposób na opieszały serwis gwarancyjny?

Pozdrówka,

artleks:
Problem tzw. eurogwarancji wygląda tak. W Polsce nie wprowadzono „rodzimych” przepisów, zobowiązujących dealerów do stosowania takich gwarancji, ale Polskę jako członka UE obowiązuje rozporządzenie komisji (WE) nr 1400/2002 z 31 lipca 2002 r. Rozporządzenie to zostało przeniesione do krajowego systemu prawnego 1 stycznia 2004 r. przez rozporządzenie RM z dnia 28 stycznia 2003 r w sprawie wyłączenia określonych porozumień wertykalnych w sektorze pojazdów samochodowych spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję. Z rozporządzenia nr 1400/2002 , a dokladniej  broszury wyjaśniającej do tego rozporzadzenia wynika że: „(...) konsument powinien móc oddać pojazd do dowolnego autoryzowanego warsztatu w ramach sieci dostawcy w dowolnym miejscu UE(..) Autoryzowany dealer ma obowiązek naprawić wszystkie pojazdy danej marki, honorować gwarancję, przeprowadzić bezpłatna obsługę gwarancyjną oraz wykonać prace związane z usuwaniem wad fabrycznych bez względu na miejsce zakupu samochodu”.  Tak więc generalnie dealerzy powinni uznawac eurogwarancje, a jesli nie uznaja to lamia przepisy..   Co do obowiazywania gwarancji poza UE to tylko dobra wola dealera a nie jego obowiazek

artleks:

--- Cytat: Zwierzu w Wrzesień 25, 2008, 08:33:34 am ---Kiedyś czytałem taki artykuł, z którego wynikało że gwarancje w Polsce mają zasięg "krajowy". Ale że jest to rodzaj nielegalnej zmowy. Gwarancje są używane przez dealerów w Polsce do powstrzymywania prywatnego importu samochodów z krajów ościennych. Tzn polscy dealerzy nie uznają gwarancji nowych samochodów kupowanych poza Polską. Dzięki temu skłaniają klientów do zakupów w Polsce właśnie. Czyli do droższych zakupów.

Moim zdaniem w takich przypadkach jak w postach powyżej - miesiąc czasu na naprawę gwarancyjną - trzeba by pisać skargi do centrali Jaguara gdzieś w Anglii. Myślę, że przepisy kodeksu handlowego (chyba raczej chodzi o kodeks cywilny jednak...) mówią coś na temat napraw gwarancyjnych i zapewne są to terminy typu "niezwłocznie" - czyli po ludzku w 2 tygodnie. Jeśli coś ma zająć dłużej niż 2 tygodnie - można pewnie sprawę skierować do sądu.

Artleks, może jest jakiś prawny sposób na opieszały serwis gwarancyjny?

Pozdrówka,

--- Koniec cytatu ---

Tak termin to 14 dni (art. 8 pkt. 3 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych przypadkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie Kodeksu Cywilnego) Dealer ma 14 dni na ustosunkowanie sie do reklamacji. Jesli nic nie odpowie w ciagu 14 dni to taka sytuacja jest rozpatrywana na korzysc konsumenta i uznaje sie ze dealer reklamacje uwzglednil

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej