Autor Wątek: Brak Pilota  (Przeczytany 2652 razy)

Offline G@briel

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 148
Brak Pilota
« dnia: Lipiec 19, 2008, 16:55:50 pm »
W XJ40 ktorego kupilem tydzien temu brakuje pilota przy kluczykach, a podobno powinien byc. Czy mozna jakos go dokupic i ustawic tak aby dzialal?  ???

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Brak Pilota
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 19, 2008, 22:34:15 pm »
Można kupić. A nie masz go w ogóle czy brakuje zapasowego?
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline G@briel

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 148
Odp: Brak Pilota
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 20, 2008, 00:50:23 am »
Niestety nie mam zadnego, a wogole komplet kluczy mam tylko jeden. Co dziwniejsze,
oba klucze jakie mam sa identyczne, i oba dzialaja we wszystkich zamkach oraz w stacyjce.
Niczym sie nie roznia, oprocze tego ze jeden jest troszke wiekszy i ma taki przycisk ktory
nie wiem do czego sluzy.
:-wstyd

scare

  • Gość
Odp: Brak Pilota
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 21, 2008, 22:31:19 pm »
Można kupić. A nie masz go w ogóle czy brakuje zapasowego?

jagoholik, możesz rozwinąć odpowiedz? Chodzi o to, ze mam oryginalny pilot i chciałbym go zaprogramować do innego jaga, możliwe?



Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Brak Pilota
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 21, 2008, 23:07:34 pm »
Reprogramming Factory K19 Alarm

The following are the instructions included with the alarm transmitters for 1990-? cars.

19,000 Code Transmitter Coding Instructions

THIS TRANSMITTER IS PRE-CODED. With the 19,000 code system, the Alarm ECU is programmed rather than the transmitter as with the 1988-89 system.

WHEN BOTH BATTERIES ARE DISCONNECTED (NOTED BELOW) THE ALARM ECU LOSES ALL TRANSMITTER SIGNALS.

Therefore, when programming the Alarm ECU with this transmitter ALL TRANSMITTERS FOR THIS CAR MUST BE AVAILABLE so that all 3 (or 4) can be entered into ECU memory AT THE SAME TIME.

If the owner has not brought in the two original transmitters supplied with the alarm, we recommend postponing programming until all 3 are available at the same time.

1. Ensure the original transmitters are available in addition to this unit.
2. Take note of pre-selected radio stations on AM and FM bands.
3. Disconnect the negative battery cable from the car battery.
4. Unplug the alarm system backup battery.
5. Reconnect both backup battery and car battery.
6. Alarm will chirp once per second and side lights will flash.
7. Press each of the 3 (or 4) remotes once until a total of 5 transmissions are made. Each press of a remote results in the speaker sounding once. Alarm ECU will remember a total of 5 codes, in any combination of 2 - 5 transmitters. If tone is not heard, replace the 12v transmitter battery. If good, replace transmitter with a new warranty unit.
8. When the Alarm ECU has received 5 codes from all 3 (or 4) transmitters, it will function after a door has been opened or closed.
9. Open and close a door.
10. Using each remote in turn, arm and disarm the system to ensure all transmitters are programmed in properly.
11. Re-program AM/FM radio stations.
12. Ensure the remotes are attached to car keys and labeled to avoid mix up
XJR-S 6.0 Asprey#99