Autor Wątek: Zawory EGR w 2.7 HDI  (Przeczytany 1658 razy)

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 417
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Zawory EGR w 2.7 HDI
« dnia: Luty 28, 2019, 12:31:25 pm »
Cześć,

Czy macie jakieś doświadczenia z wymianą EGR-ów w 2.7 ?
Mam Peugeota 607 2.7 HDI i chcąc przyoszczędzić wymieniłem pozacinane EGR-y na tanie nówki z Intercarsu ( Engitech )
Działa to fatalnie i bez przerwy mam jazdy z pomiarem przepływów i zapalony Check Engine.
W sumie to nie wiem gdzie zadać to pytanie, tu czy w dziale X350 ...
Będę wdzięczny za wszelkie informacje
Piotr
 

Online V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 380
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Zawory EGR w 2.7 HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 28, 2019, 12:41:27 pm »
Tanie zamienniki są tanie i na tym kończą się ich zalety. Kup Valeo.
XJR-S 6.0

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 417
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: Zawory EGR w 2.7 HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 28, 2019, 12:59:44 pm »
No wiem, to był kosztowny błąd. Koszt wymiany to w moim przypadku 250 PLN za sztukę. Te z Intercarsu mogę reklamować ale żeby to zrobić muszę je wymontować czyli znów zapłacić no i unieruchomić auto na 2 tygodnie w oczekiwaniu na odpowiedź. Dlatego pytam czy ktoś ma jakiś pomysł na uzdrowienie tych nieszczęsnych zamienników. Poza tym jak zainwestuję w Valeo i ich instalację to będą one stanowić 1/6 wartości mojego auta :)
Piotr

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Zawory EGR w 2.7 HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 28, 2019, 15:12:43 pm »
Rozumiem że wyskakuje ci coś w stylu zbyt niski przepływ recyrkulacji spalin. Powiem ci że to nie koniecznie wina zaworu EGR a raczej rurki do kolektora która potrafi sie zawalić syfem, a to wszystko znaczy że albo spoko powstało to z wiekiem, albo masz coś ze spalinami

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 417
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: Zawory EGR w 2.7 HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 28, 2019, 15:31:07 pm »
Objaw jest dokładnie taki jak piszesz. Jak wypnę wtyczki EGR-ów to się przepływy normują ale wiadomo, od razu wali błędem. Przez chwilę jeździłem z zaślepkami, pełnymi i również z takimi z otworkiem 3mm. Przepływy były ok ale silnik brzmiał jakoś tak twardo i nieprzyjemnie.
Piotr

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Zawory EGR w 2.7 HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 28, 2019, 16:23:16 pm »
Zleć może odkręcenie tych rurek bo z tego co pamiętam to idą wierzchem po silniku i sprawdźcie czy nie są zawalone, bo im dalej od zaworu tym spaliny robią sie chłodniejsze i osadzają sie na ściankach. To jak z kominem ;)

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 417
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: Zawory EGR w 2.7 HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 28, 2019, 16:53:20 pm »
Mówisz o rurkach od zaworu do dolotu czy o rurkach od wydechu do zaworu ?
Te pierwsze faktycznie idą w miarę sensownie, znaczy dobiorę się do nich bez większych ceregieli. natomiast te drugie są raczej trudno dostępne.
Piotr

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Zawory EGR w 2.7 HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 28, 2019, 18:24:33 pm »
O tych wchodzących do kolektora bo są cieniutkie. Druga sprawa jak turbinka wali olejem w kolektor i ci z rurki spalinami dmucha to na końcu robi sie zawsze ciasno

Offline Wolcik2

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 200
  • Kocham to forum
Odp: Zawory EGR w 2.7 HDI
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 02, 2019, 01:17:37 am »
Mam ten sam problem, ale po weekendzie biorę się za wymianę obu egr( oryginał używka) oraz wymianę prawej turbiny( też używka z 08r.od xf) niestety ale leje się olej aż kapie pod samochodem. Jak ogarnę temat to dam znać

Offline Wolcik2

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 200
  • Kocham to forum
Odp: Zawory EGR w 2.7 HDI
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 13, 2019, 23:57:15 pm »
EGR x2 czyste i działające ( lepsze niż kupione) problem był w nastawniku turbiny ( zmienna geometria) Błąd z początku był egr a finał .. Nadmierna prędkość turbiny bank A ( prawa) wydech czysty, głowica również, a interculer do połowy wypełniony olejem ( wcześniej jazda na castrolu)

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Zawory EGR w 2.7 HDI
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 14, 2019, 00:43:24 am »
Dobrze ze nie połknął tego Icka bo byś miał świece dymną ze znaczkiem jaguara

Offline Wolcik2

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 200
  • Kocham to forum
Odp: Zawory EGR w 2.7 HDI
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 14, 2019, 13:29:39 pm »
Jeszcze jedna ciekawostka😏 rurka ściekowa oleju od turbiny była przy pchana i olej zamiast do miski wypływał do interculera 😐 Pierwszy raz takie coś widzę.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Zawory EGR w 2.7 HDI
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 14, 2019, 14:30:45 pm »
To teraz już wiecie czemu panewki w tych silnikach lecą, bo jak ten gruz trafia do miski to później płynie dalej :-thumpdown

Offline Wolcik2

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 200
  • Kocham to forum
Odp: Zawory EGR w 2.7 HDI
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 14, 2019, 16:32:01 pm »
Panewki padają przez rozrzedzenie oleju w trakcie wypalania DPF , jak już trzeba wypalić sądzę to lepiej najpierw wymienić olej na nowy😎 Na szczęście w moim kociaku nie ma DPF 😊
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2019, 22:58:29 pm wysłana przez MicGin »

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
  • S-typ 2.7D
Odp: Zawory EGR w 2.7 HDI
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 14, 2019, 18:39:12 pm »
co zrobiłeś z tym nastawnikiem?