Autor Wątek: mrugająca kontrolka DSC  (Przeczytany 11004 razy)

wajcha202

  • Gość
mrugająca kontrolka DSC
« dnia: Wrzesień 28, 2011, 12:37:46 pm »
witam,jak we wcześniejszym temacie zapaliła mi się kontrolka DSC i ABS udało się odczytać błędy:
1)kod:C 1235-sygnał prędkości koła tylnego-zanik sygnału,
2)kod:c1285- elektrozawór regulacji serwera hamulca- usterka w obwodzie
po wymianie czujnika  kontrolka ABS zgasła o tyle kontrolka DSC cały czas mruga a sam system działa. po naciśnięciu przycisku DSC OFF system się wyłącza ale kontrolka nadal mruga. Nie wyświetla się żaden kod  błędu.

konrib

  • Gość
Odp: mrugająca kontrolka DSC
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 28, 2011, 16:12:33 pm »
Zresetowałeś komputera?

wajcha202

  • Gość
Odp: mrugająca kontrolka DSC
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 28, 2011, 17:51:36 pm »
Oczywiście,odłączyłem go na 30 min i nic. Jutro pojadę jeszcze na komputer CDIF 2, ponieważ na razie diagnozowałem go jako Forda Windstar na innym programie, może to coś da?

wajcha202

  • Gość
Odp: mrugająca kontrolka DSC
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 29, 2011, 13:49:38 pm »
Po podłączeniu się pod komputer CDIF 2, wyskoczył błąd nieopisany o kodzie C1285, przy innym komputerze (jako Ford Windstar program opisał ten sami błąd jako :elektrozawór regulacji serwa hamulca- usterka w obwodzie ). Czy ktoś z Was wie co to w ogóle może być? :-help

igorek

  • Gość
Odp: mrugająca kontrolka DSC
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 29, 2011, 14:03:21 pm »
C1285 Booster Solenoid Circuit Failure - trzeba skalibrować ABS-u

Here's the full procedure, but I bet that the ABS module just needs to be recalibrated.

PINPOINT TEST J: DTC C1285 — BOOSTER SOLENOID CIRCUIT FAILURE - DTC C1286 — BOOSTER MRCHANICAL FAILURE
CAUTION: Use the Flex Probe Kit for all test connections to prevent damage to the wiring terminals. Do not use standard multimeter probes.

CONDITIONS DETAILS/RESULTS/ACTIONS
J1 CARRY OUT THE RECALIBRATION PROCEDURE

Clear DTC

Carry out the brake booster recalibration procedure using the diagnostic tool.

Retrieve DTCs

Are any DTCs retrieved or does the recalibration procedure indicate a fault?
Yes
If DTC C1285 is retrieved, or the brake booster portion of the recalibration procedure indicates a failure, GO to J2.

If any other DTC is retrieved, GO to the Anti-Lock Brake System (ABS) Module Diagnostic Trouble Code (DTC) Index.

No
The ABS system is operating correctly.
J2 CHECK THE BRAKE BOOSTER SOLENOID

ABS Module C1555

Measure the resistance between the ABS module C155 pin 24, circuit 9-CF68 (BN/RD), harness side and the ABS module C155 pin 8, circuit 8-CF68 (WH/RD), harness side.

Is the resistance between 1 and 2 ohms?
Yes
GO to J5.

No
GO to J3.
J3 CHECK CIRCUIT 8-CF68 (WH/RD) AND CIRCUIT 9-CF68 (BN/RD) FOR AN OPEN

Active Booster C149

Measure the resistance between the ABS module C155 pin 8, circuit 8-CF68 (WH/RD), harness side, and brake booster C149 pin 4, circuit 8-CF68 (WH/RD), harness side; and between the ABS module C155 pin 24, circuit 9-CF68 (BN/RD), harness side and the active brake booster C149 pin 3, circuit 9-CF68 (BN/RD).

Are the resistances less than 5 ohms?
Yes
GO to J4.

No
REPAIR the circuit(s) in question. CLEAR the DTC. RECALIBRATE the ABS module. FOLLOW the diagnostic tool directions for the calibration procedure. REPEAT the self-test.
J4 CHECK CIRCUIT 8-CF68 (WH/RD) AND 9-CF68 (BN/RD) FOR SHORTS

Measure the resistance between the ABS module C155 pin 8, circuit 8-CF68 (WH/RD), harness side and the ABS module C155 pin 24, circuit 9-CF68 (BN/RD), harness side.

Is the resistance greater than 10,000 ohms?
Yes
INSTALL a new active booster. REFER to Section 206-07. CLEAR DTCs. RECALIBRATE the ABS module. FOLLOW the diagnostic tool directions for the calibration procedure. REPEAT the self-test.

No
REPAIR the circuit(s) in question. CLEAR the DTC. RECALIBRATE the ABS module. FOLLOW the diagnostic tool directions for the calibration procedure. REPEAT the self-test.
J5 CHECK CIRCUITS 8-CF68 (WH/RD) AND 9-CF68 (BN/RD) FOR A SHORT TO POWER

Active Booster C149

Measure the voltage between the ABS module C155 pin 8, circuit 8-CF68 (WH/RD), harness side and ground; and between the ABS module C155 pin 24, circuit 9-CF68 (BN/RD), harness side and ground.

Is there any voltage present?
Yes
REPAIR circuit(s) in question. CLEAR the DTC. RECALIBRATE the ABS module. FOLLOW the diagnostic tool directions for the calibration procedure. REPEAT the self-test.

No
GO to J6.
J6 CHECK CIRCUITS 8-CF68 (WH/RD) AND 9-CF68 (BN/RD) FOR A SHORT TO GROUND

Measure the resistance between the ABS module C155 pin 8, circuit 8-CF68 (WH/RD), harness side and ground; and between the ABS module C155 pin 24, circuit 9-CF68 (BN/RD), harness side and ground.

Are the resistances greater than 10,000 ohms?
Yes
GO to J7.

No
REPAIR circuit(s) in question. CLEAR the DTC. RECALIBRATE the ABS module. FOLLOW the diagnostic tool directions for the calibration procedure. REPEAT the self-test.
J7 CHECK THE ACTIVE BRAKE BOOSTER SOLENOID FOR CORRECT OPERATION

Brake Booster C149

Wait a few minutes to create engine vacuum in the brake booster and then place the ignition switch in the OFF position.

Connect a fused (10A) jumper wire between the ABS module C155 pin 8, circuit 9-CF68 (BN/RD), harness side and ground; and connect a fused (10A) jumper wire for several seconds between the ABS module C155 pin 24, circuit 8-CF68 (WH/RD), harness side, and the positive battery post, while observing the brake pedal for movement.

Does the brake pedal move?
Yes
GO to J8

No
INSTALL a new brake booster. REFER to Section 206-07. CLEAR the DTC. RECALIBRATE the ABS module. REPEAT the self-test.
J8 CHECK FOR CORRECT ABS MODULE OPERATION
Disconnect the ABS connector.
Check for:
corrosion
pushed-out pins

Connect the ABS connector and make sure it seats correctly.
Operate the system and verify the concern is still present.

Is the concern still present?
Yes
INSTALL a new ABS module. REFER to Anti-Lock Brake System (ABS) Module — Stability Assist in this section. TEST the system for normal operation.

No
The system is operating correctly at this time. The concern may have been caused by a loose or corroded connector. CLEAR the DTCs. REPEAT the self-test.

wajcha202

  • Gość
Odp: mrugająca kontrolka DSC
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 29, 2011, 15:23:39 pm »
aj ta znajomość języka angielskiego, może mój elektryk lepiej sobie poradzi ( świeżo po szkole jest), a mogę wiedzieć o co chodzi z tym "CAUTION: Use the Flex Probe Kit for all test connections to prevent damage to the wiring terminals. Do not use standard multimeter probes."co to za specjalny miernik, a może ma to ktoś po polsku??

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: mrugająca kontrolka DSC
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 29, 2011, 23:52:39 pm »
Hej, to jest "oficjalna" instrukcja do mechanikow z serwisu, wiec oni posiadaja kilka rodzajow komputerow, ten
"flex probe kit" jest po prostu wersja komputera/okablowania, nie przejmuj sie tym. Zapytaj sie swojego mechanika,
czy on wie jak skalibrowac ABS-u, jezeli to nie pomaga, to pomyslimy dalej.

wajcha202

  • Gość
Odp: mrugająca kontrolka DSC
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 30, 2011, 15:19:46 pm »
w poniedziałek bądź  wtorek wstawię  je na warsztat i zobaczymy co wykombinuje mechanik .Wyczytałem że w BMW po wymianie czujnika ABS należy ustawić kąt skrętu i skalibrować ABS ponieważ w przeciwnym razie miga kontrolka DSC także zobaczymy jak to wyjdzie...

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: mrugająca kontrolka DSC
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 30, 2011, 21:00:59 pm »
A który to ro kociaka??
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

wajcha202

  • Gość
Odp: mrugająca kontrolka DSC
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 02, 2011, 10:29:03 am »
2000r.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: mrugająca kontrolka DSC
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 02, 2011, 23:19:05 pm »
W tych rocznikach po wymianie czujnika lub całej piasty z przodu z czujnikiem nie spotkałem się z koniecznością kalibrowania  ABS-u.
Podłączasz i jest
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

wajcha202

  • Gość
Odp: mrugająca kontrolka DSC
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 03, 2011, 15:15:10 pm »
a masz jakiś inny pomysł??

wajcha202

  • Gość
Odp: mrugająca kontrolka DSC
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 06, 2011, 19:08:48 pm »
abs skalibrowany, kąt skrętu kierownicy idealny, kontrolka jak migała tak miga >:( ręce opadają :-help

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: mrugająca kontrolka DSC
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 06, 2011, 20:10:54 pm »
Po skasowaniu błędów błąd C1285 powraca??
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

wajcha202

  • Gość
Odp: mrugająca kontrolka DSC
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 07, 2011, 08:59:53 am »
niestety...