1) - wszystko zależy od tego jak długo zamierzasz użytkowac Jaga i jak wiele kilometrów robisz. 2,0d - jest porównywalny jeśli chodzi o osiągi z 2,5 benzyna
2) I przegląd ok 2500 zł - w tym wymiana oleju
3) zawieszenie jest dośc delikatne jak na polskie "drogi" (łączniki stabilizatora, drążki itp)
Ad1. Nie zgadzam sie co do porównywalnych osiągów. Być może odzczucia przyspieszenia są podobne jeśli chodzo o 2,5B Automat i 2.0 diesel Manual. Ale to są odczucia. 196B(KM) & 130D(KM), to chyba jest różnica!!! Diesel wygrywa ekonomią, ale benzyna...
Ad2. 2500zł, to zapewne mowa o pełnym serwisie w ASO. Polecam tą opcję jeśli auto jest na gwarancji. Oczywiście można sporo taniej z utratą gwrancji, ale jest mało serwisów, o których można powiedzieć, że znają się na 100% i nie popełnia błędu.
Ad3. X-Type jest skonstruowany na podłodze Forda Mondeo MkIII, wiele elementów nadaję sie od Mondeo, takich jak tarcze, klocki, łożyska, głównie rzeczy eksploatacyjne. Obniża to koszty utrzymania, ale wiąże sie to z jakością. Wiele części oryginalnych w X-Type'ie jest zmodyfikowanych bądź zakładanych pod większą kontrolą, co wiąże się z ich większą jakością. Dlatego polecam części oryginalne.
Częstym przyczynom ulegają elementy zawieszenia, ale to nie tylko przypadłość Jaguarów, ale wszystkich aut jeżdźących po naszych drogach.
Jaguar, to klasa sama w sobie, jest powodem częstych obejrzeń przechodniów, lecz na drodze spotyka się z zazdrością kierowców innych aut.
Mogą wystąpic problemy z diagnostyką auta, często potrzebny jest program dedykowany do Jaguara. Nie psuje się często, jeśli jest zadbany.
"Kot lubi jak sie go głaszcze, okazuje zainteresowanie"