1) - wszystko zależy od tego jak długo zamierzasz użytkowac Jaga i jak wiele kilometrów robisz. 2,0d - jest porównywalny jeśli chodzi o osiągi z 2,5 benzyna
2) I przegląd ok 2500 zł - w tym wymiana oleju
3) zawieszenie jest dośc delikatne jak na polskie "drogi" (łączniki stabilizatora, drążki itp)
![tylko w jagu :-tylko](https://jaguarclubpoland.net/forum/Smileys/classic/5981jagu.png)
Ad1. Nie zgadzam sie co do porównywalnych osiągów. Być może odzczucia przyspieszenia są podobne jeśli chodzo o 2,5B Automat i 2.0 diesel Manual. Ale to są odczucia. 196B(KM) & 130D(KM), to chyba jest różnica!!! Diesel wygrywa ekonomią, ale benzyna...
Ad2. 2500zł, to zapewne mowa o pełnym serwisie w ASO. Polecam tą opcję jeśli auto jest na gwarancji. Oczywiście można sporo taniej z utratą gwrancji, ale jest mało serwisów, o których można powiedzieć, że znają się na 100% i nie popełnia błędu.
Ad3. X-Type jest skonstruowany na podłodze Forda Mondeo MkIII, wiele elementów nadaję sie od Mondeo, takich jak tarcze, klocki, łożyska, głównie rzeczy eksploatacyjne. Obniża to koszty utrzymania, ale wiąże sie to z jakością. Wiele części oryginalnych w X-Type'ie jest zmodyfikowanych bądź zakładanych pod większą kontrolą, co wiąże się z ich większą jakością. Dlatego polecam części oryginalne.
Częstym przyczynom ulegają elementy zawieszenia, ale to nie tylko przypadłość Jaguarów, ale wszystkich aut jeżdźących po naszych drogach.
Jaguar, to klasa sama w sobie, jest powodem częstych obejrzeń przechodniów, lecz na drodze spotyka się z zazdrością kierowców innych aut.
Mogą wystąpic problemy z diagnostyką auta, często potrzebny jest program dedykowany do Jaguara. Nie psuje się często, jeśli jest zadbany.
"Kot lubi jak sie go głaszcze, okazuje zainteresowanie"
![;D](https://jaguarclubpoland.net/forum/Smileys/classic/grin.gif)