Autor Wątek: Czy warto kupić JAGA X-Type'a  (Przeczytany 31429 razy)

toogood

  • Gość
Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« dnia: Listopad 09, 2009, 22:23:14 pm »
Witam Wszystkich,
Zastanawiam się nad zakupem X-Type'a - rocznik 2007.
Chciałbym uzyskać kilka informacji na temat tego auta:

1) Diesel czy benzyna?
2) Jakie są koszty eksploatacji - przegądy?
3) Czy często się psuje? - jeśli tak, to co najczęściej?

Z góry dziękuję za pomoc.
T.

artleks

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 09, 2009, 22:53:40 pm »
1) - wszystko zależy od tego jak długo zamierzasz użytkowac Jaga i jak wiele kilometrów robisz. 2,0d - jest porównywalny jeśli chodzi o osiągi z 2,5 benzyna
2) I przegląd ok 2500 zł - w tym wymiana oleju
3) zawieszenie jest dośc delikatne jak na polskie "drogi" (łączniki stabilizatora, drążki itp)
 :-tylko

robertth

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 09, 2009, 23:33:25 pm »
1) - wszystko zależy od tego jak długo zamierzasz użytkowac Jaga i jak wiele kilometrów robisz. 2,0d - jest porównywalny jeśli chodzi o osiągi z 2,5 benzyna
2) I przegląd ok 2500 zł - w tym wymiana oleju
3) zawieszenie jest dośc delikatne jak na polskie "drogi" (łączniki stabilizatora, drążki itp)
 :-tylko
Ad1. Nie zgadzam sie co do porównywalnych osiągów. Być może odzczucia przyspieszenia są podobne jeśli chodzo o 2,5B Automat i 2.0 diesel Manual. Ale to są odczucia. 196B(KM) & 130D(KM), to chyba jest różnica!!! Diesel wygrywa ekonomią, ale benzyna...
Ad2. 2500zł, to zapewne mowa o pełnym serwisie w ASO.  Polecam tą opcję jeśli auto jest na gwarancji. Oczywiście można sporo taniej z utratą gwrancji, ale jest mało serwisów, o których można powiedzieć, że znają się na 100% i nie popełnia błędu.
Ad3. X-Type jest skonstruowany na podłodze Forda Mondeo MkIII, wiele elementów nadaję sie od Mondeo, takich jak tarcze, klocki, łożyska, głównie rzeczy eksploatacyjne. Obniża to koszty utrzymania, ale wiąże sie to z jakością. Wiele części oryginalnych w X-Type'ie jest zmodyfikowanych bądź zakładanych pod większą kontrolą, co wiąże się z ich większą jakością. Dlatego polecam części oryginalne.
Częstym przyczynom ulegają elementy zawieszenia, ale to nie tylko przypadłość Jaguarów, ale wszystkich aut jeżdźących po naszych drogach.

Jaguar, to klasa sama w sobie, jest powodem częstych obejrzeń przechodniów, lecz na drodze spotyka się z zazdrością kierowców innych aut.
Mogą wystąpic problemy z diagnostyką auta, często potrzebny jest program dedykowany do Jaguara. Nie psuje się często, jeśli jest zadbany.
"Kot lubi jak sie go głaszcze, okazuje zainteresowanie"  ;D

Huckleberry

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 10, 2009, 00:11:18 am »
To i ja dodam parę groszy, jeśli łykniesz diesla (pisałem już to na innym forum):

X-Type 2.0D:

- turbosprężarka - nie ciśnij kota na zimno i po jeździe odczekaj na wolnych kilkanaście sekund zanim wyłączysz silnik. Jak turbo ci gwiżdże to znak, że strzeli ci za pół roku.
- zawór EGR - nie tankuj taniej ropy bo zapchasz go w rok. Zawsze V-Power Diesel z Shella albo BP Premium.
- cam sensor - wymień jeśli zauważasz nierówną pracę silnika, nagłe gaśnięcie w trasie.
- zawsze noś przy sobie numer telefonu pomocy drogowej.  ;D
- myj kota co piątek. W weekend parada po mieście, otwarte okno i głośny jazz (albo blues). ;D

artleks

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 10, 2009, 00:13:56 am »
ad 1 osiagi sa porownywalne - kilka razy probowalem z kolega ktory ma 2,5 benzyne
ad 2 2500 zl pierwszy przeglad z wymiana oleju (w tym olej i filtr)

Godan

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 10, 2009, 22:36:10 pm »
Rząd postanowił 10.11.09: papierosy i ropa w górę...
Tyle problemów z dieslem :-\Może dlatego że jeżdże od 1980 zawsze benzynowymi samochodami....Każdy ma swoją opcję , mi się zawsze spieszy, a tu to gaszenie na wolnych obrotach , turbosprężarki,zawory egr, cam sensor, nie dziekuję.Dla mnie diesel ( nie chcę nikogo urazić !!!) to jak BMW kombi, albo Audi TT z instalacją gazową. Podkreślam - to moje zdanie zwykłego zjadacza chleba -nie jestem mechanikiem.

rutrix

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 11, 2009, 20:00:20 pm »
Widzisz, w dzisiejszych czasach warto być elastycznym; upieranie się przy "opcji" benzyna, nie jest może w Twojej sytuacji korzystne - zwłaszcza, że masz prawo jazy od ponad 30 lat. Własciwie, pisanie o dieslach, którcyh nie znasz (jak sam piszesz), kompletnie się mija z celowością pisania.
Nawiasem, jakiego diesla mogłeś kupić w latach 80-tych - kamaza?, stara?, no chyba, że miałeś protekcję i dewizy, i na dodatek stać byłoby Cię na jakiegoś mercedesa lub inne cudo.
Reasumując: upadł ZSSR, zburzono mur berliński, warto może zastanowić się nad zmianą swoich poglądów? Chociaż, nie uraziłeś nikogo, w końcu jak piszesz: jesteś zwykłym zjadaczem chleba i na szczęście nie jest to opinio-tówrcze. Szkoda, że lubisz jeść tylko z jednego pieca. :(

robertth

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2009, 20:56:07 pm »
ad 1 osiagi sa porownywalne - kilka razy probowalem z kolega ktory ma 2,5 benzyne
Muszę to kiedyś sprawdzić, na razie nie wierzę  :-gwizd

thouartlord

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 26, 2013, 14:01:31 pm »
ja uwazam ze oczywiscie :) swietnie wyglada, doskonale sie prowadzi  :) do tego jest wygododny i intuicyjny :> co do eeksploatacji to jeszcze sie nie wypowiem z racji ze mam go pare dni dopiero i raduje sie nim jak moge :)

Juggernaut

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 26, 2013, 14:14:07 pm »
ad 1 osiagi sa porownywalne - kilka razy probowalem z kolega ktory ma 2,5 benzyne
ad 2 2500 zl pierwszy przeglad z wymiana oleju (w tym olej i filtr)
Czy kolega wiedział że się ścigacie?
Bo to co piszesz jest niemożliwe jeśli mówimy o seryjnych autach

goory

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 26, 2013, 19:26:27 pm »
Istotną różnicą między dieslem a benzyną (2,5 oraz 3,0) jest napęd.

W dieslu tylko przednia oś.
W benzynach (z wyłączeniem najsłabszej) tylko 4x4.

Benzyna nie powinna się psuć w ogóle z tego roku.

Z pewnością trzeba będzie kiedyś "zajrzeć" do transferu - czyli skrzyni kątowej - czyli centralnego mechanizmu różnicowego.


Osobiście jeżdżę od miesiąca nieco starszym X-em (2004r.) z 3,0 benzyną na pokładzie i w automacie.
- Spalanie mogłoby być niższe - 16l w mieście na krótkich trasach bez korków.
- osiągi mogłyby być wyższe - absolutnie nie czuć tych 7,5 sek. do 100 km/h

Ale Diesla bym nigdy nie kupił w tym samochodzie.
Krążą kiepskie opinie, no i ten napęd... To zupełnie inne auto jest.



Pozdrawiam
goory




Offline huberts1977

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
  • X type 3.0 awd ŁÓDŹ
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 26, 2013, 22:19:31 pm »
goory dobrze piszesz. Jeździłem 2.1 v6 tragedia, 2,5 v6 jak go kupowałem to byłem pewien że coś jest zepsute bo 196 koni a auto nie jedzie, daję słowo że tak było  ;) jednak go kupiłem. Teraz mam 3.0 231 koni, powiedzmy że jest ok, samochód jeździ ale że wciska w fotel to nie mogę powiedzieć. Dlaczego te auta przy dość sporej mocy jeżdżą tak słabo? Czy napęd 4x4 zabiera im tą moc?

Silników diesla nawet nie komentuję, 130 koni to się nadaje do fiata punto ale 6 litrów na 100 ma wielu zwolęnników. No i te diesle jedne z najbardziej awaryjnych i kosztownych w naprawie. Może Laguny II 1.9d są bardziej awaryjne.
Były X-typy, XJ-ty, był XF 2,7d jest XF 3.0 b

Bingo

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 30, 2013, 20:30:18 pm »
Laguna II 1,9 DCi jest mniej awaryjna :)

kamila18kalisz

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 30, 2013, 21:55:20 pm »
Hahahaha! Laguna II ma ksywkę " królowa lawet" :-hehe

macko84

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 06, 2014, 13:37:05 pm »
Jeżdżę Xem 2.0D od 3 lat. Rzeczywiście, może nie wciska w fotel i nie "urywa dupy" swoimi osiągami ale nie piszcie też że jest  słaby !! 130km wystarczy do normalnej jazdy a moment obrotowy, który w dieslu jest zawsze większy niż w porównywalnym silniku benzynowym powoduje ze osiągi są zbliżone do wersji 2,5 V6. Jak ktoś szuka sportowych wrażeń to jest Xk, Xkr, f-type czy nawet s-typeR i parę innych. Jeżeli chodzi o awaryjność to silniki montowane w x-typie i mondeo wcale nie wyglądają tak źle na tle wielu innych diesli. Koła dwu masowe padają we wszystkich dieslach ( w moim padło przy 190tyś km...i co, to zły wynik ? znam gorsze). Wtryski zostały ponoć poprawione w wersjach po 2003r i sprawiają mniej problemów. Ja przy moim przebiegu nic z nimi nie robiłem. Szwagier w audi A6 przy przebiegu 87tyś musiał wymienić komplet (6szt...to boli). a reszta jak w każdym aucie, zużywa się i trzeba wymienić, tuleje, gumy stabilizatorów, łączniki stabilizatorów, klocki itd. Nie wiem o co chodzi ze złą opinią silników forda (w tym przypadku jest to silnik PSA wyprodukowany dla forda). Kultura pracy nie zachwyca, silniki grupy VW (1.9) potrafią ładniej cykać. Inną sprawą jest że te jednostki nie są głupoodporne i lanie do nich byle czego (paliwo, oleje itp) kończy się awariami, ale jak ktoś kupuje Jaguara a nie stać go na jakościowo lepsze paliwo czy oleje i dbanie o wszystkie wymiany to ma później problem.