Autor Wątek: Klima  (Przeczytany 7491 razy)

Offline dred

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 60
  • J@#$%ć biedę - czas spełniać marzenia.
Odp: Klima
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 16, 2021, 17:46:43 pm »
Sprężarka wyjęta, po rozbiórce w celu wymiany uszczelniczay i oringów okazało sie, że jest kiepska (wzety na wałku itd).
Jest to SD-709.
Zakładam, że 93-94 to była już SD7H15.  Zgadza się?

Z tego co widzę na zdjęciach to wyglądaja tak samo. Wtom pisałeś, że  jednak nie są plug and play. Czyli muszę mieć sprężarkę z mocowaniami i wężami z 93-94 aby zasadzic do starszego?

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 282
  • wszystkie kotki są fajne
Odp: Klima
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 17, 2021, 21:49:47 pm »
z nowych pasuje SANDEN U4646

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 255
Odp: Klima
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 23, 2021, 13:58:39 pm »
Rozebrales dzialajaca klime? A wiesz, ze to by pięknie działało  na R290 lub podobnej mieszaninie do  R290 i R600 i to bez zmiany oleju ? Oczywiście pisze to czysto informacyjnie, nie że miałbys tak robić bo chyba nie wolno :D

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 282
  • wszystkie kotki są fajne
Odp: Klima
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 23, 2021, 17:27:26 pm »
Ja mam nabite R20, działa super. Przy konwersji na R134 wg. biuletynu serwisowego jaguara może być mieszanina olejów (mineralnego/estrowego) 50/50%

Offline dred

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 60
  • J@#$%ć biedę - czas spełniać marzenia.
Odp: Klima
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 25, 2021, 15:53:23 pm »
Klima nigdy nie działa odkąd mam to auto, a też chcę to zrobić tak, aby obsługa była możliwa w każdym warsztacie gdzie mają sprzet do nabijania, a nie szukać 200km od chaty kogoś, kto robi szemrane akcje i nabija w stodole. Nie mam na takie akcje już czasu. A uszczelniacze do Sandena SD709 właśnie do mnie lecą z US i kosztują grosze.

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 227
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: Klima
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 19, 2021, 21:22:22 pm »
hej, bylem u goscia od klimy, sprawdzil jakims czujnikiem, okazalo sie ze mam r12, i bylo tego tak malo ze wyssal i do utylizacji.

natomiast, nie doszedlem z nim do porozumienia z tym czym to teraz napelnic...

mowicie ze mozna wlac w to r134a i jakis olej dac?
ile tego, jakie proporcje czy co tam.
i jaki olej - ktos tu pisze o pag100, inny ktos ester.
jaki ester? to jest firma?

DAIMLER XJ40, 1992

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: Klima
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 20, 2021, 01:10:37 am »
Przeróbkę na R134 trzeba wykonać odpowiednio :)

Wymiana wszystkich uszczelnień, płukanie układu, nowy czynnik i olej. I działa.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 282
  • wszystkie kotki są fajne
Odp: Klima
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 20, 2021, 07:02:48 am »
hej, bylem u goscia od klimy, sprawdzil jakims czujnikiem, okazalo sie ze mam r12, i bylo tego tak malo ze wyssal i do utylizacji.

natomiast, nie doszedlem z nim do porozumienia z tym czym to teraz napelnic...

mowicie ze mozna wlac w to r134a i jakis olej dac?
ile tego, jakie proporcje czy co tam.
i jaki olej - ktos tu pisze o pag100, inny ktos ester.
jaki ester? to jest firma?

Jak masz możliwość to napełnij ponownie R12, bo jest lepszy i klima lepiej chłodzi. Jak nie , to jak wcześniej pisaliśmy, trzeba wymontować sprężarkę, wylać olej mineralny zalać estrowy (PAG), oleju tyle co przewiduje sprężarka, wymienić uszczelnienie wału sprężarki, wymienić wszystkie oringi w instalacji, wymienić osuszacz na nowy, czasami konieczna jest wymiana zaworu rozprężnego, bo nie wytrzymują starego typu uszczelnienia w nim zamontowane. Generalnie pracochłonne, kosztowne ale wykonalne. Ale najprościej, jak nie ma R12, to napełniasz odpowiednikiem R416A, bez żadnych przeróbek!
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2021, 07:06:57 am wysłana przez wtom »

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 227
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: Klima
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 21, 2021, 20:15:08 pm »
ok, podzialam w temacie poszukania kogos od r12

na stronach naczytalem sie ze mozna spokojnie napelnic r409a bo to odpowiednik
DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 227
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: Klima
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 21, 2021, 20:16:12 pm »
a, powiecie mi ile tego oleju i ile tego czynnika powinien mi tam wlac?

DAIMLER XJ40, 1992

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 282
  • wszystkie kotki są fajne
Odp: Klima
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 22, 2021, 08:41:58 am »

Offline katar83

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 997
Odp: Klima
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 22, 2021, 17:04:35 pm »
R426A (RS-24) pasuje bez problemu i przerobek zamiast R12, jakkolwiek nie wiem jak z dostepnoscia w Polsce.

https://www.refsols.com/files/RS-24/RS-24_Physical_data_&_retrofit.pdf

PS

Nie wiem w ogole jak mozna jezdzic 40 bez klimy, przeciez to gorzej niz sauna latem :-K

Offline dred

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 60
  • J@#$%ć biedę - czas spełniać marzenia.
Odp: Klima
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 02, 2021, 11:46:19 am »
Szanowni, potrzebuję jeszcze wskazówki odnośnie klimy, a dokładnie elektryki.
Po załączeniu przekaźnika sprzęgła klimy na krótko jest wszystko ok i klima działa.

Natomiast z panelu się nie uruchamia.
Czy rocznik 1990 ma ECU do klimy czy sterowane jest wszystko z panelu sterowania bezpośrednio?

Pytam, bo mam zgryz z dokumentacją.
Mianowicie wg Haynesa sygnał na przekaźnik idzie bezpośrednio z A/C Unit czyli zakładam, że jest to Panel i nie ma tam mowy o ECU.

Haynes wskazuje, że ECU klimy było dopiero od 1992 roku. 

Natomiast udało mi się też znależć w necie mega schematy elektryczne Jaguara (cała książka jaguara, z 1989 roku) gdzie jak widzicie jest Sedan 1990 i jest tam jakiś kosmos z ECU itd. Więc nie wiem co jest właściwe i prawidłowe.
Może wersje na USA miały już ECU w 1990, a Europa normalnie bez debilnych i niepotrzebnych rozwiązań?

Na początek chciałbym to ustalić, a niestety nie mam auta pod ręką.

Bardzo proszę o pomoc.

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 282
  • wszystkie kotki są fajne
Odp: Klima
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 02, 2021, 13:43:41 pm »
Klima jest sterowana z panelu, oczywiście panel współpracuje z ECU klimy. Ten ECU to moduł sterujący nawiewami i podciśnieniami. Oba występują w wersjach do 92r i od 93r. Z tym, że w 93 jest zmodyfikowany panel i ECU klimy. Szukaj czy panel wystawia sygnał na przekaźnik. Jak od przekaźnika w stronę sprzęgła działa, to szukaj czemu nie dochodzi do przekaźnika (kabel, przekaźnik, brak inf zwrotnej ze sprężarki do panelu itp.)

Offline dred

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 60
  • J@#$%ć biedę - czas spełniać marzenia.
Odp: Klima
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 02, 2021, 15:05:07 pm »
Wtom patrząc na to co napisałeś, a to co widze na diagramie z Haynesa do rocznika 1989-1992 to czy A/C Unit oznacza w tym przypadku ECU climy czy panel sterowania. Bo ja myslałem, że panel sterowania, a z Twojego wpisu, że tam jest Ecu wygląda mi na to, że to jest ECU, a Panel i okablowanie od panelu do Ecu klimy jest pominięte na tym diagramie.

Jak widać w teorii to z tego AC Unit sygnał niby idzie bezpośrednio na przekaźnik. No to teraz co to jest? Panel czy Ecu:)