Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)

zawieszenie x300

(1/2) > >>

Zapek:
Koledzy noszę sie z zamiarem wymiany amorków i końcówek stabilizatorów w moim kociaku i tu moje pytanie do was:
jakie amorki byście mi mogli polecić tz. coś co by było nie najdroższe i nie koniecznie musi to być cos orginalnego , to samo się tyczy końcówek stabilizatorów. Przy okazji chciałem się zapytać co oznacza skrót RNG na wyświetlaczu z komputera. Dzięki z góry.

kogutki:
witaj, RNG oznacza RANGE i pokaze teoretyczna ilosc kilometrow ktory mozesz jeszcze jechac do zakonczenie sie
paliwo wdlg obliczen komputera.

co do zawieszenie to "polecenie" moze byc niestety orygynal wiec Bilstein. zadnych amortyzatorow tanszych
nie beda tak wytrwale oraz roznia sie takze konstrukcyjny (sztywny uchwyt zamiast gorny lozysko). jako
alternatywa tansza bierz pod uwage kayaba, tutaj porowniaj ceny kilka sklepow bo sie roznia. lacznik
stabilizatora moze byc zamienniki, jednak nie koniecznie najtanszy "no-name" bo efekt moze byc krotkotrwale.

przy okazji wymieniaj wszystkie tuleje. masz zamiar to sam zrobic czy w warsztacie?

qbaty:
Podłączę się pod temat - w swoim x300 mam zawieszenie typu "sport".
Według Jaguara amorki są inne dla "comfort" i "sport":
MMD2140AC - 3.2/4.0 Litre Comfort
MMD2140CC - 3.2/4.0 Litre Sports / 6.0 Litre Comfort

Jednak np. KYB ma już takie same dla wszystkich:
553208 Gas A Just - XJ6/XJ12/XJR

Ale już KONI ma różne:
26-1592 - XJ12, XJ6 Sport
26-1596 - XJ6 3.2 / 4.0

Pytanie nr 1 - co sądzicie o amorkach KONI serii Special ??
Pytanie nr 2 - czy rzeczywiście jest różnica między amorkami "sport" i "comfort" ?? Domyślam się, że kształt, wymiary i mocowania są identyczne skoro KYB ma jeden model do wszystkich, a różnią się tylko twardością. Dobrze kombinuję ??

Zapek:
Kogutki wymieniał będe oczywiście w warsztacie, o jakich tuleja mówisz bo myślałem że jak wymienię amortyzatory na nowe to odpadnie mi problem tulei , czy są tam jeszcze inne oprucz tych tulei amortyzatorów ??????

qbaty:
Jeśli chodzi o przedni amortyzator to u dołu mocowany jest na tulei CAC75851.
Jeśli będziesz kupował nieoryginalne amroki, to prawdopodobnie nie będzie w komplecie:
- poduszek górnych (8 )
- osłony (12)
- być może odbojnika (13)
Być może czegoś jeszcze - lepiej się upewnić przed rozebraniem zawieszenia.



ps. tuleja o której pisałem w pierwszym zdaniu jest w miejscu śruby 16/17 na rys. powyżej

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej