Autor Wątek: Targi Tuning Show Kraków 22-23.05.2010  (Przeczytany 3267 razy)

micky

  • Gość
Targi Tuning Show Kraków 22-23.05.2010
« dnia: Luty 15, 2010, 16:28:01 pm »
Szanowni Państwo

Zapraszam  Pana do wzięcia udziału w Targach Tuning Show, które odbędą się w  dniach 22-23 maja w Krakowie przy ulicy Centralnej 41A.

Tuning Show to profesjonalna, dynamicznie rozwijająca się impreza, skupiającą w jednym miejscu właścicieli jedynych w swoim rodzaju samochodów, firmy produkujące i dystrybuujące niezbędny do modyfikacji aut sprzęt, a także tysiące sympatyków i fanów motoryzacji. Ostatnią, siódmą edycję targów, odwiedziło 14 tysięcy osób. Tuning Show jest jedynym takim wydarzeniem motoryzacyjnym, które cieszy się tak dużym zainteresowaniem ze strony  mediów. Dotychczas współpracowaliśmy m.in. z: Interia.pl, motoallegro.pl, otomoto.pl, TVN Turbo, TVP Kraków, Gazeta Wyborcza, Autobit, AutoTrader.pl, Motofakty.pl, Gratka.pl, Radio ESKA, Radio RMFmaxxx, Radio Kraków, Radio Planeta, Auto Tuning Świat, VW Trends, BMW Trends, Renault Trends, Tuning.pl, Autowizja.pl, Furious.pl, GT Tuning, Auto Świat, Onet.pl.

Konkretyzując pytanie, chcieliśmy zaproponować członkom Jaguar Club Poland zaprezentowanie swoich pojazdów podczas tegorocznych Targów Tuning Show.

Proszę o rozesłanie wiadomości o targach wśród członków klubu.

Osoby zainteresowane prosimy o kontakt na adres: Tomczuk@targi.krakow.pl lub kontakt telefoniczny z Panem Tomaszem Krupą pod numerem +48 516 029 226.

Zapraszamy również do odwiedzania naszej strony : www.tuningshow.krakow.pl

Licząc na przychylną reakcję wobec naszego przedsięwzięcia, jestem do Państwa dyspozycji. W razie wszelkich pytań, pozostaję w kontakcie.

Tomasz Tomczuk
asystent komisarza targów

naughtycat23

  • Gość
Odp: Targi Tuning Show Kraków 22-23.05.2010
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 15, 2010, 16:59:19 pm »
Kiepska sprawa bo u nas tuningowanych Jaguarów jak na lekarstwo  :-gwizd

Whisnia

  • Gość
Odp: Targi Tuning Show Kraków 22-23.05.2010
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 15, 2010, 21:50:43 pm »
Jaguar sam w sobie jest już stuningowany :)

naughtycat23

  • Gość
Odp: Targi Tuning Show Kraków 22-23.05.2010
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 16, 2010, 10:09:27 am »
Tak powiedzieć nie można bo nawet Ferrari Enzo jest tuningowane czyl Maclaren Mercedes.
Tuning to nie mniej lub więcej jak tylko zidywidualizowanie swojego pojazdu według własnych potrzeb czy własnego widzi mi się :))więc jest jeszcze sporo pole do manewru  :-V

Whisnia

  • Gość
Odp: Targi Tuning Show Kraków 22-23.05.2010
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 16, 2010, 19:43:02 pm »
wiem, wiem ale zmierzam ku temu, że co niktórzy indywidualizują samochody zewnątrz jakby miały po 400km a pod maską góra 100KM, według mnie tuning zewnętrzny (spoilery, dyfuzory itp) nie wyglądają jak agrotuning tlko wtedy jeżeli moc samochodu tego wymaga...

ryszard

  • Gość
Odp: Targi Tuning Show Kraków 22-23.05.2010
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 16, 2010, 20:31:35 pm »
Z gustami trudno polemizować
Jeden lubi córkę a drugi...

naughtycat23

  • Gość
Odp: Targi Tuning Show Kraków 22-23.05.2010
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 16, 2010, 21:33:38 pm »
zgadzam się jest radosna strona medalu i ta którą po prostu się obśmiewa niestety trzeba starać się robić wszystko z głową ale czasem to za mało fantazja niekiedy płata figle a linie Jaguara trudno upiększyć łatwo zaburzyć silniki to kwestia otwarta  ;D

koziol

  • Gość
Odp: Targi Tuning Show Kraków 22-23.05.2010
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 16, 2010, 22:47:36 pm »
wszystko jest względne ...

Tuning samochodów – z ang. regulacja, strojenie. Wyróżnia się tuning mechaniczny i tuning optyczny (inaczej muckowy).

Spis treści

1 Tuning mechaniczny
1.1 Tuning elektroniczny
2 Tuning optyczny
2.1 „Wiejski tuning” ("Agrotuning")

Tuning mechaniczny

Tuning właściwy. Są to modyfikacje silnika, układu napędowego, paliwowego i podwozia pojazdu, dzięki którym osiąga się polepszenie parametrów technicznych i właściwości jezdnych. Modyfikacje układu napędowego i paliwowego mają na celu otrzymanie większej mocy, większego momentu obrotowego, a dzięki temu osiągnięcie większych przyspieszeń i większej prędkości maksymalnej. Mogą to być na przykład:

    * wymiana tłoków i korbowodów na kute(zwiększenie wytrzymałości tych elementów)
    * montaż intercoolera (w silnikach z turbo)
    * wymiana wałka rozrządu na sportowy
    * wymiana gaźnika
    * zastosowanie filtra powietrza o zwiększonej przepustowości
    * zmiana faz rozrządu
    * zastosowanie wysokoenergetycznych świec zapłonowych
    * planowanie głowicy celem podwyższenia stopnia sprężania
    * zastosowanie tłumika o obniżonym poziomie oporów przepływu spalin
    * polerowanie i prostowanie rur układu dolotowego i wydechowego
    * zamontowanie turbosprężarki(dla bezpieczeństwa również zaworu blow off)
    * wymiana skrzyni biegów (o innych przełożeniach i czasem o innym sposobie sterowania) i zastosowanie wzmocnionego sprzęgła. Z zasady w tuningowanych pojazdach stosowane są wyłącznie mechaniczne skrzynie biegów, często niesynchronizowane

Modyfikacje podwozia mają na celu osiągnięcie lepszej przyczepności i stabilności pojazdu. Mogą to być na przykład:

    * wzmocnione hamulce, odpowiednio do wzrostu prędkości, z jaką eksploatuje się pojazd
    * alufelgi, czyli felgi z lekkiego stopu (normalnie jest to stop aluminium lub stop magnezu) – dzięki obniżeniu masy nieresorowanej koła szybciej odzyskują kontakt z nawierzchnią
    * obniżenie i zmiana parametrów zawieszenia – dzięki obniżeniu środka ciężkości pojazd lepiej trzyma się drogi, zaś zmienione charakterystyki resorów i amortyzatorów zapewniają lepszą przyczepność i szybszy odzysk kontaktu opon z nawierzchnią
    * wymiana mechanizmu różnicowego na mechanizm o podwyższonym współczynniku tarcia dla poprawy sterowności samochodu

Częścią tuningu może też być montaż elementów podnoszących bezpieczeństwo kierowcy (5-punktowe pasy bezpieczeństwa, klatka zapobiegająca zgnieceniu przedziału pasażerskiego, układ gaśniczy, dodatkowe reflektory) i pozwalających kierowcy na pełniejszą kontrolę nad pojazdem (kierownica o mniejszej średnicy, dodatkowe wskaźniki pracy podzespołów silnika).

Zakres modyfikacji zależy od przeznaczenia pojazdu i zasobności kieszeni właściciela. Najszerszy zakres tuningu spotyka pojazdy przeznaczone do udziału w rajdach. Tuning przeprowadzają specjalizowane firmy, choć niektóre elementy można kupić na rynku detalicznym i zainstalować samemu lub w zaprzyjaźnionym warsztacie.

Źle przeprowadzony tuning mechaniczny może dać rezultaty odmienne od oczekiwanych, stajac się wiejskim tuningiem. Na przykład samo obniżenie zawieszenia przez skrócenie sprężyn powoduje zmianę geometrii zawieszenia, przez co mimo obniżenia środka ciężkości spada przyczepność na zakrętach! Źle dobrany i źle ustawiony spojler również obniża osiągi pojazdu przez zwiększenie oporu powietrza, nie dając w zamian polepszenia przyczepności. Zastosowanie tzw. sportowego tłumika, o ile nie jest częścią starannego dopieszczenia silnika i całego układu wydechowego, daje tylko efekty dźwiękowe, nie mając zauważalnego wpływu na osiągi.

Tuning elektroniczny

Ma cel podobny, co tuning mechaniczny, ale z uwagi na to, że dotyczy zmian oprogramowania elektronicznego modułu sterowania silnika, może być wyróżniony jako osobna kategoria. Dzięki zmianom oprogramowania można zmienić:

    * prędkość maksymalną
    * maksymalne obroty silnika
    * doładowanie
    * dawkę paliwa dostarczaną silnikowi
    * kąt zapłonu
    * kąt i czas wtrysku

Producenci silników spalinowych pozostawiają pewną rezerwę mocy i momentu obrotowego w seryjnym oprogramowaniu sterownika silnikowego. Ma ona na celu zapewnienie bezpieczeństwa jednostki napędowej w przypadkach bardzo wysilonej pracy lub bardzo złych warunków pracy dla silnika. Bezpieczne przyrosty dla silników wolnossących to ok. 5% oryginalnej mocy, dla silników doładowanych 20%, a nawet 50% nominalnej mocy.

Tuning optyczny

Ma na celu zmianę wyglądu pojazdu, podkreślenie jego wyższych parametrów, a także zaznaczenie indywidualności właściciela i podniesienie komfortu jazdy. Niektóre elementy tuningu mechanicznego są jednocześnie elementami tuningu optycznego (np. alufelgi) albo wręcz nie mają żadnego zauważalnego wpływu na osiągi, stając się jedynie optycznym tuningiem (np. sportowy tłumik wstawiony w miejsce fabrycznego, gdy jego montaż nie wiąże się z tuningiem silnika). Generalnie jednak tuning optyczny jest przeciwieństwem mechanicznego, gdyż albo nie prowadzi do polepszenia osiągów pojazdu, albo wręcz osiągi pogarsza. Przykładem może być montaż różnych „dekoracji” zwiększających opór powietrza lub zastosowanie zbyt dużych felg, a tym samym szerokich opon, do samochodu o słabych osiągach - szerokie opony zwiększają opory ruchu, co przekłada się na dynamikę jazdy, a właściwie jej brak.

Pojęcie tuningu optycznego przyjęło się wśród ludzi, jednak nie jest do końca prawidłowe. Tuning to tylko i wyłącznie dostrajanie i ulepszanie podzespołów, które mają za zadanie wprawiać samochód bądź motocykl w ruch, czyli osiąganie większej prędkości, zwiększenie przyspieszenia, zwiększenie elastyczności silnika. Tuningiem nie jest jednak instalowanie systemów car-audio, instalowanie komponentów, które mają za zadanie zwiększenie atrakcyjności samochodu itp.

„Wiejski tuning” ("Agrotuning")

Złośliwe określenie na bardzo przesadzony lub groteskowy tuning optyczny. Typowe elementy tuningu „wiejskiego” to nalepki mające w zamierzeniu podkreślać walory techniczne pojazdu, który tych walorów w żaden sposób mieć nie może, próby upodobnienia pojazdu (klasy bardzo popularnej) do pojazdów innych marek, stojących dużo wyżej. Jak w przypadku wszystkich pojęć subiektywnych nie ma jednolitej definicji, co jest dobrym tuningiem, a co jest tuningiem wiejskim. Wszystko zależy od posiadanego auta i przede wszystkim od zasobności portfela.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Tuning_samochod%C3%B3w  :-V