Autor Wątek: Niedogrzewanie silnika  (Przeczytany 8786 razy)

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Niedogrzewanie silnika
« dnia: Styczeń 24, 2010, 15:46:25 pm »
Witam
Podczas jazdy w mrozach jakie teraz mamy temperatura silnika nie przekracza nigdy 2 kresek od dołu a często jest nawet niżej. Podczas dłuższego postoju jest trochę lepiej ale do połowy i tak nie dojdzie. Jest to wina termostatu czy może jeszcze coś innego może mieć na to wpływ?
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

Jakub32

  • Gość
Odp: Niedogrzewanie silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 24, 2010, 16:24:13 pm »
Na 100 % termostat, koszt niewielki i wymiana bajecznie prosta

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: Niedogrzewanie silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 24, 2010, 18:45:22 pm »
Wymienia się cały termostat czy tylko jakąś jego część?
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

Jakub32

  • Gość
Odp: Niedogrzewanie silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 24, 2010, 19:54:51 pm »
Kupujesz termostat -od 30 do 50 zł- odkręcasz dwie śruby w obudowie termoststu (zwróć uwagę czy się dobrze wykręcają) i wkładasz termostat. W zestawie masz jeszcze gumową uszczelkę - duży oring. Ważne, aby włożyc termostat w dobrym kierunku, bo akurat w jagu da się go wsadzic odwrotnie i też pasuje.

qbaty

  • Gość
Odp: Niedogrzewanie silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 24, 2010, 21:43:29 pm »
W zestawie masz jeszcze gumową uszczelkę - duży oring.
U mnie (x300 4.0) nie było uszczelki z nowym termostatem, jak i starej w obudowie. Niestety po skręceniu obudowy zaczęło cieknąć.
Ktoś na forum kiedyś polecał "płynną uszczelkę" Reinzosil. Ja akurat tego nie dostałem, ale użyłem silikonu wysokotemperaturowego:

i jest git  :-super Musiałem tylko dać wylecieć nadmiarowi płynu (około pół litra), żeby dokładnie oczyścić i osuszyć obudowę termostatu.

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: Niedogrzewanie silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 24, 2010, 22:02:39 pm »
Oryginalny termostat widzę że chyba trochę droższy jest.
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

__ceva__

  • Gość
Odp: Niedogrzewanie silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2010, 11:20:14 am »
W zestawie masz jeszcze gumową uszczelkę - duży oring.
U mnie (x300 4.0) nie było uszczelki z nowym termostatem, jak i starej w obudowie. Niestety po skręceniu obudowy zaczęło cieknąć.
Ktoś na forum kiedyś polecał "płynną uszczelkę" Reinzosil. Ja akurat tego nie dostałem, ale użyłem silikonu wysokotemperaturowego:

i jest git  :-super Musiałem tylko dać wylecieć nadmiarowi płynu (około pół litra), żeby dokładnie oczyścić i osuszyć obudowę termostatu.

Nie wiem jak bardzo nietypowy wymiarowo jest o-ring przy termostacie, ale może warto było zrobić wycieczkę po sklepach z łożyskami i uszczelnieniami technicznymi lub nawet z częściami do ciągników, itp.
Nie mam zaufania do czerwonych silikonów "wysokotemperaturowych" bo najczęściej poddają się pod działaniem benzyny. Może ten K2 jest lepszy. Poza tym ten paskudny kolor czerwony i to w dodatku rozmazany paluchem na miejscu łączenia :-thumpdown
Mam nadzieję że u Ciebie tego nie ma ::)
Produkty f-my Reinz to bardzo dobry wybór :-super .

qbaty

  • Gość
Odp: Niedogrzewanie silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2010, 11:37:16 am »
Reinzosil też jest na bazie silikonu.
Jeśli chodzi o estetykę to starałem się jak mogłem ;) - pozostawiam do oceny  ::)



Jeśli chodzi o skuteczność  - no cóż, podczas robienia zdjęcia jednak okazało się, że coś tam lekko podcieka  :-zly
Chyba jednak wezmę stary termostat do kieszeni i poszukam oringu  :-gwizd

qbaty

  • Gość
Odp: Niedogrzewanie silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 25, 2010, 12:24:10 pm »
Poszperałem trochę tu i ówdzie i jestem lekko zakręcony.
Niektóre źródła wskazują, że miedzy obudowę termostatu a termostat należy zainstalować:
EAC8999 - THERMOSTAT ''O'' RING
(element 30 na http://www.who-sells-it.com/cy/xks-unlimited-670/jaguar-cooling-9416/page-22-fullsize.html)

Natomiast na jdht stoi, że pomiędzy termostat a wąż należy wsadzić:
NBB2217AC - THERMOSTAT GASKET (element 3)



 :-help :-pojecia  :-help

daniel

  • Gość
Odp: Niedogrzewanie silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 25, 2010, 12:49:09 pm »
o-ring w xj40, gasket w x300

qbaty

  • Gość
Odp: Niedogrzewanie silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 25, 2010, 13:05:47 pm »
Dzięki Daniel - wydawało mi się, że w xj40 i x300 są identyczne termostaty i obudowy, więc technika uszczelnienia będzie taka sama  ::)

__ceva__

  • Gość
Odp: Niedogrzewanie silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 25, 2010, 13:18:53 pm »
Reinzosil też jest na bazie silikonu.
Tak, ale z zawartością grafitu i poza tym ze lepiej wygląda  ::) to ma jeszcze lepszą ( moim zdaniem ) przyczepność do uszczelnianych powierzchni. Zdarzało mi się uszczelnić przeciek oleju nie rozbierając nieszczelnych elementów a jedynie po odtłuszczeniu ( ważne! ) posmarować po wierzchu.
Jeśli chodzi o estetykę to starałem się jak mogłem ;) - pozostawiam do oceny  ::)
:-10points :)
A na uszczelkę polecam gambit dostępny w arkuszach ( niestety dość sporych ) w sklepach z częściami do maszyn rolniczych. Odrysować kształt uszczelnianej powierzchni styku wyciąć i zamontować smarując b. cienko silikonem 8)

qbaty

  • Gość
Odp: Niedogrzewanie silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 25, 2010, 13:35:26 pm »
Chyba pozostanę przy oryginalnym rozwiązaniu i poszukam NBB2217AC - mam już dość eksperymentów.
Ma ktoś na zbyciu taką uszczelkę ??

__ceva__

  • Gość
Odp: Niedogrzewanie silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 25, 2010, 13:54:45 pm »
Chyba pozostanę przy oryginalnym rozwiązaniu i poszukam NBB2217AC - mam już dość eksperymentów.
Ma ktoś na zbyciu taką uszczelkę ??

Wydaje mi się że to nie będzie eksperyment. Większość uszczelek używanych w motoryzacji jest wykonana z gambitu lub jego odmian.

Jak Ci się nie chce kombinować z własną "produkcją" uszczelek to zeskanuj mi tylko cz. 1 ( tzn. powierzchnię styku cz. 1 i 5 ) to Ci wytnę z gambitu 0,8 mm i wyślę.

Jakub32

  • Gość
Odp: Niedogrzewanie silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 25, 2010, 14:48:54 pm »
Ja mam założony tylko oring i nic nie cieknie, nie cierpię silikonów. W zapasie mam drugi oring, mam też w zapasie uszczelkę taką jak zakłada się w X300. Kupowałem z dwóch żródeł bo zależało mi na czasie, mam więc cały zestaw zapasowy kupiony w JDHT.