Autor Wątek: FUEL FAIL 67 !!!!  (Przeczytany 3984 razy)

rcala xj40

  • Gość
FUEL FAIL 67 !!!!
« dnia: Wrzesień 15, 2009, 20:37:00 pm »
XJ 40 1994r 6.0 V12, taki mam problem w tym silniku a  okazja by go kupic wiec w miare mozliwosci bardzo ale to barzo prosze o POMOC.... w praktyce mam 48h na realizacje zakupu i tylko tego nie jestem pewny...
wszystko jest ok tylko pie.... przy tescie FUEL FAIL 67....sprawdzalem w roznych zrodlach i nic czekam z niecierpiliwoscia na fachowa POMOC 

maciejlodz

  • Gość
Odp: FUEL FAIL 67 !!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 15, 2009, 20:55:53 pm »
Fuel Fail 67 w xj81:

FF67 Air Injection operation ( oxygen sensor response )

chyba to problem z powietrza w kolektorze.

qbaty

  • Gość
Odp: FUEL FAIL 67 !!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 15, 2009, 20:58:23 pm »
Cytat: http://www.jagweb.com/aj6eng/lucas_efi.php
36CU - MICROPROCESSOR CONTROLLER.

This is the final development of the 16CU theme and adds more sophistication to the program, mapping and diagnostics.

The most obvious difference is that there is no idle trim adjustment - the ECU stores lambda feedback values in an adaptive memory to set the fueling automatically.

Adaptive memory is also applied to the throttle potentiometer for the closed throttle signal as long as the voltage falls within the range of 0.22 - 0.75 volts. The recommended setting is 0.6 volts.

Fuel vapour canister purging and air injection, in markets where these are used, are both controlled by the ECU via pins 25 and 26 respectively so it is not possible to interchange with earlier types.

The significance of governing these functions from the ECU is that periodic function checks can be made which also can be used to verify Lambda feedback integrity. Unfortunately this does seem to have introduced an inclination to display a new fault code FF67 relating to the periodic OBD air injection function check, during normal idling, that looks for an appropriate change of feedback correction. If this does not take place within stipulated limits FF67 can be flagged. A tendency to over-sensitivity has been blamed on inconsistent grounding of the heater circuits for the lambda sensors and additional earth straps were introduced as an EPA approved after-fitment cure for these problems. For some markets a revised EPROM chip can also be provided to alleviate the condition.

The tendency for occasional random flagging of codes FF34,36, 44,45 seems to have carried over from 26CU but may be associated with the same poor grounding of the Lambda heaters.

Do tego rzuć sobie okiem na stronę 11 tego dokumentu http://ww2.justanswer.com/uploads/carfix4you/2009-01-25_173540_jag3.pdf  - masz tam procedurę diagnozowania układu "air injection"
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2009, 21:01:50 pm wysłana przez qbaty »

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: FUEL FAIL 67 !!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 15, 2009, 21:00:51 pm »
Cytuj
w moim dzienniku "Car Care" jest następująca:
DTC Code 67
Opis: wtórny wtrysk powietrza (AIR-Secondary Air Injection System) (6,0 l V12)
Możliwe pola zakłóceń wyszukiwania obserwowalnych HO2S wtórny wtrysk powietrza (AIR-Secondary Air Injection System

HO2S jest czujnik tlenu Speak Lamdasonde.
Takie coś znalazłem w necie z "fachowym" tłumaczeniem z języka niemieckiego który jest dla mnie totalnie niezrozumiały :-wstyd

XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

rcala xj40

  • Gość
Odp: FUEL FAIL 67 !!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 15, 2009, 21:03:14 pm »
Pewne jest to ze ten problem wystepuje tylko w V12...

rcala xj40

  • Gość
Odp: FUEL FAIL 67 !!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 15, 2009, 21:06:36 pm »
Czyli co to znaczy ???

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: FUEL FAIL 67 !!!!
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 15, 2009, 21:14:55 pm »
W pdf-ie do którego link wysłał qbaty jest chyba najjaśniej opisane co może być tego przyczyną.
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

qbaty

  • Gość
Odp: FUEL FAIL 67 !!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 15, 2009, 21:15:26 pm »
Czyli znaczy to, że w wielu przypadkach błąd ten jest wyświetlany w wyniku nadwrażliwości diagnostyki układu "air injection" (domyślam się, że jest układ analogiczny do pompy powietrza podającej powietrze w okolice kolektora wydechowego w celu poprawy "jakości" spalin). Nadwrażliwość ta spowodowana jest słabym uziemieniem obwodów podgrzewających sondy lambda.
Oczywiście nie można wykluczyć awarii układu "air injection".