Autor Wątek: Fuel Fail 18  (Przeczytany 3947 razy)

Hornet

  • Gość
Fuel Fail 18
« dnia: Sierpień 31, 2009, 11:31:57 am »
Witam
Borykam sie z takim problemem jak w temacie.
Jak to wygląda:
Rano (tylko rano, i zazwyczaj po dłuższym postoju czyli 2-3 i wiecej dni, czasem tylko po 1 dniu stania) silnik zapala ale wyskakuje check i fuel fail 18. Po wyłączeniu zapłonu - włączeniu błąd znika.
Dopiero dzisiaj błąd wyskoczył, zgasiłem silnik. Już nie zapalił. Po odłączeniu aku zapalił, oczywiście check, podjechałem na stacje i zatankowałem (silnik do stacji rozgrzał sie całkiem). Ze stacji już bez problemów, błąd zniknął z wyświetlacza. I pytanie, od czego rozpocząć grzebanie. Wg mnie wilgoć nocno-poranna go męczy. Czy może to tylko życzenia i poprostu wymieniać coś?
pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2009, 19:44:56 pm wysłana przez qbaty »

optre

  • Gość
Odp: Feul Fail 18
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 31, 2009, 12:08:01 pm »
Feul Fail 18 - Sygnał dużego otwarcia przepustnicy przy sygnale niskiego przepływu powietrza

Tak wynika z moich informacji, może coś jest z przepływomierzem?

Hornet

  • Gość
Odp: Feul Fail 18
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 31, 2009, 13:08:05 pm »
Do opisu 18 dotarłem. Niestety możliwości usterki od MAF-a , TPS-a do katalizatorów, uszkodzonego silnika. Może ktoś miał podobne objawy - co ruszyć, poczyścić, może są jakieś najczęstsze przyczyny. Wole na ślepo nie startować bo przy tps-ie można pewnie namieszać sobie. Generalnie ciepły silnik nigdy nie dał objawów.
1. punkt to kupie kontakt spray jakiś i bede sikał ;-). Gdzie szukać wtyczki tps-a?
dzieki za podpowiedzi

Hornet

  • Gość
Odp: Feul Fail 18
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 31, 2009, 15:15:34 pm »
Ok, dzieki. Dzisiaj drobny papier, kontak spray jakiś i powalcze :) NAjgorsze to mocna niejednoznaczność błedu. No ale teraz mam kolejną możliwość poznawania Jaga :-gwizd, amam nadzieje że zwalcze do nadejścia wilgotnych dni. Lubie być pewien rano samochodu.
pozdr

Hornet

  • Gość
Odp: Feul Fail 18
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 31, 2009, 19:43:35 pm »
Styki przeczyszczone. Rano zobaczymy, ale   :o :-zly:o ... Jednak tak jak przy poprzedniej marce samochodu jaką jeżdziłem najwieksza wada to poprzedni właściciel. Odma wchodząca do dużego kolanka w dolocie (to za MAF-em) poklejone jakąś taśmą. Dokładne przyglądnięcie sie gumie (harmonijce) przed przepustnicą...i urwał nać dziura, ych :-thumpdown. Zalepione, nowa zamówiona. A dziurka nie po strzale LPG (bo i takowego nie ma)tylko takia jakby komuś przy robocie sie srubokret albo inne w miare ostre coś omskneło i dziabneło :-nuts.

PS Gdyby Admin jakiś miły poprawił tytuł wątku - potem dla potomnych w wyszukiwarce bedzie ciężko szukać.Fuel poprosze, nie jak Feul napisałem.

Hornet

  • Gość
Odp: Fuel Fail 18
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 03, 2009, 21:56:34 pm »
Update:
Rano po 2-3 krotnym włączeniu wyłączeniu zapłony (pomka paliwa pracuje momencik budując ciśnienie w listwie) wrdeny ;-)  zapala. Od 2 dni nowy objaw - obroty 500-1300 sobie skacza po zapaleniu. Zawór wolnych do czyszczenia - zapisany. Jak kogoś zmęczy ten blog - prosze o info - przestane ;-)).

Hornet

  • Gość
Odp: Fuel Fail 18
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 03, 2009, 23:55:34 pm »
Odma to wygląda jak po przygotowaniu altyleryjskim:) Nowe częsco zamówione. Podcisnienia lądują na mojej liście. Dzieki i pozdrawiam :-tylko

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
Odp: Fuel Fail 18
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 07, 2009, 10:14:39 am »
Polecam wymianę oringu, który znajduje się pomiędzy TPS'em, a przepustnicą.
XJ40, XJSC , XJR

Hornet

  • Gość
Odp: Fuel Fail 18
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 07, 2009, 13:58:43 pm »
Jak rozumiem oring "uszczelnia" tps i suf z przepustnicy nie leci. Do dobrania? Czy tylko ori?

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
Odp: Fuel Fail 18
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 07, 2009, 14:19:13 pm »
Dokładnie - uszczelnia, oring można dobrać.
Jak chcesz być na 100 % pewny rozwiązania problemów podciśnieniowych to sprawdź, szczelność zaworów ssących.
Można to zrobić prostym sposobem: odkręcasz listwę wtryskiwaczy, pozostawiając podłączone przewody paliwowe. Następnie należy odsunąć listwę od kolektora ssącego, tak aby końcówki wtryskiwaczy byłu na zewnątrz. Zakładasz okularki ochronne, a kolega odpala jaga. Samochód będzie chodził nie równo, ale paliwo będzie tryskało do środka kolektora. jeżeli któryś z zaworów będzie nieszczelny, wówczas cofnie się mieszanka i będziesz widział spalanie mieszanki z otworu po wtryskiwaczu - po to min. okularki ochronne - gdybyś zbyt bliko chciał oglądać. Oczywiście jeżeli są źle ustawione zawory, wówczas też będziesz miał podobne objawy. Jeżeli masz EGR, to często puszczają spawy w miedzianej rurze recyrkulacki lub pojawiają sie dziurki. Pekaja też czasami bakelitowe kolanka kolektora ssącego, możliwości jest wiele. Najlepiej obsłuchać cały dolot stetoskopem, aby było lepiej słychać lewe ssanie powietrza polecam delikatne zmniejszenie średnicy rury ssącej przed filtrem. Sprawdź jeszcze korek w dolnej obudowie filtra powietrza( jeśli nie masz EGR) i przewody pompy powietrznej, jeśli masz EGR.
XJ40, XJSC , XJR

Hornet

  • Gość
Odp: Fuel Fail 18
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 21, 2009, 20:02:25 pm »
Dla potomnych przebieg walki. Był zdejmowany kolektor, a więc rozpinane wszystkie podciśnienia itd. W plastikowym kolanku naprawione wpięcie wyjścia na zawór wolnych. Oczywiście sam zawór/silnik wolnych oraz przepustnica wyczyszczone. Problem falowania po porannym starcie oraz FF18 narazie się nie pojawia. Przy okazji okazało sie że wtryskiwacze nie są juz precyzyjne/leją paliwem.
W razie W bedę nadal nękał pytaniami i zdawał relacje.
pozdr