Autor Wątek: Eagle E-Type Speedster  (Przeczytany 9337 razy)

jagomagic

  • Gość
Odp: Eagle E-Type Speedster
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 29, 2009, 14:05:26 pm »
http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Jaguar-Speedster-Concept-Retrofala-nadal-wzbiera,25543,1.html

Wykonana w całości z aluminium karoseria została nisko zawieszona, powiększono za to nadkola, by zmieścić w nich klasyczne szprychowe felgi z szerokimi oponami. Rozstaw kół jest większy niż w oryginale, więc Speedster wygląda masywniej niż filigranowy E-Type.

Za niepowtarzalny dźwięk odpowiedzialne są 4 rury wydechowe. W stosunku do klasyka zmniejszono miejsce na tablicę rejestracyjną. Eagle zajął się także silnikiem i z 4,7 litra pojemności (6 cylindrów) udało się uzyskać 300 KM i 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu „setka” na liczniku tego ważącego 1,1 tony pojazdu pojawia się już po 5 s. Prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest zrobiona specjalnie z myślą o tym aucie 5-stopniowa skrzynia manualna. Oczywiście, dopasowano także układ jezdny (nowe: zawieszenie i system hamulcowy).

W środku, gdzie tylko było to możliwe, typowe dla E-Type’a elementy stylizacyjne pozostały na swoim miejscu, m.in. okrągłe zegary i włączniki w formie hebelków. Minifotele z oryginału zastąpiono nowoczesnymi, obitymi skórą sportowymi siedzeniami. Eagle zadbał także, by nie zabrakło aluminiowych powierzchni na desce rozdzielczej i szerokiej konsoli centralnej.

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: Eagle E-Type Speedster
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 29, 2009, 14:18:37 pm »
Podobają mi się takie projekty. Mam nadzieję że klasycznego XJ też coś takiego czeka zwłaszcza teraz gdy nowy XJ ma zupełnie inny styl.
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Eagle E-Type Speedster
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 13, 2009, 13:43:38 pm »
w nastepnym Jaguar World bedzie artykul oraz test tego cudo. zobaczymy . . .

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Eagle E-Type Speedster
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 13, 2009, 17:18:54 pm »
No ja już przeczytałem, ciągle uważam, że jak na eagle i jego możliwości to nie zachwyca.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Eagle E-Type Speedster
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 19, 2011, 21:29:55 pm »
Po dwoch latach Eagle posunal sie o krok dalej. Na tegorocznej imprezie Salon Prive (London, 22.06.) ma zamiar
przedstawic wersja E-Type Leightweight Speedster, ktora jest o ponad 100 kilogramow lzejszy od "zwyklej" wersji i
nawiazuje do legendarnej wersji rajdowe Jaguara Leightweight E-Type.

Wszystkie zbedne ciezary sa wiec usuwane a do silnika oraz napedu uzyto sporo alumium. Silnik tego cuda to
4.7 litrowy, rzedowy 6-cylynder, ktory bazuje na orygynalnym silniku E-Type-a, wyglada jak orygynal gdyby nie
nowoczesny wtrysk... Silnik ma km310 km oraz moment ponad 460 Nm juz przy 3600 rpm.

Samochod ma teraz wiecej konie na kilogram niz jakikolwiek aktualny seryjny model Jaguara i smialo moze sie
zmierzyc z niejednym supercarem.
















Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: Eagle E-Type Speedster
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 20, 2011, 09:22:58 am »
To jest całkiem nowy samochód zbudowany na podstawie projektów e-type czy przerobili jakiś zabytkowy (bo innych już chyba nie ma) egzemplarz?
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

khamsin

  • Gość
Odp: Eagle E-Type Speedster
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 20, 2011, 11:25:13 am »
Mnie się podoba!
Pamiętajmy, że to nie jest odbudowany i poprawiony oryginał ale zupełnie nowy samochód, jak rozumiem. Nie wiem nawet czy ma taką samą konstrukcję nadwozia jak E-type ale w każdym razie karoseria jest zupełnie nowa i jest... takim ich spojrzeniem na klasycznego E-Type'a. Jest napewno dużo czystsza od oryginału no ale zmienili też nieco wyoblenia etc. To spowodowalo, że choć bardzo podobny (zwłaszcza dla laika) to tak naprawdę zupełnie inny.
Ja to ich spojrzenie doceniam. Im raczej chodziło o absolutną czystość karoserii, linii...
Jak zwykle, też nie wszystko mi sie tak bardzo podoba ale tak jest niemal zawsze.
Stylistykę E-Type połączyli trochę z wczesnymi Corvettami jesli chodzi o stylistyczne rozwiązanie karoserii za fotelami. Mnie się podoba!!! Szkoda, że 6 biegowej skrzynki nie dali ale czy ja wiem czy szkoda???
Jak silnik klasyczny to i skrzynka bardziej epokowa! No bo przecież oryginalna 4 byłaby już zbyt dużym poświęceniem! Do rewelacyjnych nie należała nawet  w roku pojawienia się (1964)  :)
Co do wtrysku to... chyba ma przecież katalizator nie? No to z gaźnikami byłoby ciężko. I co 3 klasyczne SU HD8 czy jakieś 3 podwójne monstra (Dellorto czy coś  :)). Ciężko wszystkich zadowolić.
Mnie się ta koncepcja podoba -napewno jest bardzo przemyślana.

Byłoby pewnie i fajniej gdyby wzięli oryginalnego serii 1 z  po 1964 i go totalnie odbudowali i zoptymalizowali -ale tu chodzi o coś innego -ich wizję. Dobrze, że nie dali V12 bo i wtedy musieliby go bardziej na serię 3 zrobić, moim zdaniem, żeby dysonansu nie było -a zresztą, każdy ma prawo do swej wizji -odbiorcy to ocenią.

micky

  • Gość
Odp: Eagle E-Type Speedster
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 15, 2012, 15:23:53 pm »