Autor Wątek: Problem z regulacją kierownicy i lusterek - Pomocy!!!  (Przeczytany 4477 razy)

adriansajecki

  • Gość
Problem z regulacją kierownicy i lusterek - Pomocy!!!
« dnia: Lipiec 19, 2009, 13:24:25 pm »
Mam kilka usterek w moim jagusiu i nie bardzo wiem jak z nimi sobie poradzić.
Nie działa mi regulacja kierownicy i lusterek. Obie rzeczy popsuły się chyba w tym samym momencie ale nie jestem tego pewien. Nie słychać żeby silniczki pracowały. Przepatrzyłem wszystkie bezpieczniki ale były ok. Co to może być? Może są gdzieś bezpieczniki o których nie wiem?

zmieniłem temat na więcej mówiący, podaj jeszcze jakiego modelu dotyczy problem - zaoszczędzimy trochę czasu na dodatkowe pytania naprowadzające :-thank, moderator
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2009, 13:35:24 pm wysłana przez qbaty »

adriansajecki

  • Gość
Odp: Problem z regulacją kierownicy i lusterek - Pomocy!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 19, 2009, 14:15:34 pm »
Model to Jaguar Daimler Six 97 rok 4.0

adriansajecki

  • Gość
Odp: Problem z regulacją kierownicy i lusterek - Pomocy!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 19, 2009, 14:26:03 pm »
O taki .....

barbie

  • Gość
Odp: Problem z regulacją kierownicy i lusterek - Pomocy!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 19, 2009, 21:10:04 pm »
Znany i niestety częsty problem!
Lusterka i kierownica popsuły się razem - bo steruje nimi jeden moduł elektroniczny zwany przez elektryków "komputerem".
Znajdziesz go pod deską rozdzielczą po lewej stronie kierownicy (LHD).
Można próbować go naprawiać, ale raczej marne szanse.
Jakie masz wyjścia:
1. Najprościej kupić cały nowy moduł, podłączyć i koniec. Może być oczywiście używany (chodzą po ok. 500 zł),
2. Próbować naprawić stary (może skorodowała ścieżka lub tp.).
3. Olać elektronikę i przerobić sterowanie na bezpośrednie. Uwaga: Kot straci pamięć ustawień kierownicy i lusterek i funkcję chowania kierownicy przy wsiadaniu/wysiadaniu. A wszystko inne działa bez pudła - lusterka i kierownica się ruszają tak, jak się ruszały. Jak masz schemat, trochę zdolności "lutowniczych" albo dobrego kumpla - elektronika to koszt części ok. 20 zł + 3 godziny roboty. Można to rozwiązać tak, aby nic nie ruszyć w reszcie instalacji (z wyj. joysticka sterowania kierownicą). Ja tak zrobiłem, jak padł mi drugi "komputer"...

Wybór opcji należy do Ciebie!

adriansajecki

  • Gość
Odp: Problem z regulacją kierownicy i lusterek - Pomocy!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 20, 2009, 02:34:41 am »
Jeżeli chodzi o pamięć to on ma ale tylko siedzenie działa i się jak włoży kluczyk przysuwa sie a jak sie wyjmie to max do tyłu odjezdza. Sterowanie kierownicy i lusterek nie działa wcale. ani manualnie ani przez pamięć.

barbie

  • Gość
Odp: Problem z regulacją kierownicy i lusterek - Pomocy!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 22, 2009, 10:38:13 am »
Ten typ tak ma!
Jak ten moduł, w którym Ci pisałem szlag trafi - to jest dokładnie tak, jak opisujesz!
Pamięć foteli jest (tym rządzą moduły pod fotelami!) - a lusterka i kierownica nie działają w ogóle.
Działa jedynie składanie lusterek zewnętrznych - ale to nie ten obwód.
Jestem prawie w 100% pewny swojej diagnozy!
Tak więc są 3 wyjścia:
- kupić i wymienić moduł (Steering Column Control / Mirror Module) LNA2110 (ok.500-600 zł)
- przerobić moduł na sterowanie manualne (schemat i sensowny fachowiec potrzebni!)
- polubić (da się, jak prowadzi jedna osoba).

Offline kszyszek

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
Odp: Problem z regulacją kierownicy i lusterek - Pomocy!!!
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 03, 2019, 11:59:01 am »
Odgrzeję kotleta. W moim jagu jest podobny problem, z tym że nie działa mi w ogóle regulacja kierownicy (silniczek nie daje oznak życia) i regulacja lusterek oraz pamięć foteli. Fotele i kierownica +lusterka to dwa różne problemy?

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: Problem z regulacją kierownicy i lusterek - Pomocy!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 11, 2019, 12:10:07 pm »
Bezpieczniki posprawdzałeś?
Kompletnie nic Ci nie lusterka i kierownica nie działa?
Za sterowanie tego odpowiada czarny moduł przykręcony poziomo pod tym takim "fortepianem" po lewej stronie kierownicy.
Co do pamięci- tu jest śmieszniej. Bo w silnikach są rezystancyjne enkodery dające sygnał położenia dla sterownika. One się rozpadają i pokazują głupoty, przez co sterownik nie uruchamia pamięci, przez co np. nie da się zaprogramować nowej pozycji.
>per aspera ad astra<