Autor Wątek: Seria II  (Przeczytany 2819 razy)

gustaff76

  • Gość
Seria II
« dnia: Lipiec 07, 2009, 13:16:46 pm »
Witam
całkiem przypadkowo zostałem właścicielem  XJ serii II 4.2 76r juz polubiłem ten pomruk ale mój egzeplarz pomimo dobrego ogolnego stanu technicznego ( zarejestrowany jako zabytek) posiada pare myśle ze typowych usterek :
nie pobiera paliwa z prawego baku i wskaznik nie wskazuje pozimu paliwa w lewym baku
działa elektryka tylko lewej przedniej szyby natomiast central zamek działa na wszystkie zamki
nie mam podswietlenia zegarów natomiast pala się lampki oswietlenia wewnętrznego
prosze o informacje dotyczace instalacji elektrycznej, myśle ze muszę zaczac od bezpieczników ale wiem ze nie sa one rozmieszcone w jednym miejscu w samochodzie
dzieki   

qbaty

  • Gość
Odp: Seria II
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 07, 2009, 13:41:08 pm »
Gratuluję dobrego zakupu  ;D

Postaram się odpowiedzieć na ile potrafię, ale opieram się na serii III.
O ile się orientuję to seria II miała osobne pompy paliwa na oba zbiorniki (mocowane wewn. zbiorników), więc nie podawanie paliwa z jednego z baków może być spowodowane niedziałaniem jednej z pomp. W serii III pompa jest jedna - w bagażniku. Jeśli chodzi o wskaźnik to albo uszkodzony czujnik albo okablowanie.
W serii III bezpieczniki są w 3 miejscach (myślę, że u Ciebie będzie podobnie) - jeden bank nad nogami kierowcy, drugi nad nogami pasażera, a trzeci (mały - 5 bezpieczników) pod maską na lewym nadkolu.
Myślę, że przyda Ci się katalog części+manual serwisowy na CD (wygoogluj sobie "JHM1120") oraz książka Hayens'a ("Jaguar XJ6, XJ i Sovereign Daimler Sovereign 1968 - 1986")

adam75

  • Gość
Odp: Seria II
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 12, 2009, 20:11:28 pm »
Witam.
Odnośnie odpowiedzi qbatego to zgadza się seria II posiada dwie niezależne pompy paliwa z czego prawdopodobnie prawą masz uszkodzoną. U mnie jest taki defekt , że nie ściąga do końca paliwa z prawego baku

champagne

  • Gość
Odp: Seria II
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 13, 2009, 00:12:23 am »
Odpowiem Ci na temat: dlaczego nie działa paliwowskaz, sam to przerobiłem, więc możesz mieć to samo. Przyczyną może być dziurawy pływak, który nabrał benzyny do siebie i zatopił się. Pływaki są cylindryczne plastikowe z powietrzem w środku, często tracą szczelność i wyporność i idą na dno, jak Titanic. Moja rada jest taka wyjeździć paliwo poniżej poziomu mocowania paliwowskazów i wymontować ten element i sprawdzić pływak. Żeby się do tego zabrać trzeba odkręcić tylną lampę, chyba powinieneś tam mieć ten czujnik, bo wcześniejsze wersje miały gdzie indziej. Jeśli będziesz miał pływak napełniony benzyną to masz przyczynę, wtedy napisz, a powiem Ci gdzie kupić nowy pływak, ponieważ cały czujnik nowy to wydatek 500 PLN za sztukę. Pływak jest biały i dość przeźroczysty więc zobaczysz czy jest w nim benzyna lub ewentualnie będziesz czuł wagowo, że jest ciężki. Nie próbuj go kleić bo klej odpadnie. Jak coś to pisz śmiało. Też mam 2 serie. Może jesteś z Dolnego Śląska?