Autor Wątek: Diesel 204 KM  (Przeczytany 1194 razy)

Offline Stephan

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Diesel 204 KM
« dnia: Maj 03, 2024, 00:56:13 am »
Dobry wieczór,
Czy silnik 2,0 diesel 204 km został poprawiony w stosunku do "poprzednika" 180 km. Idzie to o XE z 2022 r. Wikipedia podaje, że to ten sam silnik. W salonie MM Cars twierdzą, ze to poprawiona konstrukcja, w ktorej wyeliminowano wady motoru 180 i 240 KM, w tym obniżono temperature pracy do 90°C oraz poprawiono zdecydowanie trwałość łańcucha rozrządu. Wedle sprzedawcy, silnik ten nie ma wad "poprzedników". Czy ktoś z Was ma jakąkolwiek rzetelną wiedzę w tym zakresie? Nie ukrywam, że samochód ten bardzo mi się podoba, świetnie sie prowadzi (w wersji z napędem na tył, nie mówiąc o wersji awd), ale rozsądek nakazuje zweryfikowac optymistycznie twierdzenia pracowników dealera.

Offline Robik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Diesel 204 KM
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 03, 2024, 09:21:07 am »
Zaproponuj serwisowi jaguara zeby w ramach tej technicznej doskonalosci silnikow ingenium przedluzyli Tobie gwarancje na 5 lat :) Osobiscie nie sledze juz historii rozwoju silnikow gamy ingenium, jednak liczba filmow na YT, wyspecjalizowane warsztaty w naprawach pojedynczego typu silnika moga swiadczyc tylko o tym ze popyt jest zdecydowanie wiekszy niz podaż. Pamietaj ze nie bez znaczenia jest rowniez fakt ze JLR konczy z produkcja tych silnikow wiec dostep do czesci bedzie tylko malec. Jak dla mnie to jest ten sam silnik obudowany MEHV a deklaracje dealera co do poprawy np. lancuchow  rozrzadu w tej wersji slyszelismy juz w 2017 r.(zmienili soft i zwiekszyli tolerancje na blad synchronizacji lancuchow tak aby do 100Kkm auta nie wracaly z reklamacjami) i teraz zakladam jest podobna sytuacja. Musza wypchnac ostatnie sztuki i przechodza calkowicie na modele elektryczne.

Offline Stephan

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Diesel 204 KM
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 03, 2024, 10:47:05 am »
Robik, dziękuję za informacje. Gwarancję na 5 lat chcą dołożyć do samochodu. To mnie nawet przekonuje. Tylko informacja, że Jaguar rezygnuje z silników i produkcji samochodów na rzecz montowania chińskich melexów powoduje naturalną obawę czy ta marka jeszcze będzie istnieć za 3 lata (jak potencjalnie zaczną sie problemy). Poza tym obawa, że UE powoli zakazuje napraw i wprowadza obligatoryjne złomowanie tez nie napawa optymizmem. A to boli, bo nowy XE za mniej niz 200 tyś jest jednak okazją.

Offline Robik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Diesel 204 KM
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 03, 2024, 14:20:59 pm »
Niestety, ale Twoje obawy sa jak najbardziej uzasadnione. W moim przypadku rowniez wygral pragmatyzm i pozegnalem Jaguara przed wystapieniem najwiekszych kosztow dotyczacych wymiany rozrzadu i/lub silnika. Wizualnie linia XE bardzo mi odpowiadala, jezdzilem ladnych kilka lat tym samochodem bez qiekszych awarii (wymiana oleju co 10Kkm). Jednak z biegiem lat liczba potencjalnych awarii przekonala mnie do zmiany.

Offline Stephan

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Diesel 204 KM
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2024, 17:25:39 pm »
Do jakiego przebiegu mniej więcej nie ma problemów? Oczywiscie przy interwale przeglądu 10-15 tys km

Offline Robik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Diesel 204 KM
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 03, 2024, 18:05:10 pm »
Niestety nie ma zadnej reguly, zapewne moze to wynikac z braku pewnosci co do trybu jazdy i spsosobu serwisowania przez pierwszego wlasciciela. Znam przypadki awarii silnikow ponizej 35Kkm - jeszcze na gwarancji. Tutaj na forum znajdziesz wlascicieli z przebiegami w okolicach 150Kkm na oryginalnym rozrzadzie. Niestety blizej nieokreslona liczba wladcicieli musiala juz gleboko siegnac do kieszeni i kupic słupek, ktory niczego nie zagwarantuje. Zobacz ile jest ofert Jaga XE z niesprawnymi silnikami na otomoto....

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Diesel 204 KM
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 04, 2024, 10:53:32 am »
Silnik AJ21D4 (bez zmienej fazy rozrządu) ma statystycznie dużo niższą awaryjność niż AJ20D4, ale po części wynika to z faktu, że wyprodukowano ich znacznie mniej niż pozostałych diesli z grupy AJ200. Jeśli będziesz wymieniał olej co 10tkm, pilnował wypalania filtra cząsteczek stałych, wymieniał sitko EGR, to teoretycznie powinno być OK.
Zależy też jak był serwisowany od nowości, bo pierwsza wymiana oleju po 34kkm nie wróży dobrze na przyszłość.
XJR-S 6.0 Asprey#99