Autor Wątek: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy  (Przeczytany 2082 razy)

Offline feniks.138

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Mam kota i kocura
Witam szanownych kolegów forumowiczów :)

Od pewnego czasu mam problem z kotem 2.0d, mianowicie cholernie słabo pali rozgrzany; jak ostygnie, postoi to przekręcam kluczyk i od razu zaskakuje. Niestety po kilkunastu minutach działania, gdy go zgaszę i próbuję odpalić ponownie, muszę trzymać odpalony rozrusznik czasem nawet do około dziesięciu sekund. Ostatecznie odpala, niemniej dzieje się to niesamowicie leniwie.

Auto z tego co wiem ma zaślepiony EGR (nie od dziś, ale do tej pory nie zebrałem się za demontaż tego "fachowego" rozwiązania). Podobno EGR działał wcześniej bez zarzutu, no ale kot już kupiony w takim stanie także nie ruszałem, skoro jeździł z zaślepionym.

Do takich mniejszych objawów: przy wolniejszej jeździe i odpuszczeniu/dodaniu gazu na niskich obrotach silnik bardzo gwałtownie reaguje na zmianę położenia przepustnicy (nie chodzi o samo przyspieszenie, ale silnik jakby się lekko przydławiał, szarpał?) no i wydaje mi się, że specyficznie pracuje na obrotach jałowych. O ile obroty nie skaczą i utrzymują się na poziomie +-800RPM stabilnie to raz silnik pracuje przyjemnie i równo, czasem zaczyna charakterniej stukać i robić więcej hałasu na tych samych obrotach. Często po szybkim dodaniu gazu i jego odpuszczeniu, samochód wraca do normy i pracuje miarowo i równo.

Podpiąłem skaner pod gniazdo OBD podejrzewając że może jest to przepływomierz - na początku na jałowych obrotach przepływ utrzymywał się na poziomie ~6g/s (skakał od 5,34 do 9,58; poszarpany) by po pewnym czasie wskoczyć na wyższe wskazania ~14g/s (11,7-16,04) utrzymując te same obroty. W momencie gdy zwiększył się przepływ powietrza, zaczęła się również głośniejsza, mniej przyjemna dla ucha praca silnika, niemniej jednak obroty pozostały na poziomie ~800RPM. Po dodaniu gazu, poziom przepływu spadał do ponownie ~6g/s(również skacząc od około 5 do 9,5g/s).

Ponadto, kot wypluł ostatnimi czasy check engine z błędem wskazującym na EGR (zgaduję, że dlatego iż został on zaślepiony) i potrafił ten check engine wypluć w cieplejsze dni (ostatni przy ~3300RPM, 150km/h i LOAD~30%). Bawiąc się też urządzeniem trafiłem na coś TID$01 CID$00 "Rich to lean sensor threshold voltage", MIN=MAX=11,25, current=22,5. Nie wiem czy to też może mieć coś z dolegliwościami wspólnego.

I tutaj zwracam się do Was z prośbą o pomoc w diagnozie. Naczytałem się różnych forów i dużo ludzi twierdziło, że update ECU im pomógł. Niemniej jednak przyjemność zrobienia tego w polskim ASO trochę kosztuje (nawet, gdy update nie będzie dostępny do wgrania) także może istnieje inny sposób, który magicznie przywróci kotu pazur? Samo auto jedzie przyjemnie, pali mało i dobrze się zbiera - tylko te odpalanie, aż wstyd...  :- pojecia Nie wiem, demontaż zaślepki EGR, kupno jakiegoś "czyścidła" do przepływomierzy czy cuś?

Miłego wieczoru i z góry dzięki za pomoc!

X350 4.2L 2004
X-TYPE 2.0d 2006

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 18, 2021, 21:38:09 pm »
Jak ciężko odpala ciepły to może być czujnik położenia walka rozrządu lub wału. To jest standardowy objaw uszkodzonego któregoś z tych czujników. Ktory rocznik auta? Z egr elektrycznym czy ciśnieniowym? Zobscz czy ta blaszka zaślepiająca ma jakis otworek - przy elektrycznym wymsgny a przy ciśnieniowym to jak jest zatkany to jest bezobsługowy.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline feniks.138

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Mam kota i kocura
Odp: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2021, 16:57:38 pm »
Cześć, po pierwsze dzięki za odpowiedź.

Rocznik Jaga 2006, nie wiem jak do końca zweryfikować, który rodzaj EGR jest zainstalowany ale jeżeli miałbym strzelać to jest to podciśnieniowy. Rozkręcać wszystko, ściągać EGR, wyciągać blaszkę czyścić i i reinstalować czy zostawiać jak jest?

Jag wrócił dziś do mnie z ASO - wersja oprogramowania ECU zainstalowana w aucie była już najnowsza, także żaden update nie był dostępny - problem więc dalej nie rozwiązany,

Z błędów, wypluło im EGR (zgaduje, dlatego że zaślepiony) oraz wspomnieli, żeby zerknąć na puszkę turbiny. Wczoraj przy uruchomieniu auta wyskoczyła mi mrugająca kontrolka świec żarowych i wtedy wyglądało jakby siłownik od turbiny nie działał poprawnie, co zresztą było czuć podczas jazdy. Po ponownym uruchomieniu kontrolka znikła i turbina działała normalnie.

Zerknąłem na czujniki, znalazłem takie - cena nie jest spora aczkolwiek zgaduje że trochę grzebania będzie żeby je wymienić:

https://www.iparts.pl/czesc/czujnik-pozycji-walka-rozrzadu-valeo-253800,0-21-253800-1695421.html
https://www.iparts.pl/czesc/czujnik-polozenia-walu-korbowego-valeo-254007,0-21-254007-1695477.html

Wracając do tematu przepływomierza - czy te wartości wydają się normalne? Sprawdziłem w drugim aucie, podobny rocznik ale nie Jag tylko VAG, przepływ na jałowym pomiędzy 6 a 6,5g/s - dużo stabilniej to wyglądało niż w moim kocie. Wyjąłem dziś przepływomierz i przeczyściłem preparatem do czyszczenia przepływomierzy, ale nie zmieniło to absolutnie w odczytach nic. Kilka stówek niestety trochę by zabolało...

Pozdrawiam! :)
X350 4.2L 2004
X-TYPE 2.0d 2006

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2021, 21:03:28 pm »
To raczej masz elektryczny egr i elektroniczny sterownik turbiny i bardziej tym bym się zajął ale ciężkie palenie to te czujniki. Ja wymieniłem rozrząd w innym aucie za 15 00 zł a to był czujnik walka za 60zl.. Wartości przepływki raczej dobre. Znalazłem takie coś. Dla silnika pracującego na wolnych obrotach:

Temp. 53stC
Obroty 790-820 - wg producenta 750 +/-50
Przepływomierz 6-12g/s
Doładowanie 99-101kPa
Ciśnienie na szynie 27.500-30.000kPa
Otwarcie EGR 39-43%

Z przy odpaleniu coś zakopci szarpie na zimnym? Możesz jeszcze wtryski sam przelewowo sprawdzić ale jakby się wieszał któryś to by kopcił na biało.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline feniks.138

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Mam kota i kocura
Odp: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2021, 21:50:13 pm »
Obroty trzymają się na ~800RPM +/- 10RPM, pracuje naprawdę równo. Temperatury nabiera jak każdy inny X-Type 2.0d  :- pojecia, doładowanie i ciśnienie na szynie z tego co pamiętam bardzo podobne wartości (doładowanie 96-99kPa? coś z tego zakresu, jutro sprawdzę). Ogólnie można powiedzieć, względnie bezproblemowy poza tym odpalaniem, moc jest, spalanie niskie i dynamicznie się buja.

Przy odpaleniu nic nie kopci, przy depnięciu pedałem też nie (a jeżeli już, to delikatnie i na czarno), białego dymu nie było nigdy. Na zimno za to szarpie, może na jedynce nie jest to aż tak zauważalne, ale ma bardzo ostrą reakcję na pedał gazu (podszarpuje); natomiast jeżeli na jeszcze względnie niskich obrotach wrzucę dwójkę to szarpie tak jakbym mu strzelił ze sprzęgła i tak się buja - jak się rozgrzeje to przy identycznych obrotach problem nie istnieje wcale.

Zamówiłem czujnik położenia wałka rozrządu, w piątek ma być także prawdopodobnie tego samego dnia jeszcze zamontuję i zdam relację :)

Dzięki za pomoc, spokojnego wieczoru!
X350 4.2L 2004
X-TYPE 2.0d 2006

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 20, 2021, 08:10:58 am »
https://youtu.be/wCw_5fajvIU
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=76185
Zobacz jeszcze to. To jest ta próba przelewowa o której pisałem, bo lejący wtrysk też może robić problem.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline feniks.138

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Mam kota i kocura
Odp: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 21, 2021, 20:18:39 pm »
Jako że wtryski względnie niedawno wszystkie regenerowane, zostawię ten test na koniec, po wymianie sensorów. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu - mam wrażenie że odpala nieco lepiej (na 5-6 prób dwie ostatnie były cięższe, ale wcześniejsze wyglądały dużo lepiej) i jakoś równiej pracuje? Może to efekt placebo...

Stwierdziłem, że podpytam jeszcze bo laikiem jestem w tym temacie, pierwsze słyszę - czy podczas wymiany czujnika położenia wału korbowego muszę rzeczywiście kręcić silnikiem tak, aby widoczny był "ząb" czy po prostu wymontować i wsadzić nowy? Cytując X-TYPE workshop manual

Cytuj
Turn the engine until a flywheel trigger tooth is visible through the CKP sensor housing. CAUTION: The CKP sensor tip must rest on a flywheel trigger tooth. Incorrect installation may result in the CKP sensor being damaged.
X350 4.2L 2004
X-TYPE 2.0d 2006

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 23, 2021, 19:58:12 pm »
Któraś próba z kolei może być już słabsza,bo aku wymęczone jak pod rząd 6 odpaleń zrobi. Co do sposobu montażu to nie wiem. Normalnie wyjąłem stary i wsadziłem nowy. Auto chodzi bez problemu.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline feniks.138

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Mam kota i kocura
Odp: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 23, 2021, 20:55:04 pm »
Próby co prawda pod rząd nie były tak powiedzmy z dziesięciominutowymi interwałami, ale to na pewno też miało wpływ że i aku słabszy. No nic, we wtorek będę miał sensor to wymienię i dam znać. Dzięki! :)
X350 4.2L 2004
X-TYPE 2.0d 2006

Offline feniks.138

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Mam kota i kocura
Odp: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 25, 2021, 21:59:50 pm »
Mały update, po wymianie czujnika położenia wału początkowo nie odpalił (za płytko go dopchnąłem i dokręciłem) - poprawiłem pozycję i na zapalił że aż miło... tyle że na zimnym. Paląc na rozgrzanym pod supermarketem niestety ale dalej... :-wstyd

Nie wiem, poprawa niby jest ale bardziej jeżeli chodzi o samą pracę silnika (chociaż tak jak mówię, pewnie placebo). Najszybciej próbę przelewową na wtryskach to zrobić będę miał kiedy w przyszłym miesiącu, bo niestety najbliższe dni będę zarobiony - ale chyba jakby siadały wtryski, to na zimnym byłoby to samo, czy nie? Tak jak pisaliśmy wcześniej, nic nie kopci, moc jest...

Tak jak teraz myślę, był też w zeszłym roku problem z pedałem gazu - winny okazał się chyba zużyty/brudny potencjometr. Niestety nie pamiętam, czy pedał został wymieniony czy tylko oczyszczony - idzie jakoś sprawdzić jaki input widzi komputer odnośnie pedału gazu? Może to być ewentualnie przyczyna słabego odpalania? Idzie to jakoś sprawdzić?

Jeżeli chodzi o X-Type'owy workshop manual, jedyna różnica przy diagnozowaniu problemów z odpalaniem na ciepłym vs zimnym to dodatkowo EGR valve fault - nie wywala mi aktualnie żadnego błędu i jest to wyczyszczone, ale podłączając się pod OBD pokazuje ze jest "incoming" błąd w związku z EGRem. Tak czy siak, nie było to problemem przez kilka lat więc wątpie, dlaczego miało to by nim być teraz.

Tak czy siak, dziękuję za dotychczasową pomoc i zastanawiam się co tam grzebać dalej. Pozdrawiam gorąco! :)
X350 4.2L 2004
X-TYPE 2.0d 2006

Offline feniks.138

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Mam kota i kocura
Odp: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 26, 2021, 20:23:35 pm »
Najmocniej przepraszam za spam, tysiąckrotnie wolałbym użyć opcji edycji poprzedniego postu ale niestety z niewiadomych przyczyn, nie mogę - pewnie minął jakiś okres i już jest niedostępna.  :- pojecia

Załączam zdjęcie EGR, jak na moje wygląda na podciśnieniowy. Nie rozkręcałem jeszcze, ale żaden blaszki zaślepiającej nie widzę.

Załączam też link do dwóch wideo, wyciągnąłem dziś bezpieczniki F32 i F36, odczekałem dziesięć minut i wsadziłem ponownie, co by zresetować ECU, potem dwudziestominutowa przejażdżka i stwierdziłem, że nagram jak odpala auto. Nie wiem już sam, czy problem tyczy się tego że silnik jest ciepły czy po prostu wcześniej pracował (w każdym razie, objawy wzmożone są oczywiście na ciepłym silniku, bo na zimnym startuje bez problemu).

LINK 1 : https://streamable.com/hh5gd9 - po przejażdżce zgaszone auto i odpalone po około kilkunastu sekundach, odpala leniwie ale dużo lepiej i tak niż zwykle, gdy jest ciepły
LINK 2 : https://streamable.com/4t75dr - zrobiłem sobie przerwę na kawę, odczekałem dziesięć minut i próba odpalenia auta (ciepłego, próba wykonana 10 minut po tej w pierwszym linku), potem zgaszenie i odpalenie auta po raz drugi (woltaż na AKU 12,4V przed uruchomieniem o ile dobrze pamiętam); dużo leniwsza, widać jak się męczy ale wrzuciłem widok z komory silnika bo może coś ciekawego rzuci się w oczy... w ASO mówili o tym EGRze i puszce od turbiny; drugie odpalenie mimo wszystko szybsze niż pierwsze.

Zadzwoniłem też do pobliskiego warsztatu zajmującego się wtryskami - "tak, problem Fordowskiego TDCI, no tak z pompą i robieniem wtrysków to 6,5 tysiąca liczyć trzeba" - kwota zaporowa i przy takim rachunku, to prędzej to auto chyba oddam na żyletki.  :-gwizd Czy możliwe, że rzeczywiście znowu padły wtryski? Próby przelewowej nie będę miał jak zrobić wcześniej niż na początku czerwca, ale równie dobrze wtedy mogę zawieźć auto do jakiegoś zakładu zajmującego się wtryskami, to może jakiś bardziej kompleksowy test wykonają? Tak czy siak, w planach rozkręcenie EGR i zobaczenie co tam się kryje.

Spokojnego wieczoru.

//edytowane//
Jeszcze mi się przypomniało, miałem kilka razy sytuację że Jaguar najpierw przy odpalaniu wskoczył na około ~500RPM, by po kilku sekundach wrócić na normalne ~800-900RPM i potem już bez problemu. Chociaż, czasem przy takich wspaniałych sytuacjach zaczynała mrygać kontrola od świec żarowych i odcinało turbo - dopiero po restarcie silnika i uruchomieniu jeszcze raz problem znikał. Było tak chociażby, kilka dni temu. Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2021, 21:26:33 pm wysłana przez feniks.138 »
X350 4.2L 2004
X-TYPE 2.0d 2006

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 803
Odp: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 27, 2021, 08:28:54 am »
Wyjęcie EGRa w tym silniku to ok 5 min roboty z piwem w prawej ręce.
Jeśli jest zaślepiony to masz wyciągnięty z niego przewód podciśnieniowy, a w przewodzie coś co blokuje zasysanie powietrza (najlepsze są spinki do tapicerki o dopasowanej średnicy).
Zawór powinien być zamknięty tj rura idąca do kolektora ssącego ma być zatkana w EGRze. Zaślepka między kolektorem a EGRem dobrze by była ale nie jest wymagana.

Zobacz jak to wygląda w środku. Założenie na niesprawnego EGRa wężyka podciśnienia (o ile nie masz zaślepki) będzie powodować falowanie obrotów i ogólnie ciężkie zapanowanie nad jazdą samochodem. Przy blokowaniu się EGRa będą problemy z odpaleniem samochodu (strzelanie, dławienie, nierówna praca) ale raczej (?) nie powinno być to związane z ciepły/zimny silnik.

Zobacz czy są jakieś różnice. Sam EGR kosztuje aż 125-190zł więc majątek jak na utrzymanie Jaguara.
Pokusił bym się także o weryfikacji rur od IC które to doprowadzają powietrze poniżej EGRa łącznie z wyczyszczeniem sensora pośrodku.

Co do gruszki turbiny - jeśli poprawnie działa to po odpaleniu samochodu ściągasz przewód idący do niej.
Jeśli działa ok to sztanga od gruszki chowa się w ok 1s. Gazowanie i inne cudowanie nie pokazuje na postoju czy działa ok - będzie się poruszać jak by coś z nią było nie tak i jest to mylące.
Odpal z odłączonym przewodem od turbo i zobacz czy będzie normalnie.

Ani jeden ani drugi myk nie powodował u mnie migania sprężynki a piszę z własnego doświadczenia - wchodzi Ci w tryb awaryjny więc jak dla mnie boli go układ paliwowy.
Sugerował bym sprawdzenie na cito pompy paliwa bo będzie płacz.

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 27, 2021, 17:54:32 pm »
No to takie odpalanie to mi wygląda jak zawieszony któryś wtrysk. Nie zaskakuje od razu ładnie. Też mi tak odpalał acz czy ciepły czy zimny to zawsze odpalił. Ale trafiłem i na pierwszym wtrysku był jakiś paproch i tak jak u Ciebie klekotal na dzień dobry lekko brzydko. Niestety próby przelewowe wychodziły idealnie tak jak i korekty, sprężynki reż nie było.. Jakbys mial skąd załatwić wtryski i podmienić to byś coś więcej wiedział. Te 6 tys to bez przesady. A czy mogły paść wtryski.. Cóż zależy co było robione, bo czasem a wręcz zazwyczaj ta cała regeneracja to tylko mycie. Jaki masz nr wtrysków i z którego zakądka naszego kraju jesteś? 😉
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline feniks.138

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Mam kota i kocura
Odp: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 09, 2022, 12:37:19 pm »
Wracam po roku nieobecności, wybaczcie najmocniej ale przez ostatni rok nie miałem z moim kotem za dużo styczności z różnych powodów osobistych... a problem nie ustąpił. :)

Szybki update/przypomnienie sytuacji. Na zimno pali od strzała, po tym jak trochę popracował wcześniej (w takim razie niekoniecznie problem jest z temperaturą) to już ciężko startuje. W międzyczasie, wymieniony alternator na nowy, EGR zaślepka czy bez to nie ma wpływu - odpala tragicznie, wymienione czujniki położenia wału, soft sprawdzony w ASO i najnowszy wiec softwarowo problemu nie załatwię. Na przestrzeni ostatniego roku nie zauważyłem problemów z mocą (chociaż tak jak wspomniałem, łącznie to może 1000km nim zrobiłem), za to na jałowych obrotach pracuje z czasem coraz gorzej (nierówno, coś jakby się poddławiał), obroty potrafią czasem skoczyć po 50-100/min. Ogólnie, zrobił się też według mnie nadzwyczajnie głośny. Problemów z jakimś nadmiernym spalaniem nie zauważyłem, jak jadę szybkiego ruchu/autostradą to pracuje dobrze na obrotach 2,5-3k.

Podejrzewam, tak jak można pewnie było wnioskować bezpiecznie od początku, wtryski. Jestem z okolic WAW, ale nie mam problemu z serwisami gdzieś w okolicach Łodzi albo w drugą stronę Białystok/Łomża itd. Zależy mi po prostu na tym, aby zrobić to co jest w tym aucie do zrobienia i przestać się zastanawiać czy mi przypadkiem któregoś razu nie odpali, jak będę go potrzebował :)

Macie jakieś polecone warsztaty albo specjalistów, którzy za logo kocura nie wezmą nie wiadomo ile ale rzetelnie i uczciwie podejdą do tematu (sprawdzą co jest grane z wtryskami + regeneracja jezeli okazalaby się potrzebna?) Bo cholera wie, czy na przykład to nie pompa zaczęła s**ć opiłkami a nie chcę pakować kasy w błoto jak ma coś paść znowu.

Pozdrawiam!
 :-tylko
X350 4.2L 2004
X-TYPE 2.0d 2006

Offline kubson

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: X-Type 2006 2.0D - ciepły słabo pali + inne drobne symptomy
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 26, 2024, 15:45:27 pm »
Dzień dobry forumowiczom i przepraszam za nekro :--P

Dodaję post na temat problemu "palenia na ciepłym" w Dieslu bo nie znalazłem w polskich źródłach kompletnej instrukcji a w serwisie chcieli mnie sporo skasować za samą "diagnozę".

Na brytyjskim forum Jaguara można wyczytać że potrzebna jest "aktualizacja ECU" ale nic bardziej mylnego. Trzeba przekonfigurować moduł układu napędowego w oprogramowaniu JLR SDD (u mnie wersja 164). Nie wiem co dokładnie kryje się pod tą "konfiguracją" ale stawiam że m.in. zmianie ulegają korekty wtrysków.
 
Tagi dla wyszukiwarki: Diesel, nie pali na ciepłym, 2.0d, warm start, JLR SDD, Mongoose

Objawy: silnik ciężko startuje na ciepłym, do kilku godzin od zimnego startu. Trzeba kręcić rozrusznikiem z 10 sekund zanim zapali.

Potrzebne narzędzia: kabel Mongoose i JLR SDD (polecam instalację na jakimś starym laptopie którego nie używacie do codziennych zadań - u mnie thinkpad z Windows 7), potencjalnie coś do podtrzymania akumulatora bo procedura wymaga wbicia pozycji zapłonu ok. 10 razy, ja robiłem na "wariata" bez podtrzymania.

Jak to zrobić:

0. Nie odpowiadam za potencjalne problemy. Robisz to na własną odpowiedzialność.
1. włączamy JLR SDD i kolejno "Read VIN" i czekamy na wczytanie danych.
2. Potem na dole zakładka "Diagnose", zaznaczamy w niej "Powertrain" -> "Trouble Starting" -> "Warm Start".
3. Powinniśmy ujrzeć do góry zakładki "Recommendations" i "Extra".
4. Ja dla pewności z "Recommendations" uruchomiłem programy "Read Module Codes" i "Read Injector Correction Factors". Obydwa wyniki zapisałem robiąc screenshot (nie były do niczego potrzebne ale lepiej dmuchać na zimne, a z tego co czytałem w starszych wersjach programu np. v130 program może prosić o podanie wartość korekcji wtrysków)
5. Z zakładki "Extras" włączamy "New Powertrain Configuration" i podążamy za instrukcją. Pierwszy krok trwa 10 min, później wyłączamy i włączamy zapłon zgodnie z instrukcjami.
6. Odpinamy kabel, wyłączamy całkowicie zapłon (ja musiałem 2x bo nie chciał palić).
7. Samochód pali na zimnym i na ciepłym "od strzała"  :-R