Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)

Amortyzator Jaguar x350 4,2

(1/2) > >>

mbolo:
Właśnie dziś opadło zawieszenie prawy przód . Pozostałe 3 koła ok. wyskoczył błąd air supervisor foult. Czy to pewne , ze dziurawy miech ?
Jest inna możliwość ?

Jaguar XJ6:
Nie napisałeś , czy kompresor stara się podnieść auto ? jeśli tak , to szukałeś gdzie powietrze ucieka ?. Jeśli opadł na jednym kole i nie wyrównał całego auta do poziomu tego koła , to cos nie tak z czujnikami jest też.

mbolo:
Właśnie ciekawe jest to, ze żadne inne koło nie opadło a wręcz podniosły sie maksymalnie. Tylko to jedno jest bardzo nisko i go nie podnosi. Błąd kompresor wywala po około 3 min jazdy.
Dlatego nie jestem pewien czy to faktycznie dziurawy miech.  Jak miałem dziurawy w tylnym kole to cały samochód opadł po jakimś czasie,  a błąd kompresora wyskakiwał po 30 sekundach.

Jaguar XJ6:
Hmm, jeśli samochód nie równa reszty zawieszenia do najniższego koła , to jest dość podejrzane , tak jakby nie wiedział na jakiej wysokości jest to koło ( czujnik ). Napisałeś , ze jak miałeś dziurawy miech w tylnym zawieszeniu , to ze opadło całe auto , i tak to powinno wyglądać. System poziomowania X350 jest nawiedzony pod względem równania auta, co 24h komp od zawieszenia  sie odpala i jeśli wykryje różnice miedzy przodem a tyłem , to spuszcza tyle powietrza , żeby auto stało równo. Problem masz z przodu a tam dojście do przewodów wysokiego ciśnienia jest idealne , możesz wypiąć z amortyzatora przewód i podłączyć kompresor , w ten sposób napompujesz amortyzator , i zobaczysz , czy się podniesie , czy nie. Możesz (jesli jeszcze tego nie robiłeś) odłączyć akumulator na 2h i po podłączeniu komputer od zawieszenia będzie musiał wyrównać auto jeszcze przed odpaleniem , jeśli po podłączeniu akumulatora zawory sie nie ruszą i nie zacznie sie równać , to albo nie wie na jakiej wysokości ma wszystkie koła, albo wie , tylko ma zacięte zawory i nie może kierować powietrza tam gdzie chce. Zawieszenie w X350 jest dość dobrze dopracowane i jeśli tylko nie ucierpiało podczas stłuczki , nie sprawia żadnych problemów. Ja swoim jeżdżę czasami raz na miesiąc albo i nie i zawsze mam przód na ziemi a tył trochę wyżej, bo przednie zawory juz gorzej trzymają ( do 2 tygodni stoi równo , potem przód zaczyna opadać ), i po podłączeniu akumulatora , auto spuszcza powietrze z tyłu i tym samym równa do przodu który leży na ziemi , i po odpaleniu sie podnosi za każdym razem bez błędów.

mbolo:
To mi troszkę rozjaśniło problem.
Stawiałbym tutaj w takim razie na czujnik, natomiast myli mnie komunikat na desce :(.
Mam jeszcze pytanie odnośnie wysokości. W trybie serwisowym auto wstaje, około 5 cm jest błotni ponad oponą. Normalnie mam prawie równo błotnik z oponą. Czy w trakcie jazdy po nierównościach powinien się podnosić ? Jak wysoko ? Czy to się da odczuć ? Jak to działa. Czy to może być problem również z czujnikami ? A podczas szybkiej jazdy  tryb sport opuszcza się  ?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej