Autor Wątek: Jaguar XJC S3 4.2, 1977, automat, wtrysk - jaka cewka?  (Przeczytany 673 razy)

Offline tomaszwawa

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Kocham to forum
Jaguar XJC S3 4.2, 1977, automat, wtrysk - jaka cewka?
« dnia: Listopad 12, 2023, 18:48:00 pm »
Cześć!

Zamierzam wymienić cały układ wysokiego napięcia, sprawdzam nr części w katalogu, wszystko jest jasne, z wyjątkiem cewki:
XJ6 S3 4.2 non constant energy JLM1304
XJ6 S3 4.2 constant energy       C34736

Która jest właściwa?

Cewka, zamontowana w samochodzie, nie jest oryginalna i nie mam pewności czy jest prawidłowa.

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno słowo
Odp: Jaguar XJC S3 4.2, 1977, automat, wtrysk - jaka cewka?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 19, 2023, 00:35:38 am »
 Czy ty szukasz cewki do 1977 czy do ser3 czy masz przerywacz elektroniczny czy  mechaniczny .
 Od wielu lat ludzie montują cewki suche  i jedne mają ballans resistor wbudowany w cewce a inni na zewnątrz . 
 Ważny jest aparat zapłonowy a co kraj to był inny aparat czyli inny system  wzbudzenia iskry .
 popatrz co ten anglik mówi i jak sprawdza cewki  ( co prawda do mini  ale  do jaguara jest podobnie )
https://www.youtube.com/watch?v=Vnvz_IlhZgo

 Według książki części jaguara w roku 1977 była stosowana cewka   GCL111 ( C.35812 ) a do niej  ballans resistor  C.32578
 
I love and hate Jaguars

Offline tomaszwawa

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XJC S3 4.2, 1977, automat, wtrysk - jaka cewka?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2023, 20:11:51 pm »
Ok, widzę, że źle napisałem, bo nadal za mało wiem o marce i o moim egzemplarzu. Przepraszam za zamieszanie i wyjaśniam.

Ja mam dwudrzwiowe XJ Coupe (przerobiony na cabrio, ale to bez znaczenia), z 1977 roku. Wrzuciłem zdjęcia do galerii. Czyli - jak rozumiem - seria 2.

Natomiast silnik był wymieniony i jest to R6 z wtryskiem. Jeśli się dobrze orientuję to pierwsze R6 z wtryskiem pojawiły się dopiero w 1978 roku i były montowane w XJ seria 3. Dlatego też części zamiennych do tego silnika szukam dla serii 3.

Mam papierowy katalog SNG Barrat, stamtąd pochodzi ten fragment o cewkach.

Filmik o sprawdzaniu cewek obejrzałem, ale niewiele mi to dało w kwestii wyboru właściwej cewki.

Jeśli coś źle napisałem to chętnie uzupełnię wiedzę. Jeśli mogę coś jeszcze sprawdzić w samochodzie to dajcie znać.

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno słowo
Odp: Jaguar XJC S3 4.2, 1977, automat, wtrysk - jaka cewka?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 21, 2023, 22:35:58 pm »
  Faktycznie ze Jaguar od 78 wprowadzał wtryski do R6 
  zakładając ze masz wszystko przełożone z np xj6  1982 ( od wtrysków po sterownik i aparat zapłonowy z elektronicznym przerywaczem) to bym zainstalował oryginalną cewkę DAC3001 .
 Jesli szukasz # orginalnych częsci to najlepiej wejdz na stronę https://parts.jaguarlandroverclassic.com/
 zaznacz Jaguar Parts, potem -Older Vehicle Informacion ,  aż wreszcie masz wybór rożnych modeli i tam znajdziesz  np    XJ6 ser3  to Aug 1985 ,  wciśnij "  Electrical " i znajdziesz co potrzebujesz.
 Powodzenia
Myślałem o przerobieniu jednego z moich xj6c na kabrioleta ale  to za duzo pracy .Niedawno wadziłem mark2 jako kabrolet i silnik tez na wtryskach ale 3.8l silnik . Ci co tą  przeróbkę robili zainstalowali dach automatyczny ale chyba od Bmw . Za cholerę nie można było dachu  otworzyć automatycznie jak i ręcznie.



 
I love and hate Jaguars

Offline tomaszwawa

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XJC S3 4.2, 1977, automat, wtrysk - jaka cewka?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 22, 2023, 12:08:30 pm »
Dziękuję za wyjaśnienia.

W moim samochodzie dach jest manualnie otwierany.