Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)

XJR - szał przy kickdownie oraz przyspieszaniu, DSC not available przed zapłonem

(1/1)

jotte:
Na początku miesiąca ściągnąłem Jaguara XJR z 2003 r. z przebiegiem 260.000 km w stanie ogólnym niedopieszczonym z zamiarem podjęcia próby przywrócenia go do możliwie najlepszej kondycji. Auto kupiłem w zasadzie w ciemno, wróciłem nim do Polski na kołach, podzieliłem spostrzeżeniami z mechanikiem i rozpoczęliśmy działania.

Na pierwszy ogień poszły niedoskonałości mechaniczne - zrobione zostało całe przednie zawieszenie, zawieszenie silnika oraz skrzyni biegów, wymienione wszystkie płyny i inne drobiazgi, które napatoczyły się po drodze. Efekty są bardzo obiecujące, możliwość poznania auta od spodu doprowadziła do wniosku, że żadne większe przygody nie miały miejsca, a pojazd miał kontakt z serwisem, co jest widoczne po mnóstwie śladów oryginalnych części zamiennych, które chcieliśmy ruszać ale z uwagi na ich niedawną wymianę nie było potrzeby (np. świece, nowy filtr paliwa, nowa miska olejowa skrzyni itp.)

Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów mam wątpliwości co do kilku kwestii związanych z tym jak to auto powinno funkcjonować i mam nadzieję, że będziecie w stanie pomóc:

1)przed włączeniem zapłonu zawsze wyświetla się komunikat o niedostępności DSC, który po chwili znika i nie wraca w żaden sposób w czasie jazdy, a komputer nie rejestruje żadnych błędów. Czy tak to powinno wyglądać, a jeżeli nie, w jakim kierunku zmierzać z poszukiwaniami?
2) skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie, w obie strony, natomiast przy kickdownie mam wrażenie, że reaguje nerwowo. Mocniejsze wciśnięcie gazu = redukcja o kilka przełożeń = obroty przekraczające 5000. Lżejsze wciśnięcie gazu = liniowe przyspieszanie na biegu, na którym auto akurat się znajduje. Różnica pomiędzy oboma stanami jest kolosalna i nie doświadczyłem stanu przejściowego pomiędzy nimi. Muszę operować prawą stopą po aptekarsku by reakcje na wciśnięcie pedału gazu nie skutkowały od razu chęcią auta do ustanawiania rekordów prędkości na danych odcinkach. Stąd moje pytania - ten typ tak ma? Skrzynia się uczy? Coś jest nie tak?
3) wyjątkowo irytuje mnie automatyczne zamykanie wszystkich drzwi po ruszeniu i niemożność ich otwarcia za pomocą klamki po wyłączeniu zapłonu. Nie reaguje też przycisk otwierania/zamykania drzwi na desce rozdzielczej (jak jest włączony zapłon to działa). Da się to jakoś obejść, ustawić, dopasować?

Liczę na wsparcie i serdecznie Was pozdrawiam.

jotte:
Wybaczcie że sam sobie odpowiadam, mam mały upgrade sytuacji i może więcej danych pomoże uzyskać odpowiedź od kogoś z Was, kto spotkał się z podobnym problemem.

Po kontakcie z SDD, skasowaniu starych błędów, kot wywala błędy P1582 i P0730. Usunięcie zapisanych błędów lub zbieg okoliczności spowodowały uspokojenie jego reakcji na gaz, przyspiesza równomiernie i nie reaguje na delikatne wciśnięcie pedału w sposób skrajnie nerwowy - da się nim normalnie jeździć.

Obserwacje poczynione podczas jazdy wskazują na:

1) większe niż oczekiwane spalanie - ponad 20 litrów przy naprawdę umiarkowanym korzystaniu z potencjału auta. Analizując szerokie opisy spalania śmiem twierdzić że jest tego o 3-4 litry na setkę więcej, niż deklarowane przez innych użytkowników w podobnych okolicznościach,
2) odnoszę wrażenie, że przy zmianie biegów występuje efekt delikatnego ślizgania się.

Wiem, że jednym z powodów P1582 mogą być problemy z przepustnicą - wizualnie jest czysta i wygląda jak nowa.

Przychodzi Wam do głowy jakiś pomysł w którym kierunku zmierzać?

Na przestrzeni 1500 km auto nigdy nie zakomunikowało żadnych błedów na desce rozdzielczej.

Driv3rrrr:
Odczyty sond sprawdź

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej