Dział Techniczny > XJ X351 (2009 - obecnie)

Jaguar x351 5.0 v8 problem

(1/2) > >>

sebek5149:
Witam. Jestem posiadaczem jaguara x351 5.0 benzyna i moj problem polega na tym ze auto było po kolizji, jest poskladane, jezdzace ale jeszcze jest cos z nim nie tak.
Pierwsza sprawa to to ze po otwarciu drzwi kierowcy załącza sie wentylator chlodnicy odrazu na max obroty i tak dziala okolo minuty chyba ze odpalimy auto to wentylator dziala tak caly czas dopóki nie zgasimy auta i odczekamy chwile az go wylaczy.
Po okolo 2 tygodniach od uruchonienia auta,
Druga sprawa to wyrzuca błędy od walków rozrzadu i czujnika cisnienia( bledy sprawdzane KTS-em) P0341, p0340,p0366,p0106.
Po trzecie nie da sie usunac błędu poduszek. Na komputerze wyswietla błąd napinacza pasa kierowcy i tylko ten błąd. Napinacz był w regeneracji ma taka samą opornosc jak pas po stronie pasazera (2.89 ohm) , moduł airbag był oddany na wyczyszczenie crashdaty a na kompie diagnostycznym dalej widnieje błąd pasa kierowcy z opisem (historyczny) wczesniej przed tymi operacjami był błąd (stały).
Bardzo prosze o pomoc bo chciał bym to jakos ogarnac a pomysłów brak.

zielins:
Czy przy kolizji zostały zerwane jakieś przewody i wiązki były naprawiane? Jeśli tak to tam zacząłbym szukać przyczyny. Bardzo łatwo pomylić się naprawiając wiązkę gdyż (co dla niektórych oczywiste dla innych nie) przewód biało-czerwony i czerwono-biały to różne przewody. Jeśli jakieś elementy nośne nadwozia były wymieniane to warto sprawdzić czy jest przejście masy.

Co do poduszek: Jeśli błąd jest historyczny to nie powoduje on zapalenia kontrolki AirBag. Jeśli ta kontrolka się świeci tzn. że jakiś błąd jest wciąż aktywny. Sugerowałbym sprawdzenie błędów softem SDD.

sebek5149:
Witam. Tak wiązki były przerwane pod prawą i lewą lampą ale zostaly wymienione całe nie byly naprawiane wiec nie ma opcji pomyłki w łączeniu przewodów. Auto nie bylo rozcinane czy spawane. Masy na podłużnicy sprawdzone i jest przejscie kazdego kabla do kostki na podszybiu obok skrzynki z bezpiecznikami. Chyba bedzie padniety sterownik silnika odnosnie czujników walka rozrzadu bo przewody sprawdzone.
Myslalem ze kts-em to ogarne ale widze ze bez serwisowego kompa sie nie obejdzie.
Nie mam schematów poszczególnych częsci do pinów w sterowniku jakie napiecia powinny wychodzic a ktorym sygnal wracac bo bylo by jak to sprawdzic.
Rozebralem skrzynke z bezpiecznikami i moim oczom ukazał sie zielony nalot na płycie wiec chyba bedzie trzeba oddac to do jakiegos elektronika bo widocznie była tam wilgoc.

PeterX:
Wiring diagrams są ogólnie dostępne w sieci, wszystko jest tam opisane, każdy moduł i wiązka, sprawdzisz wszystko pin po pinie jeśli tylko of kors chcesz się z tym bawić, bo jednak to trochę zajmie. Zacząłbym od SDD, zawsze jakoś taka diagnoza zawęzi obszar poszukiwań.

sebek5149:
Niestety ale u mnie w okolicy nie zajmuje sie nikt naprawa jaguara/land rovera wiec ciezko o dostep do
SDD a byle komu oddac to bez sensu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej