Dział Techniczny > XJ X351 (2009 - obecnie)

XJ 3.0 AWD 340KM 2012 205000km

(1/1)

Yag:
Dzień dobry, witam się z Wami serdecznie!

Od jakiegoś czasu 'choruję' na tę markę. Nie wiem skąd choroba, bo nie miałem wcześniej do czynienia.
Rozglądam się i próbuję dokształcić w temacie.

Samochód z tytułu będę oglądał jutro. Jest w tak atrakcyjnej cenie, że zdecydowałem się pojechać i obejrzeć.
Właściciel twierdzi że od dwóch lat auto stoi na parkingu, jest tylko czasem przepalane, problem jest z hamulcami, ABS i drążkiem.
Nie jestem mechanikiem, ale niedaleko mam znajomego mechanika, u którego można będzie samochód podnieść i obejrzeć.

Chciałbym żebyście podzielili się swoimi opiniami nt. modelu XJ ogólnie, silnika 3.0 w benzynie i tego, czy warto myśleć poważnie o tym samochodzie.
Liczę się z tym, że trzeba będzie doinwestować, choć nie bardzo wiem jakie kwoty wchodzą w grę.

Podobnie, chciałbym poznać Waszą opinię ws. kosztów utrzymania takiego samochodu.

Gdybym go kupił, byłby używany sporadycznie, dla przyjemności i na dłuższych trasach.
Jest wystawiony za 8000 euro, pewnie pójdzie za 1-2k mniej.

Co myślicie?

Driv3rrrr:
Opcje są dwie, za tą kase skarbonka albo okazja. Raczej stawiam na to 1.
Hamulce, zawieszenie, mankamenty które opisałeś. Niestety auto od stania zużywa się dużo szybciej

Yag:

--- Cytat: Driv3rrrr w Kwiecień 29, 2023, 10:54:21 am --- skarbonka

--- Koniec cytatu ---

Jakbyś zgadł.
Byłem, widziałem. Samochód z zewnątrz spoko, silnik brzmi całkiem dobrze.
Wnętrze jest niemiłosiernie zajechane. Mój sześcioletni focus, w którym najechałem już 260k wygląda dużo lepiej.
Do tego problemy z tylnym zawieszeniem, hamulce, drążek i sporo innych rzeczy, głównie elektronika.

Jeśli przebieg jest prawdziwy, auto jeździło głównie w ruchu miejskim. To możliwe, bo znajduje się w dużej aglomeracji (stolica).

Trochę mnie wyleczyło z impulsu, jakim chciałem pójść. No nic, będę się rozglądał na spokojnie żeby być na bieżąco, ale bez pośpiechu.