Autor Wątek: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D  (Przeczytany 2278 razy)

Offline stingear

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • Informatyk, mam 3 koty: Fuli, Kaion oraz XE
Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« dnia: Marzec 23, 2023, 20:10:06 pm »
Witam,
chciałbym zapytać, czy ktoś już wymieniał u siebie pierścienie na tłokach? Jeśli tak, to jak to wygląda od strony technicznej lub w przypadku wymiany w serwisie, jak wygląda kosztowo.
Prawdopodobnie moje są zużyte ze względu na przebieg i poprzednich właścicieli. Dymi spod korka, aczkolwiek lekko. Korek podskakuje, ale go nie wyrzuca, jak miało to miejsce przed wymianą łańcuchów rozrządu.
Chyba że te "przedmuchy" są spowodowane brudnymi zaworami? A może to jednak odma? Tak właściwie to gdzie jest ta odma w tym silniku? Czy jest zintegrowana z pokrywą zaworów?
XE 2015 2.0D Automat

Offline Robik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 219
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2023, 20:57:32 pm »
Wygoogluj po numerze czesci:

G4D3-6J014-AC

Odma jest na gorze silnika z lewej strony, mozesz odpiac wąż i sprawdzic czy jest w niej olej, ktory nastepnie idzie na turbinę. Mozliwe ze pierscienie sa ok tylko interwaly olejowe z ASO tj. 34Kkm zrobily swoje i sa zapieczone. Moze warto byloby zrobic płukankę podczas jazdy i dodatkowo na postoju. Ciekawa historia, pewnie sporo nerwow juz straciles o wymiarze finansowym lepiej nie wspominac.



Offline piotrrf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 324
  • Jaguar XF 20d AWD R-Sport
Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2023, 21:46:34 pm »
Plukanke robilem niedawno przy wymianie na nowy olej. Pierwszy raz. Auto musi stac ,nie slyszalem o tym by mozna z plukanka jezdzic lub gazowac .Silnik nie moze byc pod obciazeniem.Chodzic ma na wolnych obrotach ok.20 min. Plukanka to wlasciwie nafta.Jesli pierscienie sie skleily to powinno pomoc plukanie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2023, 10:20:33 am wysłana przez MicGin »
Porsche 987 S
SLK R 171

Offline Robik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 219
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2023, 05:56:17 am »
Jest nowy typ plukanki uzywanej podczas jazdy.
https://fb.watch/jsVqUz4DMu/
Osobiscie jestem zwolennikiem wymiany oleju co 10Kkm. Problemem jest to ze nasz silnik po dwoch trzech serwisach w trybie longlife oznacza praktycznie silnik do remontu. Mam propozycje do kolegi, aby skontaktował się ze specjalistą od remontów tych silników, ogloszenia sa na OLX, facet ma siedzibę w Luboniu pod Poznaniem, wieść niesie ze jest w tym naprawde dobry.

Offline piotrrf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 324
  • Jaguar XF 20d AWD R-Sport
Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2023, 09:48:12 am »
Osobiscie nie zaryzykowalbym jazdy z plukanka. Jednak to moje zdanie i kazdy moze robic po swojemu.
Gdy kupowalem mojego XFa zwrocilem uwage na kartki wymiany oleju przypiete do silnika. Inna sprawa,ze wlascicielem byl mechanik. Jedna byla nawet z wymiana po 8 tys.km. A jak patrze na elektroniczna ksiazke obslugi serwisowej ,to widze ze sa tylko oficjalne przeglady i wymiany.
Ja sie nie znam na silnikach tak dobrze ale masz racje,ze moze powinien kolega zapytac tego goscia z Lubonia.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2023, 10:20:46 am wysłana przez MicGin »
Porsche 987 S
SLK R 171

Offline stingear

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • Informatyk, mam 3 koty: Fuli, Kaion oraz XE
Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2023, 21:05:21 pm »
Myślałem o tej płukance. Zamówiłem Liqui Moly 5128 DIESEL MOTORSYSTEMREINIGER. (https://www.ebay.de/itm/294711771284) Sprawdzę tą odmę organoleptycznie. Co do serwisu olejowego, to jestem pewien, że poprzedni właściciele sobie w chuya lecieli i robili Longlife. Nie dostałem 4 lat historii auta.  Ja wymianę zrobiłem od razu przy zakupie, a następną po niecałych 12kkm. Kolejna wymiana była niecały 1k potem, jak naprawiali, co spieprzyli. I tego interwału co 10kkm sie będę trzymał. Nie odpuszczę i znajdę wszystko, co go boli i to zrobię. Mam w planie kilka lat nim pojeździć, więc zadbam o niego, a potem sprzedam go z czystym sumieniem. Tak jak każde moje auto, wkońcu dbając o auto dbam o swoje bezpieczeństwo.
XE 2015 2.0D Automat

Offline piotrrf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 324
  • Jaguar XF 20d AWD R-Sport
Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 25, 2023, 08:59:25 am »
Oni nie lecieli w CH... Oni zostali zmanipulowani reklamami.
Ja mam kilku takich w pracy.
Jeden nawet skończył szkołę o profilu mechanicznym.
Nie da się Ich przekonać.
Kolego,nie zwróciłeś uwagi przy kupnie na ten szczegół?
Podziwiam Twój upór w naprawie. Niestety ja mam to samo podejście do auta. Piszę... niestety,bo ciągle tracę dużo na takich autach. Tzn.ostatnio unikam takich samochodów.
Jednak walczę od lat z SLK. Doprowadziłem go do całkiem fajnego stanu. Koszt wolę przemilczeć 😥
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2023, 14:59:51 pm wysłana przez MicGin »
Porsche 987 S
SLK R 171

Online goral73

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • XE 2.0 D
Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 25, 2023, 10:13:39 am »
Myślałem o tej płukance. Zamówiłem Liqui Moly 5128 DIESEL MOTORSYSTEMREINIGER. (https://www.ebay.de/itm/294711771284) Sprawdzę tą odmę organoleptycznie. Co do serwisu olejowego, to jestem pewien, że poprzedni właściciele sobie w chuya lecieli i robili Longlife. Nie dostałem 4 lat historii auta.  Ja wymianę zrobiłem od razu przy zakupie, a następną po niecałych 12kkm. Kolejna wymiana była niecały 1k potem, jak naprawiali, co spieprzyli. I tego interwału co 10kkm sie będę trzymał. Nie odpuszczę i znajdę wszystko, co go boli i to zrobię. Mam w planie kilka lat nim pojeździć, więc zadbam o niego, a potem sprzedam go z czystym sumieniem. Tak jak każde moje auto, wkońcu dbając o auto dbam o swoje bezpieczeństwo.

Co do tej płukanki - to jest "czyścik " wtrysków paliwa - o to Ci chodziło  ?
Płukankę do silników przed wymianą oleju stosuję taką : https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-engine-flush-pro-line-2662-0-5l-plu-8405691303 - oczywiście to przykład z allegro.

Offline anutemix

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 115
  • Samochód jest dobry do kiedy jeździ
Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 25, 2023, 10:26:57 am »
Tylko ten link co wysłałeś, czytałeś opinie o tym ustrojstwie? Moim zdaniem częsta wymiana oleju i tyle nie trzeba z niczego płukać silnika. To tylko moje zdanie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2023, 15:00:22 pm wysłana przez MicGin »

Online goral73

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • XE 2.0 D
Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 25, 2023, 10:44:54 am »


 Nie zmuszam ani nie namawiam każdy robi jak uważa za stosowne . To wasze  samochody więc .....

Offline stingear

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • Informatyk, mam 3 koty: Fuli, Kaion oraz XE
Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 27, 2023, 08:39:25 am »
Czesta wymiana jak najbardziej, ale ona nic nie da, jak poprzedni właściciele jełopy byli i syf w silniku zostawili. Trzeba to doprowadzić do porządku. Jak już wszystko będzie jak należy, to nie będe się bawił w żadne dodatki.
Tak, płukanka do zaworów i wtrysków. Do samego silnika będę robil później przy wymianie oleju.
Wymieniłem drugi niwelator drgań, efekt odczuwalny. Niestety nadal są drobne wibracje, więc wymienie jeszcze ten 3ci z przodu i bede dalej walczył z silnikiem.
Szukam obecnie warsztatu lub kogoś w okolicy, co jest w stanie ciśnienie w komorach mi sprawdzić.
XE 2015 2.0D Automat

Offline piotrrf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 324
  • Jaguar XF 20d AWD R-Sport
Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 27, 2023, 13:37:28 pm »

Oglądałeś moje filmy co umieściłem w tym temacie?
Ja nic z tym nie robię bo z tego co wyczytałem ten silnik wytwarza takie wibracje.
Z tym, że ja czuję tylko na wolnych obrotach jak stoi auto.
Lekko dodam gazu i jest Ok.
Nie jeździłem innym Jaguarem z dieslem ale jechałem innym autem, który ma podobną kulturę pracy.
Nie widziałem dużej różnicy.
Co innego benzyna. Moje przyzwyczajenie do tego napędu, podpowiada mi zmianę na benzynę z Diesla.
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2023, 22:31:01 pm wysłana przez MicGin »
Porsche 987 S
SLK R 171

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 27, 2023, 14:53:20 pm »
Kolego Stingear, wymiana pierścieni prawdopodobnie nic nie da, blok ulega z czasem pewnej owalizacji, efekt może być taki, że z nowymi pierścionkami będzie jeszcze gorzej. Jak już będziesz mieć zdjęty dół i górę to majster pomierzy i obejrzy tuleje i tłoki, wał, resztę gratów i dopiero się dowiesz na czym stoisz, czy to tylko nagary czy już dewastacja. Jeśli gra dla Ciebie jest warta zachodu to wykladasz 15 tPLN i robisz glowice z sprzętem, blok, rozrząd i co tam będzie trzeba, potem serwisy olejowe co 10 tkm  choćby z czarodziejskimi płukankami i cieszych sie autem, zapominasz o wydatku, jak załatwisz to półśrodkami to wyjdzie na końcu dwa razy tyle umeczysz sie i znienawidzisz ten samochód, zasze to sie tak kończy, ale powodzenia mimo wszystko.
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2023, 14:58:57 pm wysłana przez PeterX »

Offline stingear

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 218
  • Informatyk, mam 3 koty: Fuli, Kaion oraz XE
Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 27, 2023, 19:33:35 pm »
Wibracje wibracjami, u mnie też jest to wyczuwalne na postoju lub niskich obrotach. Powyżej 1500o/m drgania znikają. Czasami irytuje podczas jazdy jak mam właśnie poniżej 1500o/m, to czuć drgania na kierownicy, fotelu i pedałach. Wymieniłem drugi niwelator drgań, drgania jeszcze zmalały, ale nadal są wyczuwalne.
To co mnie natomiast niepokoi, to że drgania na zimnym są kolosalnie mniejsze, niż na ciepłym. No i te "przedmuchy".  Dziś zalałem tą płukankę do zaworów i wtrysków. Zobaczymy co to da.
https://photos.app.goo.gl/9kkXi7xJz84vptEH6 - dziś nagrałem ciepły silnik, już w 60fps, aby było dobrze widać wibracje i jak dymi spod korka - zauważalnie mocniej niż "po remoncie".
W weekend będę grzebał w odmie. Jak mi się gdzieś uda trafić kogoś, kto mi pomierzy ciśnienie w cylindrach, to będę wiedział, na czym stoję.
XE 2015 2.0D Automat

Offline piotrrf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 324
  • Jaguar XF 20d AWD R-Sport
Odp: Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 28, 2023, 21:42:01 pm »
Ja moj filmik nagralem zaraz po odpaleniu silnika. Nie pamietam jaka byla temperatura zawnetrzna. Moze u Ciebie bylo zimniej i dlatego tak widac pare z otworu wlewowego.
Z filmu nic nie wynika. Dla mnie to wyglada OK. Nie ryzykowalbym rozbierania silnika dla takiego czegos. Chyba,ze masz to wszystko w ramach gwarancji to mozesz sie bawic. Dla mnie to szkoda czasu na to.
Diesel tak chodzi i trzeba z tym zyc lub przejsc na benzyne.
Porsche 987 S
SLK R 171