Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Wymiana pierścieni tłoków w 2.0D

(1/4) > >>

stingear:
Witam,
chciałbym zapytać, czy ktoś już wymieniał u siebie pierścienie na tłokach? Jeśli tak, to jak to wygląda od strony technicznej lub w przypadku wymiany w serwisie, jak wygląda kosztowo.
Prawdopodobnie moje są zużyte ze względu na przebieg i poprzednich właścicieli. Dymi spod korka, aczkolwiek lekko. Korek podskakuje, ale go nie wyrzuca, jak miało to miejsce przed wymianą łańcuchów rozrządu.
Chyba że te "przedmuchy" są spowodowane brudnymi zaworami? A może to jednak odma? Tak właściwie to gdzie jest ta odma w tym silniku? Czy jest zintegrowana z pokrywą zaworów?

Robik:
Wygoogluj po numerze czesci:

G4D3-6J014-AC

Odma jest na gorze silnika z lewej strony, mozesz odpiac wąż i sprawdzic czy jest w niej olej, ktory nastepnie idzie na turbinę. Mozliwe ze pierscienie sa ok tylko interwaly olejowe z ASO tj. 34Kkm zrobily swoje i sa zapieczone. Moze warto byloby zrobic płukankę podczas jazdy i dodatkowo na postoju. Ciekawa historia, pewnie sporo nerwow juz straciles o wymiarze finansowym lepiej nie wspominac.


piotrrf:
Plukanke robilem niedawno przy wymianie na nowy olej. Pierwszy raz. Auto musi stac ,nie slyszalem o tym by mozna z plukanka jezdzic lub gazowac .Silnik nie moze byc pod obciazeniem.Chodzic ma na wolnych obrotach ok.20 min. Plukanka to wlasciwie nafta.Jesli pierscienie sie skleily to powinno pomoc plukanie.

Robik:
Jest nowy typ plukanki uzywanej podczas jazdy.
https://fb.watch/jsVqUz4DMu/
Osobiscie jestem zwolennikiem wymiany oleju co 10Kkm. Problemem jest to ze nasz silnik po dwoch trzech serwisach w trybie longlife oznacza praktycznie silnik do remontu. Mam propozycje do kolegi, aby skontaktował się ze specjalistą od remontów tych silników, ogloszenia sa na OLX, facet ma siedzibę w Luboniu pod Poznaniem, wieść niesie ze jest w tym naprawde dobry.

piotrrf:
Osobiscie nie zaryzykowalbym jazdy z plukanka. Jednak to moje zdanie i kazdy moze robic po swojemu.
Gdy kupowalem mojego XFa zwrocilem uwage na kartki wymiany oleju przypiete do silnika. Inna sprawa,ze wlascicielem byl mechanik. Jedna byla nawet z wymiana po 8 tys.km. A jak patrze na elektroniczna ksiazke obslugi serwisowej ,to widze ze sa tylko oficjalne przeglady i wymiany.
Ja sie nie znam na silnikach tak dobrze ale masz racje,ze moze powinien kolega zapytac tego goscia z Lubonia.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej