Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)

Planownay zakup XJR 4.2 - problem

(1/3) > >>

ELEMARINE:
Witam,
Planuję zakup kotka XJR 4.2 2004. Wiadomo, że na desce wyświetla się komunikat "performance restricted" i skrzynia biegów oprócz jazdy na 1 to nie przerzuca biegów na wyższe, wsteczny działa poprawnie, natomiast do przodu to tylko na "jedynce", jest pełna moc, jednak nie chce przerzucić na kolejne biegi. Nie ma żadnych zgrzytów przy zmianie pomiędzy R-N-D. Badanie komputerowe wykazało błędy jak w załączniku. Wiem, że wizyta w serwisie może rozwiązać temat ale przed ewentualnym zakupem chciałbym poradę lub opinię od znawców tematu czy to jest poważny problem i czy ktos ewentualnie zna magika, który by ogarnął temat w woj. wielkopolskim lub pomorskim. Będę wdzięczny za merytoryczną odp lub opnię.

Jaguar XJ6:
Moze byc to coś poważnego , ale moze byc też drobnostka. Sam miałem taki problem , kiedy zdechło mi ładowanie i autko jeździło prawie na samym akumulatorze. Zdarzało się , ze odpalałem rano i po wyjechaniu z podjazdu miałem Restricted i tylko 1 bieg. Pomagało zgaszenie i ponowne odpalenie ( czasami 3 razy go odpalałem) , po wymianie akumulatora na nowy i regeneracji alternatora ( oraz skasowaniu błędów ) problem zniknął. Ze zdjęc wyglada to na zwykłe błędy komunikacyjne , test mozna zrobić , naładowac akumulator ( albo podmienić ) , odłaczyć go na 24h i zobaczyć , czy po podłaczeniu dalej bedzie walić błędami. Warto też w trakcie kręcenia sprawdzić jak bardzo spada napięcie ( poniżej 10.5V to słaby wynik).

ELEMARINE:
Wielkie dzięki kolego za info. Sprawdzimy i dam znać czy to coś pomogło.

PeterX:
1. Podczas skanowania samochodu /to dość długa procedura/ warto mieć podłączony zasilacz, aku może nie wydolić.
2. Konfiguracja samochodu musi być poprawna. Wpisując na początku przez pomyłkę np. blokadę kierownicy czy kontrolę tylnych siedzeń,otrzymuje się na wyjściu różnie śmieci i błędy. Nie da się poprawnie zaprogramować wielu modułów, jeśli konfiguracja jest zła, innymi słowy, moduły muszą wiedzieć z jakimi innymi modułami muszą współpracować.
3. Może to być jednak po prostu uwalona wiązka, wtedy wiadomo, rzeźba ze sprawdzaniem, ale niezależnie czy to CAN czy SCP sprawa jest do ogarnięcia dla przeciętnego elektronika samochodowego. Magistrale są czytelnie opisane w Electric Guide więc sprawdzenie ky abel po kablu pin po pinie to tylko kwestia czasu.
4. Może to być też uszkodzony moduł, wtedy wymiana na używkę i reflashing. Trochę loteria ale, ale zwykle działa, niestety z ECM i TCM to trochę inna bajka.

Generalnie nie przejmował bym się jakość wielce tymi błędami, jeśli tylko możliwe byłoby przywrócenie skrzyni do normalnej pracy.

ELEMARINE:
Wielkie dzięki za info. Działamy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej