Autor Wątek: 5.0 benzyna - silnik po remoncie, czy warto?  (Przeczytany 1326 razy)

Offline LexHero

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Kocham to forum
5.0 benzyna - silnik po remoncie, czy warto?
« dnia: Październik 08, 2022, 16:05:27 pm »
Sytuacja następująca: znajomy nosi się z zamiarem sprzedaży XF-a 2012 z wolnossącym benzyniakiem. Auto w dobrej cenie (nie ma go aktualnie na ogłoszeniach), zadbane jak na swój przebieg, który aktualnie wynosi około 230 tys. kilometrów. Myślałem, żeby wziąć sobie to auto na weekendowe jazdy, ale jedna rzecz nie daje mi spokoju. Otóż w Jagu przy przebiegu ok. 210 tys. kilometrów był robiony remont silnika - padły dwie głowice, było robione planowanie, przy okazji też rozrząd z pompą wody itd. Auto od tego remontu przejechało 20 tys. kilometrów, nie ma na dzień dzisiejszy żadnych niepokojących oznak. Remont robiony poza ASO, w warsztacie wyspecjalizowanym w markach Jaguar / Land Rover. No i teraz o ile wiem, że znajomy zapłacił dobrze i nie ma ciśnienia na sprzedaż auta (nie musi, po prostu Jag mu się znudził), to i tak mam wątpliwości co do zakupu auta po kapitalce silnika. Niby zrobione zgodnie ze sztuką (w teorii), ale widziałem już przypadki w innych markach, jak BMW czy Audi, że silniki po remoncie posypały się już po kilkunastu tysiącach kilometrów. Walczyć potem z Mirkiem - mechanikiem o zadośćuczynienie w sądzie średnio mi się uśmiecha. Pytanie więc, czy ktoś z Forumowiczów przerabiał już może kapitalny remont i późniejszą eksploatację 5.0 od Jaguara i ma jakieś doświadczenia na ten temat.  :)

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Odp: 5.0 benzyna - silnik po remoncie, czy warto?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 12, 2022, 14:22:53 pm »
Opisany zakres prac nie ma nic wspólnego z generalnym remontem.

Robiony był rozrząd - to bardzo dobra wiadomość. Jeśli głowice przy okazji to w sumie też dobrze - przy okazji może pozbyto się nagaru? Może jeszcze wtryski były wymienione? To byłaby pełnia szczęścia.

Jeśli jest dokumentacja i zrobione jest to na oryginalnych gratach to akurat plus.

Powiedziałbym wręcz, że nie warto kupować 5.0 bez udokumentowanej wymiany rozrządu.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline kupis99

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Zauroczony Kotem
Odp: 5.0 benzyna - silnik po remoncie, czy warto?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 12, 2022, 15:25:52 pm »
Pełnia szczęścia byłaby wtedy jeśli taki remont byłby zrobiony przez ASO, o ile się nie mylę wówczas na taki zakres prac ASO udziela gwarancji, ja przynajmniej tak miałem w przypadku serwisu Mazdy, który robiąc coś przy aucie dawał na to co zrobił dwuletnią gwarancję.

W przypadku wyspecjalizowanych mechaników, też powinno być ok, choć nie jest to ASO i pewnie z gwarancją też różnie.
Natomiast, jeśli sprzedający dałby do wglądu (o ile posiada), rachunki za wymianę i naprawę i pokryłyby się z rzeczywistą naprawą i wymianą, to liczymy na to, że ten co to robił zrobił to dobrze, aaaa jeśli zrobił to dobrze to nie musisz się o to martwić.
Niestety cały czas poruszamy się w sferze myślenia życzeniowego, które czasem może odbiegać od realiów życia, jednym słowem powinno być ok, ale życie to zweryfikuje jak zawsze.

Bardziej bym był ciekawy interwałów olejowych, czy były robione zgodnie z książką co 30 kkm czy ze sztuką co 10-15 kkm, bo to w dużej mierze będzie miało znaczenie przy ogólnej kondycji silnika, pamiętaj że 230 kkm przy odpowiednim serwisowaniu i dbaniu, z wymianą oleju co 10-15 kkm nie musi oznaczać nic złego, ale te same 230 kkm z wymianą co 34 kkm może oznaczać, że za chwilę będziesz miał sporo rzeczy które mogą się posypać. Na forum wielu już opisywało jakie znaczenie ma skrócenie interwału olejowego o połowę w przypadku silników Jaga. Prawidłowo serwisowane i dbanie działają długo i niezawodnie, serwisowane zgodnie z książką i interwałem producenta potrafią być kapryśne i zawodne.

Obecnie Jaguar XE 2021 R-Dynamic HSE

Offline LexHero

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Kocham to forum
Odp: 5.0 benzyna - silnik po remoncie, czy warto?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 09, 2022, 21:45:35 pm »
Dziękuję za odpowiedzi. Auta finalnie jednak nie kupiłem, postanowiłem poczekać trochę i zapolować na kota z mniejszym przebiegiem, nawet sporo droższego.  :-thank

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Odp: 5.0 benzyna - silnik po remoncie, czy warto?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 10, 2022, 00:11:08 am »
Tyle, że w przypadku 5.0 przebieg...nie ma wielkiego znaczenia  ;D

Znam przypadki grzechoczącego rozrządu w silniku po 30 tys., 90 tys., 120 tys., 160 tys.... :-hehe

I jeden, gdzie fabryczny rozrząd jest cichy po 200kkm. Ale tu jest podejrzenie, że ma już poprawiony zestaw.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
Odp: 5.0 benzyna - silnik po remoncie, czy warto?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 13, 2022, 20:07:39 pm »
Jak z tymi rozrządami w 5.0 po 2012 nie wymagają wymiany ? Co ile trzeba książkowo wymienić rozrząd w 5.0 ?

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Odp: 5.0 benzyna - silnik po remoncie, czy warto?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 13, 2022, 21:35:41 pm »
Jak zwykle trzeba raczej po VIN się dowiedzieć - ale tak, 2012 to graniczny rok generalnie.

I (tu oczywista oczywistość) bardzo ważne są wymiany oleju co 10.000 km zgodnie ze specyfikacją JLR. Niestety olej taki jest w nieco drogi ale faktycznie liczne przypadki wskazują, że zmiana oleju na inny nie pomaga rozrządowi ;)
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
Odp: 5.0 benzyna - silnik po remoncie, czy warto?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 15, 2022, 18:37:29 pm »
Olej to podstawa ale z tym 0w20 hmmm.... lepszy 0w40