Dział Techniczny > XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96)

odczyt błędów Xjs '94 6.0

(1/1)

ART:
Witacie.

Od nie dawana zrealizowałem moje marzenie i kupiłem XJS-a cabrio ’94 6.0 v12

Niestety jak to z pięknymi klasykami bywa pojawiają się niespodzianki.
Mój wyświetlił ikonkę ostrzeżenia skrzyni biegów która wchodzi w tryb awaryjny i lekko szarparnie przy zmianach biegów.

Zacząłem szukać pomocy. Niemniej jednak pomimo portu diagnostycznego nikt nie może się z nim połączyć. Znalazłem poprzez znajomych osobę, która jest specem od automatycznych skrzyń biegów ale nie jest w stanie przeczytać kodów błędów.

Czy ktoś może pomoc jak poradzić sobie z tym problemem? Czy jest ktoś w Polsce kto jest w stanie przeczytać dane diagnostyczne? A może macie pomysł jak ustalić przyczynę tej niepokojącej pomarańczowej kontrolki?
 :-help

jarek-jerryjag:
 W Jaguarach 1994 jedyna metoda połączenia się ze skrzynia automatyczna  jest PDU .
końcówka do podłączenia pdu w twoim aucie jest w bagażniku koło prawych bezpieczników i anteny.
 Na internecie na innych forach są rożne informacje na temat PDU . jest gość co sam zbudował taki skan.
 Może jest ktoś w Polsce co posiada PDU .  Można przerobić fordowski skan  FDS2000 który był stosowany przez Forda Europa ale miał inne programy CD oraz przerobić niektóre wtyczki aby pasowały do Jaguara.
 

ART:
Dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie czy w tym modelu jest jakaś zwora która na czas diagnostyki trzeba rozłączyć? Chyba udało mi się znaleźć kogoś kto ma odpowiedni komputer ale nie przetwarza mu blysniec na komunikat. A może ktoś dysponuje lista kodów "morsa"?

jarek-jerryjag:
 W twoim modelu  są kody skrzyni  numeryczne które nie mrugają jak w ABS gdy masz zworę .
 Co do kodów to jest w tym jagu około 34 kodów .

 tutaj  na stronie 34 masz wszystkie kody:
http://jagrepair.com/images/Electrical/Elect-Tech%20All/94%20XJS%20Model%20Year%20Update%20S83.pdf

 Trudno doradzać  ale z mojego doświadczenia to najczęściej wywala potencjometr  przepustnicy.
Ta przepustnica ma jakby dwa potencjometry razem zamocowane ( 6 przewodów) i  podczas sprawdzanie trzeba sprawdzić ten od skrzyni a nie od silnika . Pasuje do niej od xj40 z v12 93-94. Chyba volty na postoju to 0.58-0.62 . ale tez sprawdź czy nie ma otwarcia podczas ruszania przepustnicą . max to 4.5 V.

Artur342:
Na Śląsk masz daleko? Mam PDU mogę pomóc.  ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej