Autor Wątek: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story  (Przeczytany 6324 razy)

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 07, 2022, 19:26:59 pm »
w jakim kolorze w oryginale byla malowana grucha mostu?
dekiel jest z surowego aluminium, ok, ale grucha? czarna czy srebrna? czy moze jeszcze inaczej.
DAIMLER XJ40, 1992

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 07, 2022, 20:43:13 pm »
Czarna. Kolor taki sam, jak cały wózek i elementy zawieszenia.

Ale teraz nie mogę znaleźć, czy połysk, czy satyna.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 07, 2022, 20:56:43 pm »
dzieki! oby satyna bo cala zawiecha dzis poszla w proszek i dzwonili pytac czy polysk czy satyna i powiedzialem satyna

a tymczasem piasty juz czekaja na montaz

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2022, 21:04:06 pm wysłana przez jagmaniac »
DAIMLER XJ40, 1992

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 07, 2022, 22:04:01 pm »
Proponuję weryfikację, czy na tym najniższym pierścieniu, po którym będzie chodził simmering, nie ma rowka. Wtedy może być wyciek.

Bez problemu można na tokarce zdjąć jakąś setkę mm i będzie git.

Progów na bieżni łożysk nie widać ale jeśli możesz to załóż nowe łożysko i sprawdź, czy nie ma nadmiernego bicia.

Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 08, 2022, 07:38:45 am »
yoohas! wielkie dzieki - tak martwily mnie te slady na piascie, ale nie ma tam bruzd/wzerow tylko odznaczyl sie slad gdzie co jest choc twoja wskazowka o zimering moze byc celna, bo na pierwszej stronie wklejalem wam foto jak zarzygana mam obudowe piasty, zerknij - zimering od strony zewnetrznej trzyma bo sucho po obu stronach, ale od strony absu, hmm... koledzy powiedzieli ze za duzo smaru nawalil poprzednik i tak zawalone jest...
DAIMLER XJ40, 1992

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 08, 2022, 11:22:18 am »
Mogło być zbyt dużo smaru ale też po prostu mogło puścić uszczelnienie.

Dwa potencjalne rozwiązania, gdyby jednak wytarty rowek był zbyt głęboki:

- dobór simmeringu z odrobinę mniejszą średnicą wewnętrzną i dotoczenie piasty pod tę średnicę.

- jak pisałem - stoczenie delikatnie rysy i założenie nowego oryginału, ewentualnie (wiem, trochę druciarstwo ale działa) minimalne skrócenie sprężynki.

Ponieważ to smar, nie olej - to powinno być OK. U siebie (w innym złomie brytyjskim) stoczyłem bieżnię simmeringu o 0.01 mm i założyłem nowy uszczelniacz Corteco bez skracania sprężynki i jest git. Smaru dałem umiarkowanie ;) Ważne było też solidne nasmarowanie warg simmeringu, bo inaczej mógłby się "przypalić".

PS. Dla pewności dodam - pamiętaj, że nowe łożyska trzeba napakować smarem, a nie tylko pomazać z zewnątrz.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 08, 2022, 17:13:03 pm »
dzieki, a tymczasem odebralem zelastwo z piaskowania i proszkowania, super!!! coraz blizej do momentu kryzysowego - czyli jak to wszystko poskladac

jutro jade do warsztatu zeby zalozyliw szystkie nowe silentbloki ...

DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 12, 2022, 20:30:40 pm »
wymienione uszczelniacze

do tego nowe lozyska na wyjscie na polosie

poszedl podklad epoksydowy  - nie ma lepszego na rynku ;)



a potem wykonczenie na czarno

i rozpoczne proces skladania!!!

DAIMLER XJ40, 1992

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 12, 2022, 22:43:00 pm »
Masz jakiś workshop manual do tego?

Nigdzie nie znalazłem instrukcji składania dyfra. Nie ma nic o luzach na łożyskach, luzu między atakiem a talerzem, wysokości wałka itd.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 13, 2022, 08:21:55 am »
atak nie ruszany - jest sucho, nic nie wyje, zasada: nie dotykac jeli nie trzeba :)

ale pytanie super, wiec jesli ktos ma te informacje to prosze podzielcie sie bo nigdy nic nie wiadomo...
DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 15, 2022, 17:43:53 pm »
odkrecenie tych dwoch szpilek wymagalo czegos wiekszego :)


DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 15, 2022, 17:50:01 pm »
przez swieta niech ladnie wszystko wyschnie, dekiel tez juz osadzony na plynna uszczelke wiec musi swoje tez przyschnac,
a potem bedzie olej motul pa90 i jedziemy z wymiana czesci i wszystko skladamy do kupy...




DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 18, 2022, 17:28:39 pm »
no dobra, zajalem sie dzis lozyskami piasty...

1. nie wiem o czym mowisz, ale nie da sie skrocic sprezynek, chyba ze to jakas magie sie robi... te sprezynki sa w calosci, wiec powiedz jak ty to ogarniasz

2. udalo mi sie wyjac uszczelniacz wewnetrzny bez wiekszego wysilki, ten zewnetrzny musialem podwazyc srubokrecikiem i go troche wniotlem, czy to juz jest problem? mowiliscie ze przy smarze az takiego duzego znaczenia to nie ma , zwlaszcza ze wgniotki jest od zewnetrznej strony

3. dlaczego pytam, bo te uszczelniacze sa w bdb stanie, miekkie, nie porwane, chce je uratowac, jesli odradzacie to od razu pytam - jakie wymiary/ macie linki do tych uszczelniaczy? za cholere nie moge znalezc w necie jakis wymiarow, a zaloze sie ze normalnie mozna kupic te uszczleniacze w sklepie rolniczym, nie musze miec oryginalow jaguara lub eurospar

4. rolki - blyszcza sie, zadnych rys, zerknijcie pls na foto i jesli cos widzicie dajcie znac

5. bieznie - tez brak wzerow, sa gladkie

6. tuleja dystansowa jest, podkladka tez jest - ciekawe jest ze koles z tego filmu nie ma tych elementow, w sumie domyslam sie ze wazne to jest bo trzyma sztywno piaste miedzy dwoma lozyskami ale on tam ma pusto...:

https://www.youtube.com/watch?v=EPHZ0k_0RX4&list=PLGffNPS_ZPgsc2Txtpq-HM5uoGuPRJEml&index=7

czy moze ktos powiedziec czy na cos szczegolnie trzeba zwrocic uwage, np zeby nie przekosic za mocno lozysko to od strony wewnetrzej - czy to ladnie sie jednak dobija do konca bo ladnie ten dystans i podkladka zapewni ze sie nie przesaadzi przy nabijaniu, albo przy wsuwaniu piasty - czy normalnie wejdzie w swoje miejsce i nie da sie wcisnac "za gleboko"?

kolejne pytanie o srube do przykrecenia polosi - gdzies ktos pisal ze te sruby maja takie zawleczki w gwincie, i nie nadaja sie one (te sruby) do ponownego uzycia, czy ma racje? co widze rozne filmy to jakos nie zauwazylem zeby byly wkrecane nowe sruby

















« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2022, 17:53:55 pm wysłana przez jagmaniac »
DAIMLER XJ40, 1992

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 18, 2022, 18:33:10 pm »
1. Sprężynkę należy rozpiąć (znaleźć zapięcie ;)) i skrócić poprzez ucięciu kilku zwojów. Ale po kolei - to nie musi być konieczne.

2. Uszczelniacze u mnie zawsze idą na śmietnik. Skala roboty względem potencjalnej oszczędności nie warta zachodu.

3. Tu może być kłopot - bo to będą zapewne calowe wymiary. Pomierz suwmiarką. Nie da się odczytać symbolu? Mi wyszło z katalogów: 3.150 cala (80 mm)średnica zewnętrzna (lub 3.157 cala w innych katalogach - 80.20mm), wysokość 0.315 cala (8mm), 2.362 cala średnia wewnętrzna. Do weryfikacji. Ale gotowe zestawy naprawcze piasty kosztują niecałe 200 zł. To nie lepiej kupić od razu obydwa łożyska z uszczelniaczami?

4. Łożyska wyglądają ładnie - jeśli nie hałasują to można napakować nowego smaru i naprzód. Ale jak pisałem - jak już "tu jestem" to robię wszystko na nowych gratach. Tylko koniecznie łożyska markowe - Timken.

5. j.w.

6. Tuleja i podkładka służą do ustalenia odległości między łożyskami. Po to właśnie potrzebna jest serwisówka, żeby ustawić naprężenie łożysk. Chodzi o endfloat i preload. Jak dystans będzie zbyt mały - łożyska się spalą, bo będzie zbyt ciasno. Jak zbyt duży - będzie luz i szybko się zużyją.

Jeśli przy tej tulei i podkładkach było ok, to wystarczy to złożyć. Nabijasz do oporu. Jeśli jednak wymieniasz łożyska na nowe - trzeba będzie od nowa wszystko ustawić - zdarza się, że podkładka z poprzedniego ustawienia jest OK, ale trzeba się przygotować na żonglowanie ;) Podkładki w razie czego od grubości 0.1 mm kupisz w necie. Fabryczne pewnie będą drogie.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Q
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 18, 2022, 19:54:54 pm »
dzieki! serwisowka - masz na mysli ksiazke haynesa?

gdzie takie wszystkie dane mozna znalezc / w necie?

i jeszcze potrzebuje dane dot sily dokrecania srub - np jak mocno dokrecic polos do piasty?

i finalnie, ma ktos nr lozysk? u mnie jest to lekko starte i nie moge odczytac a chce zapisac na przyszlosc
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2022, 20:22:27 pm wysłana przez jagmaniac »
DAIMLER XJ40, 1992