Autor Wątek: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story  (Przeczytany 6325 razy)

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 29, 2021, 17:08:33 pm »
dzieki za pomoc!

a jak z tymi lozyskami / to zarzygane smarem swiadczy ze lozyska sa do wymiany? jeden mechanior mi mowi ze nie, ze mam oczyscic, nawalic smaru zlozyc i bedzie dobrze
DAIMLER XJ40, 1992

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 29, 2021, 18:16:09 pm »
Łożyska po prostu wyczyść i obejrzyj. Jeśli bieżnia jest gładka, walce w łożysku nie będą porysowane to można pakować nowy smar i naprzód. Tylko bez oszczędzania - obejrzyj tutorial jak się pakuje smar ;)

Tyle, że przy tej skali to trochę dziwne podejście.  Właśnie robię podobną robotę (w innym produkcie brytyjskiej motoryzacji) i są niemal identyczne łożyska - i też po 2 na piastę. Wybiłem, wywaliłem bez czyszczenia. Nowe Timken kosztowały 65 zł/sztukę. Więc w ogóle bez sensu się zastanawiać.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 31, 2021, 00:47:19 am »
Witaj,

Temat przerabialem juz kilka razy, zawsze bez kanalu czy rampy, da sie, samemu w tamtym roku zajelo mi dwa dni, przelozyc cale zawieszenie z jednego do drugiego :)

Oslon tarcz hamulcowych raczej nigdzie nie dostaniesz, wiec jak nie masz dziur na wylot to proboj ocalic, inaczej szukaj uzywanych. Nie uzywaj tylko tych oryginalnych pinów ktore trzymaja klocki hamulcowe do tych oslon. Dorób nowe, takie ktore beda mialy szersze glowki i ktore bedziesz mogl z tylu spokojnie zakrecic. Ja do swojego kupilem gotowe w Anglii(jakis koles sprzedawal na ebayu wlasne zestawy), wygladaja jak oryginalne tylko maja gwint na nakretke od strony oslony przez co nawet jak masz wyrobione dziury to mozesz zwyczajnie klocki przykrecic.

PS
link:
https://www.ebay.co.uk/itm/132198335077

Tarcze kup nowe, duzo latwiej bedzie pozniej ci ustawic reczny co jest generalnie jedna z najbardziej denerwujacych robót przy tym zawieszeniu.

Do szpilek wahaczy zle sie zabrales. Nie masz ich wybic, ani odkrecic, to jest zwyczajnie niemozliwe w wiekszosci przypadkow. Zwyczajnie blokujesz srube z metrowa przedluzka i najpierw musisz przynajmniej ja ruszyc samym wahaczem.

Popatrz tutaj:

https://photos.app.goo.gl/jneJop7Jmxt1xmRdA

Zeby w ogole ja ruszyc trzeba bylo dwoch ponad stu kilowych chlopa stojacych na szpilce i nasadce a i tak ledwo dalem rade. Jak juz zacznie sie krecic, to wtedy szczotka czyscisz szpilke od srodka i wtedy dopiero ci wyjdzie. Dziala za kazdym razem, innego sposobu nie ma, inaczej bedziesz ja ciac i wybijac w kawalkach(kosztuje sporo). Swoja droga, nie ma szans zebys ja zlamal.

Glowne lozyska zostaw jak sa w dobrym stanie i nie halasuja. Zestaw dwoch na kolo swoje kosztuje, do tego kazde kolo ma swoja specjalna podkladke miedzy lozyskami na specjalna grubosc(jest ich chyba z 15 wersji) i mam nadzieje, ze ich nie pomieszales bo jesli sa bardzo rozne(np z jednej 3.2mm z drugiej 2.6mm) to czy nowe czy stare lozyska dlugo nie przetrwaja po zlozeniu(moje padly po 2000km i musialem wymieniac drugi raz). Podkladka ustawia naprezenie lozysk.

Do wymiany bedziesz mial glowne nakretki walków, sa jednorazowego uzytku! Jesli uzyjesz starych, licz sie z tym ze odkreci sie kolo podczas jazdy(jest sporo takich historii), nakretki maja specjalna wkladke ktora sie odksztalca przy koncowym przykrecaniu i blokuje ja.

Do wymiany raczej na pewno bedziesz mial dolne lozyska w piascie, zazwyczaj sa zardzewiale na amen, ponownie, uwazaj na takie mini podkladki z kazdej strony, tez sa specjalne na wymiar i do tego dopiero je widac jak zaczniesz dlubac w lozysku. Mozna do nich kupic caly zestaw, okolo 200PLN na kolo, dwa lozyska i taka metalowa rurka miedzy nie. Link tutaj: https://www.ebay.co.uk/itm/352104308799

Wymien na pewno glowne gumy ramy, nawet jak wygladaja ok, to najpewniej juz nie sa ok. Pozatym standard to wymiana sprezyn(moje byly z 10cm nizsze niz nowe) i amortyzatory. Sprawdz dokladnie krzyzaki, w moim jeden byl do wymiany, dopiero jak go lomem potraktowalem to okazal sie uszkodzony i do wymiany.

Pozatym, zdecydowanie polecam wymiane tych dwoch wspornikow dyferencjalu z tylu na rame z XJ8.

Zdjecia tutaj:

https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj6-xjr6-x300-26/x308-rear-monostrut-retrofit-x300-143384/page2/#post2042366

Jak masz czas i mozliwosci to i bym wymienil oba wahacze na pozniejsze wraz z tylna ramka wahaczy, koszt w Anglii do 500 zlotych i da ci mozliwosc zamocowania stabilizatora poprzecznego, plus tansze amortyzatory(mniej problemow). Rama dyferencjalu z XJ8 wraz ze stabilizatorem calkowicie zmienia charakterystyke auta, trzyma sie duzo duzo lepiej drogi i generalnie jest duzo bezpieczniej.

Ah, i linke od recznego, upewnij sie zwyczajnie ze sie rusza swobodnie i nasmaruj, nowe linki od Jaguara kosztuja krocie.(500+ PLN za strone, jesli w ogole jeszcze je maja). No chyba ze ktos w Polsce faktycznie moze je dorobic, jakkolwiek jak stare sa ok, to bez sensu wymieniac.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2021, 00:59:09 am wysłana przez katar83 »

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 31, 2021, 16:18:00 pm »
wielkie dzieki, ale porzadny komentarz!!! to zaczynam zalowac ze w ogole ten wozek ruszylem, myslalem ze mniej zachodu z tym....

gdzie jest tutorial jak smarowac te lozyska piasty

i dlaczego one sa takie ujeb...ane, to normalne? mowie o tym foto co wam wkleilem - znow nie wiem jak sie nazywa ten aluminiowy element w ktorym siedza te lozyska fachowo ale o to mi chodzi...
DAIMLER XJ40, 1992

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 31, 2021, 20:01:12 pm »
Normalne ze sa tak 'uwalone', pewnie ktos pakowal smar przy okazji rozbierania kola, zle im to nie robi. Ja swoje powycieralem, przeplukalem i pozniej lozyska standardowo, pakujesz pelne smaru w reku, pozniej jeszcze dopchalem wiecej swiezego smaru i jest ok.

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 14, 2022, 18:18:42 pm »
sluchaj, czyli sugerujesz bym wszystko wyjal i poumywal do czysta, i nowy smar

1. smar grafitowy jak rozumiem
2. zglupialem juz, bo bieznie i te 2 tuleki sa w tej obudowie piasty czyli ich nie bede wyjmowal tylko wianki ? ale... jak to ma byc bo wybilem rurka te piasty z tych obudow, teraz mysle ze jak bede nabijal spowrotem to najpierw wianek mam na te piaste nabic? czy wszystko razem - nie kumam troche.
DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 14, 2022, 18:22:42 pm »
i mam drugie pytanie jeszcze - jeden kolega chce mi to sprzedac (oslony tarcz) ale one wygladaja troche inaczej,
czy beda pasowac? czy to od innego modelu zupelnie? zerknijcie na te ponizej, i porownajcie z tym co ja mam (zdjecia wyzej)



DAIMLER XJ40, 1992

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 07, 2022, 22:39:12 pm »
Ja tam swoje zwyczajnie powycierałem i popakowalem nowym smarem do łożysk, nic specjalnego, jeśli chodzi o te małe łożyska u dołu piasty to już nie pamiętam, całość bez problemu złożyłem. Co do tarcz wyglądają ok, tylko odkręcone i odwrócone?
Daj znać jak ci poszło :)

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 18, 2022, 10:31:06 am »
hej,
powiem wam jest masakra - liczylem na jednego, totalnie jak sie okazalo nieslownego czlowieka, ktory oglaszal sie na olx ze ma uzywane czesci do xj40, zadeklarowal ze przesle mi czesci do tego rozpoczalem z nim dyskusje w grudniu (tak w grudniu) pytania, potwierdzenia czy ma, tak ma, potem prosby o wysylke, tak juz pakuje, tak jutro bedzie, niedziela, sroda.  i zawsze cos po tamtej stronie... i stacilem 3 miesiace czasu, mam auto w rozsypce i bede musial kupic to normalnie od tych ktorzy handluja czesciami uzywanymi na codzien...

a wiosenka idzie sezon na jaga , a tu wszystko w czesciach w garazu, ehh mowie wam, nigdy wiecej dogadywanie z niepowaznymi ludzmi ktorzy sa tzw. "fanami" marki - tak wiem, to swiadczy tylko o czlowieku, i szacunku do drugiej osoby i samego siebie - slownosc itd, i nic nie ma wspolnego czy fan czy nie fan, ale akurat tu tak bylo / na takieog trafilem... taki byl z niego "fan" marki

dzis odebralem sruby z galwanizacji, petarda, najsmieszniejsze ze juz zapomnialem co do czego i jak to poskladac



malymi niestety krokami do przodu....
DAIMLER XJ40, 1992

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 18, 2022, 15:48:53 pm »
Wygląda rewelacyjnie, powodzenia i czekamy na zdjęcia. Jak się zgubisz gdzie co i jak to polecam jaguar classic parts, Cale auto złożysz że schematami stamtąd.

Offline chris1796

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 404
  • XJ6 1993r
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 19, 2022, 00:32:47 am »
Pięknie, choć nie zazdroszczę tego wysiłku. U mnie kotem to głównie jeżdżę. Daj znać jak zrobisz to zrobimy mały spot bydgoski😄. Powodzenia.

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 02, 2022, 10:27:41 am »
nie wiem czy dobrze zrobilem ze to rozgrzebalem ale do przodu... wymiana lozysk w moscie i wymiana uszczelniaczy
sprezyny byly wymienione juz jesienia, ale nie bylem doinformowany ze przy zmianie sprezyn na nie-sls wymagana jest tez zmiana podkladek plastikowych na grubsze, wiec teraz to zrobie jeszcze raz
przy okazji wymiana wszystkich gabek lacznie z tym duzym donutem
zdecydowalem sie tez na wymiane tarcz, klockow i zrobienie tloczkow i gumek

i na koniec - chyba niepotrzerbnie ale sie uparlem, kupilem nowe amortyzatory na tyl, bo nie mozna dostac do nich tuleji plywajacych, to jest masakra ze ze wzgledu na walniete gumki w tulejach plywajacych musze wymieniac caly amortyzator - dodam ze nie ma luzu w tych tulejach nie byly wywalone, ale gumki skruszaly i zle to wygladalo...

cala zawiecha juz wypiaskowana, szkoda ze nie zrobilem foty po tej operacji, ale w przyszlym tygodniu odbieram juz z malowania proszkowego i zacznie sie najwiekszy problem - jak to wszystko poskladac

DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 02, 2022, 10:31:50 am »
przy okazji czy moglibyscie mi powiedziec co to i po co to jest? moze to czesc od SLS i niepotrzebnie to jeszcze tam jest uwiazane

druga sprawa, to przewody paliwowe - jak widzicie tak byly poprowadzone, czy to prawidlowe poprowadzenie czy po prostu "nasi juz tam byli"

DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 05, 2022, 17:58:56 pm »
smakolyki przyjechaly, czesc...

najslabiej wyglada temat amorkow - zadnych poduszek, brak tych harmonijkowych gum


DAIMLER XJ40, 1992

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 06, 2022, 23:39:02 pm »
przy okazji czy moglibyscie mi powiedziec co to i po co to jest? moze to czesc od SLS i niepotrzebnie to jeszcze tam jest uwiazane

druga sprawa, to przewody paliwowe - jak widzicie tak byly poprowadzone, czy to prawidlowe poprowadzenie czy po prostu "nasi juz tam byli"



To jest Rochester Valve, reguluje ciśnienie w baku, nic z SLSem. Zostawić w spokoju, nowych nie ma :)
Jeśli chodzi o położenie linii to nie wiem, ktoś inny może pomoże.