Autor Wątek: Pre HE vs HE  (Przeczytany 2156 razy)

Offline tmk

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
Pre HE vs HE
« dnia: Grudzień 27, 2021, 10:39:49 am »
Cześć,

Jestem na etapie szukania XJSa i mam możliwość zakupu auta z 1978 roku z silnikiem Pre HE.
Czy poza spalaniem są jakieś istotne minusy tego silnika / wersji XJSa?
Nigdzie nie mogę znaleźć sensownych informacji czym różnią się auta Pre HE od późniejszych HE.

Dzięki!
Tomek
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS V12 5.3 HE '83 USA - będzie wspaniały (kiedyś)
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA - szmaragdowy popierdalacz
Było: Porsche 924 Turbo '79

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 279
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno słowo
Odp: Pre HE vs HE
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2021, 03:48:18 am »
 Xj-S   przed HE miał inny system dowodzenia oraz inne głowice. Głowice tzw płaskie .
  Tez wazn ez jakiego kraju masz mozliwośc kupna tego xj-s z 1978  . W USA była nizsza kompresja niz w autach europejskich
W 1979  Jaguar z 1978 xj-s pobił rekord szybkości w wyścigu Cannonball Run który odbywał się przez całe stany w USA.
Cannonball Run
https://bringatrailer.com/2013/06/20/32h51m-record-holder-1978-jaguar-xjs-cannonball-run-winner/
 Znam gościa  w Warszawie który ma brata bliźniaka tego auta z wyścigów . jego Vin # jest o numer mniejszy. I co najlepsze to super auto i czasami można go zobaczyć jak jedzie po Warszawie.
 Co do Książek i informatorów sporo można dostać na Ebay lub podobnych platformach .
 Czy te auta są lepsze czy gorsze  trudne pytanie . Ja robię a prawdę mowiac  zbieram  rożne części do  mojego xj-s z  maja 1980  który jest jednym z najciekawszych aut z tego okresu.  Tylko wyprodukowali 1000 sztuk do usa wysłali 420 a teraz z silnikiem V12 może jest paręnaście.
 
 Raz ze  w tamtych latach Jaguar już zmaczał zmieniać system dowodzenia z  D typu na P . czyli taki jak był w późniejszych latach .  zwiększył kompresję z 7.8 do 9  w USA a w Europie do 10:1   Samochody dzięki temu miały ponad 300 kM  ale ze zaczęli kombinować  bo już z nowe wychodziły na rynek  HE to obniżyli  oficjalnie moc aby  nie pokazać ze te nowsze sa słabsze.
 Fakt jest ze nawet teraz jak ktoś chce zwiększyć moc silnika V12 to używa płaskich głowic , tych z przed HE.

  Co jest gorsze w wczesnych autach to elektryka  jednak jak masz auto na chodzie to nie jest trudne do naprawy . Przez elektrykę  wiele tych aut w USA straciło silnik i zamieniano na chevrolety . Co jest juz zabójstwem dla Jaguara.
   Nowsze XJS  są  fajne tylko trzeba uważać zęby sie nie przegrzały  . bo wtedy gniazda zaworów wypadają a i głowice się wykrzywiają .
 Elektrycznie trochę lepsze bo tam zastosowali już system P oraz zapłon jest zupełnie inny .
  Jak kupisz auto daj znać to napisze co najpierw trzeba w nim zrobić .

 Powodzenia
 zapomniałem dodać ze te V12 przed he  to już od 1971 były wsadzane do e typów tylko   dolna miska była inna oraz zamiast wtrysków były 4 gaźniki .
 Też trzeba zwrócić uwagę jaka masz skrzynie automatyczną  bo chyba w 1978 zmienili z BorgWarner na GM th400  i w tamtych latach przestali robić ręczną a to teraz $$$.
 
 
I love and hate Jaguars

Offline tmk

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
Odp: Pre HE vs HE
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2022, 11:18:23 am »
I kupiłem HE. A raczej coś HE w stanie do mocnej renowacji :-)
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS V12 5.3 HE '83 USA - będzie wspaniały (kiedyś)
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA - szmaragdowy popierdalacz
Było: Porsche 924 Turbo '79