Autor Wątek: Godny polecenia warsztat do wymiany uszczelki pod głowicą 5.3 V12  (Przeczytany 2231 razy)

Offline Mamczur

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Godny polecenia warsztat do wymiany uszczelki pod głowicą 5.3 V12
« dnia: Grudzień 14, 2021, 17:12:19 pm »
Drodzy Forumowicze! Jaguar XJS 5.3 V12 rok 1990. Zdiagnozowana "wywiana" uszczelka pod głowicą. Czy jesteście w stanie polecić warsztat, który podjąłby się wyzwania? Jestem ze Śląska. Czy ktoś już to przerabiał w swoich autach z silnikami V12? Jakie macie doświadczenia? O jaki pieniądzach mówimy? Pozdrawiam serdecznie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2021, 17:18:20 pm wysłana przez Mamczur »
Jaguar X 300 XJR 1995 r.
Jaguar XJS 1990 r.

Offline Mamczur

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Odp: Godny polecenia warsztat do wymiany uszczelki pod głowicą 5.3 V12
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2021, 13:31:05 pm »
Dzisiaj jestem po rozmowie z Panem Bogusławem Sitko z Rybnika https://www.carservice.rybnik.pl. Terminy są odległe, ale widać, że facet zna się na rzeczy, więc chyba warto poczekać.
Jaguar X 300 XJR 1995 r.
Jaguar XJS 1990 r.

Offline Jacko13

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Godny polecenia warsztat do wymiany uszczelki pod głowicą 5.3 V12
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2021, 22:25:10 pm »
Cześć, jeśli  wymyślisz coś innego to mogę Cię wspomóc (pożyczyć) płytę do zdejmowania głowic i wzorniki do odpowiedniego ustawienia wałków rozrządu, w moim '87 wymieniałem obydwie, i temat niespecjalnie skomplikowany dla średniej klasy mechanika.
-Po moich doświadczeniach uważam że temat spokojnie do opanowania - ważne aby nie "dziadować" na uszczelkach, materiałach i wymienić od razu wszystko zgodnie ze sztuką.
-Polecam także sprawdzić napinacz rozrządu (z czasem pęka ślizg)+ łańcuch/inne ślizgi
-Sprawdź rozdzielacz ciśnienia oleju
-Jak będziesz miał wymontowaną listwę wtryskową daj wtryski na sprawdzenie (myjkę ultradzwiękową) koniecznie sprawdź węże gumowe pośrednie do nich
-Polecam także nie rozstawać się z kluczem dynamometrycznym - wykaz Nm znajdziesz w dostępnych podręcznikach
-Polecam także lekturę poprzednich wpisów speców np: jerryjag Ci ludzie to prawdziwa skarbnica wiedzy
-Jak już kopiesz przy silniku to tak naprawdę dobra okazją aby przetrzepać wszystko po kolei
-Kot odwdzięczy się radością z jazdy, u mnie po takim całościowym serwisie silnik pracuje jak 'zegarek"
Tak z ciekawości możesz zdradzić na jakiego rzędu kwotę szacuje koszty z materiałami Twój mechanik za całość (1 czy 2 głowice)?
-Jeśli potrzebujesz więcej napisz na priv 
Koty są kapryśne. Problem z felgami do kota - jeśli dam radę pomogę.