Nie mało zachodu miałem z konserwacją ale się udało.
rozsynchronizowałem pokrętło. Okazuje się że położenie selektora ustalają 3 magnesy wtopione w małe białe koła zębate.
Uch ustawienie w odpowiedniej polaryzacji jest kluczowe do poprawnego działania selektora.
Przy źle ustawionych komputer rzuca szeregiem błędów:
-Awaria skrzyni biegów
-uszkodzenie systemu stabilizacji toru jazdy
-Awaria hamulca ręcznego
itp
Na szczęście producent przewidział i na to rozwiązanie.
w pokrywie w którą mocowane są te trzy małe białe koła zębate są nad nimi małe otwory, średnicy milimetra one ustalają położenie.
Dodatkowo Problemy z oporna praca gałki powodują 2 stalowe tuleje w których przesuwa się wysuwając oś pokrętła wystarczy je przeszlifować drobnoziarnistym papierem a całość składając nasmarować czymś bezinwazyjnym dla plastiku np, wazeliną techniczną.
po tym zabiegu selektor działa jak nowy.
Na wypadek gdyby ktoś kiedyś miał podobną awarię postaram się pomóc.