Autor Wątek: XJ X351 5.0 benzyna - uszczelka pod głowicą.  (Przeczytany 1986 razy)

adi_90

  • Gość
XJ X351 5.0 benzyna - uszczelka pod głowicą.
« dnia: Listopad 03, 2021, 12:12:35 pm »
Tak jak w opisie dziś mój mechanik stwierdził uszkodzoną uszczelkę. Czy przerabiał ktoś temat? :(

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Odp: XJ X351 5.0 benzyna - uszczelka pod głowicą.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 03, 2021, 21:15:53 pm »
No to niezłą padlinę kupiłeś...

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.276
Odp: XJ X351 5.0 benzyna - uszczelka pod głowicą.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 03, 2021, 23:33:22 pm »
Sama uszczelka to niby niewielka robota. Czym ma się to różnić od uszczelki w Oplu Astrze 1.4? Ot, więcej śrubek.

Ale warto sobie zadać kilka pytań :)

- robisz jedną, czy dwie głowice?
- wymieniasz tylko uszczelkę, czy od razu czyścisz nagar i robisz obróbkę?
- jak już będziesz "tam" - to może warto zrobić rozrząd, jeśli nie był robiony?
- przy okazji rozrządu warto zrobić kilka pobocznych pierdółek, które niewiele może kosztują ale dotarcie do nich jest trudne

I tak dalej.

A teraz kluczowe. Uszczelka pada zazwyczaj w wyniku przegrzania silnika. Jeśli nie wiesz, w jakim stopniu skrzywiły się głowice lub, co gorsza - blok - nie zrobisz naprawy poprawnie. Owszem, można mieć szczęście i może blok i głowica nie są pokręcone ale...
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Odp: XJ X351 5.0 benzyna - uszczelka pod głowicą.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 05, 2021, 17:26:36 pm »
No właśnie o te sprawy chodziło mi Kolego Yoohas gdy napisałem o padlinie, gdyż padnięta uszczelka pod głowicą to w nowoczesnych silnikach jest sygnał poważnej naprawy, myślę, że sama uszczelka to będzie koszt 3-4 tysięcy, a jeżeli do roboty będzie także rozrząd i te "parę drobiazgów" o  których wspominasz to i dyszka może pęknąć! A jak widać w poprzednim poście Kolegi adi_90 uszczelka to nie jedyny problem tego autka...

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.276
Odp: XJ X351 5.0 benzyna - uszczelka pod głowicą.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 06, 2021, 02:58:20 am »
Yyyy, zrobienie rozrządu tak jak trzeba to już kilkanaście tys. PLN. Do tego robota przy głowicach. 20k będzie jak nic ;)
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline MichałGdy

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: XJ X351 5.0 benzyna - uszczelka pod głowicą.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 07, 2022, 20:22:03 pm »
Witam.
Jestem tu nowy i czytam sobie różne wątki. Szukam takiego o wymianie rozrządu. Trafiłem na razie tutaj i chciałem zapytać, co składa się na te kilkanaście tysięcie, jeśli chodzi o wymianę rozrządu ?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: XJ X351 5.0 benzyna - uszczelka pod głowicą.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2022, 23:19:57 pm »
Nie kilkanaście a kilka. Nie popadajmy w paranoje. To tylko wymiana rozrządu. Czyli sam zestaw lancucha ze ślizgami, uszczelki, robocizna + olej z filtrami.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.276
Odp: XJ X351 5.0 benzyna - uszczelka pod głowicą.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 15, 2022, 22:23:54 pm »
Czyli sam zestaw lancucha ze ślizgami

Dlatego pisałem o poprawnej wymianie rozrządu, a nie druciarstwie.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.