Autor Wątek: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?  (Przeczytany 6694 razy)

Offline Christoph

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Kocham to forum
Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« dnia: Wrzesień 25, 2021, 15:03:41 pm »
Witam. Byłem dziś oglądać model opisany w poście niżej. Auto długo długo stało. Po starcie slinik dobrze sobie cykał, ale na niskich obrotach lata tłumik i cały samochód drży. Przy wciśnięciu gazu na wyższe obroty drżenie znika. Co może być przyczyną? Poduszki? 20.d 180km 112.000 km.

Offline PheuszMor

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • One like no other
Odp: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 25, 2021, 16:07:56 pm »
Cześć,
na początku sprawdź / wymień filtry oleju i paliwa.

Jeśli to nie pomoże, zapewne któraś lub któreś poduszki pod silnikiem mogę być zużyte.

W moim XE 2017 miałem coś podobnego, ale serwis olejowy (+ wymiana wszystkich filtrów) załatwił problem.
Przebieg: 172k
Zdradzi³em BMW po 12 latach i zakocha³em siê z kocurach ;)

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
  • The White Cat
Odp: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 25, 2021, 16:22:21 pm »
aktywne poduszki silnika przednie lewa i prawa - typowa usterka i typowe objawy, do wymiany

Offline Christoph

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Kocham to forum
Odp: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 25, 2021, 19:58:19 pm »
Dzięki za info na szczęście odpuściłem z tym i pojawiła się inna opcja.

Offline PheuszMor

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • One like no other
Odp: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 26, 2021, 09:32:15 am »
Napisz dla potomnych, co prócz poduszek silnika i filtrów może dawać takie objawy  :-tylko
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2021, 14:44:23 pm wysłana przez MicGin »
Zdradzi³em BMW po 12 latach i zakocha³em siê z kocurach ;)

Offline stingear

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • Informatyk, mam 3 koty: Fuli, Kaion oraz XE
Odp: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 05, 2023, 21:28:29 pm »
Gumy zawieszenia tłumika końcowego - -informacja od gościa prowadzącego serwis Jaga w UK. Ja wymieniłem poduchy na nowe i nie przestało drgać. Auto obecnie w serwisie po wymianie łańcucha, cieknie olej - naprawiają co spieprzyli. Jak wróci, to sprawdzę te gumy i potwierdzę.
XE 2015 2.0D Automat

Offline stingear

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • Informatyk, mam 3 koty: Fuli, Kaion oraz XE
Odp: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 11, 2023, 22:06:02 pm »
dziś podniosłem auto i sprawdziłem gumy - tak jak przypuszczałem, są wyrąbane.
Tak samo jeden odbój jest bardzo luźny, ale nie wiem, czy ma on wpływ na drgania.
Najpierw wymienię gumowe wieszaki, a nad odbój przyjdzie czas, jeśli nic się po wymianie nie zmieni.
XE 2015 2.0D Automat

Offline piotrrf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 375
  • Jaguar XF 20d AWD R-Sport
Odp: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 12, 2023, 13:43:16 pm »
Dzięki kolego za dzielenie się swoimi doświadczeniami.
Z pewnością każdy zacznie się baczniej przyglądać swojemu Jaguaro
wi.
Porsche 987 S
SLK R 171

Offline stingear

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • Informatyk, mam 3 koty: Fuli, Kaion oraz XE
Odp: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 17, 2023, 19:18:06 pm »
Witam,
wczoraj przyszły wieszaki, wieczorem wymieniłem je razem z odbojem. Na samym początku po odpaleniu auta nie zauważyłem zbytnio różnicy - może musi się ułożyć, wypłukać WD40 z otworów wieszaków - trzeba było se pomóc przy zakładaniu, bo miejsca mało, a grzybek zabezpieczający wręcz ogromny. To co mogę polecić przy wymianie, to zdjąć oba i najpierw założyć tylny - zakłada się go z "2 stron", czyli pręty trzymające wchodzą z 2 rożnych stron, trzeba trochę pomanewrować tłumikiem. Drugi wisi na prętach po tej samej stronie, wiec nie ma takiego problemu przy zakładaniu.
Dziś rano, gdy jechałem do pracy różnica była już kolosalna. Zarówno na silniku zimnym, jak i rozgrzanym drgania są bardzo małe, ale nadal wyczuwalne. Drgania bardzo czuć, gdy położy się rękę na masce, a gdy otworzę maskę, to widać, jak silnik się trzęsie.
Nie znam się na dieselu, ale wydaje mi sie, że jest to nadal nieprawidłowe. Odkręciłem korek wlewu oleju, aby sprawdzić ciśnienie - korek podskakuje ale też go wyrzuca po chwili. Dlatego wydaje mi się, że może być troszkę podniesione ciśnienie. W każdym razie nie jest tak, jak wcześniej, że praktycznie od razu go wyrzucało.
Po wymianie poduszek nie było żadnej różnicy. Więc mogę wykluczyć, że nie trzymają ciśnienia.
Co może być powodem tych drgań? Silnik ogólnie pracuje równo i prawidłowo, nie brakuje mocy, nie ma problemów z przyspieszaniem, normalnie pali.
Czy winny może być sam układ podciśnienia - jakaś nieszczelność, przez którą poduszki nie dostają odpowiedniego ciśnienia?
Szukałem po internetach, że powodem problemów mogą być przykładowo problemy ze świecami albo uszkodzonymi przewodami od świec? Jak to sprawdzić?
XE 2015 2.0D Automat

Offline Robik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 18, 2023, 12:13:35 pm »
Najbardziej zastanawiaja mnie przedmuchy, moze silnik sie kończy??? Tutaj na filmie wibracje przed wymiana poduszek

 https://youtu.be/f2AwSEFX0Yw

Offline stingear

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • Informatyk, mam 3 koty: Fuli, Kaion oraz XE
Odp: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 19, 2023, 16:08:19 pm »
Dla zobrazowania skali problemu u mnie wrzucam filmik. Silnik zimny, odpalony jakieś 2min wcześniej.
Tu w sposób maksymalnie najprostszy zobrazowałem poziom drgań. Są bardzo delikatne. Na kierownicy nie byłem w stanie tego nagrać, ale na fotelu już się dało. Mam wrażenie, że niżej są one mocniej wyczuwalne. Wydaje mi się, że na ciepłym jest mocniej, choć jest to trochę bez sensu. Gdy podniosę obroty do 1500/m, widać, jak drgania ustępują.
https://photos.app.goo.gl/QXU2CBWNxgfZ3b4u9

Tu jak wibruje wydech. Wydaje mi się, że wibracje na filmie są wolniejsze niż na żywo, ale to chyba przez 30fps na filmiku.
https://photos.app.goo.gl/39woorJnVhKjPSFh9

A tak wibruje sam silnik:
https://photos.app.goo.gl/LR7Tv6mEM6EnSE3G9

No i jeszcze jeden, jak zachowuje się po odkręceniu korka wlewu oleju. Z tego, co mi wiadomo - choć mogę się mylić, aż tak się nie znam - to korek powinien właśnie tak delikatnie podskakiwać. Wcześniej przed wymianą łańcuchów rozrządu to go po prostu wywalało od razu, takie było ciśnienie.
https://photos.app.goo.gl/P1f5p9NCpSNPBC9Q9

Jeśli mógłbym prosić kogoś, kto ma diesel'a i żadnych problemów (lub po prostu nowego) o wrzucenie filmiku z korkiem, byłbym wdzięczny.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2023, 16:29:45 pm wysłana przez stingear »
XE 2015 2.0D Automat

Offline Robik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 20, 2023, 05:50:01 am »
Jak mialem strzelona jedna poduszkę to drgania byly wyczuwalne na kierownicy a wklady lusterek zewnetrznych tanczyly tak dlugo jak byly wolne obroty silnika. Wyglada na to ze masz przedmuchy przez pierscienie do skrzyni korbowej. Najczesciej tak sie dzieje gdy odma nie dziala prawidłowo. Moze te wycieki po wymianie rozrzadu to efekt wzrostu cisnienia w skrzyni korbowej? Przed wymiana rozrzadu nic takiego nie zaobserwowales? Sprawdz jeszcze jak mocno dymi z miarki poziomu oleju. Silnik oleju nie przepala?

Offline piotrrf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 375
  • Jaguar XF 20d AWD R-Sport
Odp: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 20, 2023, 11:39:33 am »
To, ze tik taki sie trzesa to normalne...przy Sabatonie to i ja podskakuje :-bry
Porsche 987 S
SLK R 171

Offline piotrrf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 375
  • Jaguar XF 20d AWD R-Sport
Odp: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 20, 2023, 14:55:22 pm »
Tak to u mnie wyglada przy przebiegu 110 tys.km.
Wczesniej przy 70 tys.km tak samo bylo. Zadnej roznicy.

https://www.youtube.com/watch?v=KtOlfGPr_O4

https://www.youtube.com/watch?v=zdNesCQ5HP8

https://www.youtube.com/watch?v=r7KPdme9oxk
Porsche 987 S
SLK R 171

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 20, 2023, 19:55:03 pm »
Ten silnik się telepie jak galareta niestety. Miałem pacjenta z przebiegiem 50 tys km i to samo
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8