Autor Wątek: xj40 - daimler - 1992 - łupnięcie przy odpuszczeniu i naciśnięciu gazu  (Przeczytany 356 razy)

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
hej,
nie jest to mocno głośne, ale zacząłem słyszeć

jazda 60-80 najlepiej to idzie wyłapać ale w innych zakresach też się uda to usłyszeć

co ciekawe - przy zupełnie zimnym aucie te stuknięcie jest praktycznie niesłyszalne, ale jak już się wszystko rozgrzeje to słychać dużo lepiej

gaz naciskam - łupnięcie z tyłu, gaz odpuszczam - łupnięcie z tyłu i tak w pętli

sprawdziłem - i jest luz na wale do mostu - mogę poruszać osiowo/obrotowo lewo prawo tak 2 mm

most nie wyje, ale sądzę, że to ten luz jest przyczyną tego co słyszę

a) co do wymiany?
b) czy są części?
c) jeśli ktoś ma możliwość to nr części uprzejmie proszę

dziękuję!
DAIMLER XJ40, 1992

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 994
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: xj40 - daimler - 1992 - łupnięcie przy odpuszczeniu i naciśnięciu gazu
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2024, 13:21:36 pm »
Takie uderzenia mogą też być spowodowane zużytą podporą wału albo łożem skrzyni ( łoże skrzyni ma sprężynę i takie pianki które się z czasem utleniają i wtedy skrzynia zaczyna sie dobijać podczas jazdy , a nawet na postoju z P na D albo R/N ). Musisz sprawdzić wszystkie elementy pomiędzy skrzynią i dyfrem ( samych luzów w dyfrze tez nie można wykluczyć , zwłaszcza , ze słyszysz to z tyłu jak pisałeś ).
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
Odp: xj40 - daimler - 1992 - łupnięcie przy odpuszczeniu i naciśnięciu gazu
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 04, 2024, 15:48:18 pm »
Poszukiwania warto trochę rozszerzyć , tym bardziej , że jest kilka newralgicznych elementów:

1. luźna flansza skrzyni biegów,luz na wielowypuście lub odkręcona nakrętka ( wystarczy dobry klej do gwintów),
2. luźne śruby flanszy skrzyni biegów , lub zniekształcone otwory we flanszy i wale napędowym ( fasolki),
3. Tylna podpora skrzyni biegów - sprężyny  i pierścienie poliuretanowe,
4. łożyska krzyżakowe wału , łożysko podwieszenia wału , wielowypust wału raczej odpada , ale warto sprawdzić , łącznik gumowy przy flanszy dyferencjału,
5. łożyska krzyżakowe półosi pomiędzy dyferencjałem a kołem - powinny być regularnie smarowane co przegląd,
6. luz łożysk kół tylnych,
7. luz łożysk zawieszenia wahaczy - często uszkadza sie symeryng zintegrowany z łożyskiem i cały system koroduje.

Może być też suma wszystkich luzów, które dają taki efekt , samochód ma ponad 30 lat .
XJ40, XJSC , XJR

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: xj40 - daimler - 1992 - łupnięcie przy odpuszczeniu i naciśnięciu gazu
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 04, 2024, 21:23:13 pm »
dzieki ogromne za wskazowki!

potwierdzam ze slysze to z tylu , dodatkowo pojechalem na skp - wlazlem do auta i poprosilem diagnoste zeby poruszal lewo prawo i dokladnie ta sama barwa dzwieku... dokladnie taki odglos jest w budzie jak on ruszal lewo prawo osiowo tym walem ...

cholera wie co jest w sumie do naprawy w takim razie - myslalem moze blednie to ze cos w moscie ale co... nic nie wyje a przeciez jakby sie tam cos wyrobilo to pierwsze zawsze jest wycie a nie to lupanie...

jutro znow pojade na skp i zrobimy ogledziny wg waszych wskazowek ale czy cos sie tak organoleptycznie da znalezc???


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
DAIMLER XJ40, 1992