Autor Wątek: Gwizd turbo nawet po regeneracji 2.0d 180km  (Przeczytany 2659 razy)

Motyl33Lbk

  • Gość
Gwizd turbo nawet po regeneracji 2.0d 180km
« dnia: Czerwiec 15, 2021, 18:05:36 pm »
Witam. Przy wymianie rozrządu panowie sprawdzili dodatkowo turbo i okazało się, że ma luz osiowy, wzdłużny i poprzeczny. Dodatkowo znikał olej. Przed wymianą rozrządu na zimnym silniku zaraz po odpaleniu i ruszeniu słychać przez jakieś około 0.5km gwizd świst coś podobnego, potem jest ok. Turbo po regeneracji i przejechane jakieś 1500km i nadal słychać po odpaleniu ten świst.
Czy u was w dieslach jest podobnie?

 Zamieszczam link do filmiku jak odpala fpace 2.0d, u mnie na zimnym podobnie, tyle że o takiej porze tak mocno tego nie słychać.

https://youtu.be/ZT7VvibCvKg

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2021, 18:16:32 pm wysłana przez Motyl33Lbk »

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.070
Odp: Gwizd turbo nawet po regeneracji 2.0d 180km
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 16, 2021, 08:33:28 am »
Hej.

Ktokolwiek zdiagnozował ten gwizd jako turbo - mogl sie mylic -  mozliwe ze masz do wymiany wałki wyważające silnika - dość powszechny problem podobno poprawiony w autach po 2019 roku - w sumie całkiem niedawno miałem wymieniane w epace.

Tez myslalem ze turbo (przy 9 tys mil byłoby to trochę dziwne ale to jaguar więc wszystkiego można sie spodziewać) - jak oddawałem auto na pierwszy serwis poprosiłem o sprawdzenie i powiedzieli ze to walki.

Niestety sama wymiana to grubszy temat (serwis jaguara powiedzial ze 2 dni roboty i patrząc na instrukcję wymiany (zalaczona) to jest to dosc mozliwe.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2021, 09:12:33 am wysłana przez rmazurek »
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Jaccom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Gwizd turbo nawet po regeneracji 2.0d 180km
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 16, 2021, 15:20:42 pm »
Spaskudzić szczelność układu dolotowego, Wszystkie zaciski, elementy gumowe, plastikowe oraz sam intercooler. Definitywnie gdzieś masz nieszczelność i miedzy turbiną silnikiem. Przerabiałem temat, w poprzednim aucie. Szczelina możne być minimalna i trudna do wyłapania wzrokowego.
Im mniejsza szczelinka (nieszczelność) tym bardziej hałaśliwa oraz upierdliwa w ustaleniu miejsca, przy pracującym silniku.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: Gwizd turbo nawet po regeneracji 2.0d 180km
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 16, 2021, 15:57:27 pm »
To wystarczy zrobić test szczelności dolotu. Chwila roboty i wsio jasne.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Jaccom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Gwizd turbo nawet po regeneracji 2.0d 180km
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 17, 2021, 16:02:47 pm »
Jeśli bierze olej a silnik jest suchy z wierzchu,
1, Nieszczelne smarowanie turbiny,
2, Zawory lub Pierścienie
3, zasysa olej przez odmę (Niewłaściwa lub przytkana przepustowość powietrza między dolną a górną częścią silnika)
(w takich przypadkach szare dymienie z wydechu)
Turbina może gwizdać gdy ma uszkodzone uszczelniacze i zaczyna pracować bez smarowania)

Tak czy inaczej turbina do sprawdzenia.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2021, 10:18:54 am wysłana przez MicGin »

Offline Jaccom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Gwizd turbo nawet po regeneracji 2.0d 180km
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 18, 2021, 11:56:26 am »
Odpowiedziałeś sobie gdzie niema problemu
 Analiza turbiny wszystko wyjaśni.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2021, 10:19:22 am wysłana przez MicGin »

Offline Jaccom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Gwizd turbo nawet po regeneracji 2.0d 180km
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 25, 2021, 14:20:17 pm »
Buu przykro.. trafiają się taki specjaliści od wszystkiego do niczego.
W poprzednim aucie regenerowałem turbinę. Za drobna dopłatą do modyfikacji oddałem stara dostałem nową po regeneracji z większym ślimakiem i wirnikiem kompresji. Auto aż chciało wyrywać na starcie jeszcze wykalibrowali moment odcinania ciśnienia na pracującym silniku.
Cały koszt 650 brutto, auto zrobiło sie mega dynamiczne już przy niskich obrotach.

Offline Jaccom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Gwizd turbo nawet po regeneracji 2.0d 180km
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 24, 2021, 13:11:44 pm »
Łatwo sprawdzić szczelność turbiny.
na wylocie z turbiny oraz na wejścu:

na wejściu mokro (olej z odmy)
na wejściu sucho a na wyjściu mokro ( turbina do regeneracji) uszkodzone uszczelniacze.
Jeśli już była regenerowana to fachowiec zaoszczędził Lub spartolił robotę.

Tu przyzwoity materiał o turbinach. https://www.youtube.com/watch?v=AlCZQWNjiPY

Offline Robik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 219
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Gwizd turbo nawet po regeneracji 2.0d 180km
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 24, 2021, 14:48:56 pm »
Do naszych turbin nie ma jeszcze oryginalnych czesci zamiennych. Naprawa na chinczykach konczy sie j/w. Zostaja dwie opcje: sprawna uzywana turbina z mozliwie malym przebiegiem lub nowa za 3500zl.