Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)

Schemat odpowietrzania i zaworu pcv w 4.2 supercharged

(1/3) > >>

whitefunk:
Panowie, jest u mnie w 2003 rok XJR zrobiona jakaś rzeźba z odpowietrzeniem pokrywy zaworów. Czy ma ktoś schemat jak to powinno być podłączone fabrycznie? Chodzi o schemat od zaworu odmy dalej… u mnie nie wyrzuca oleju nawet po zdjęciu zaworu ale jest zrobiona jakaś przeróbka i podciśnienie w podłączonej do niego rurce jest olbrzymie i ssie olej jak głupie… chciałbym dojść do oryginały, dzięki

Chodzi o to, gdzie powinna iść zaznaczona na czerwono rurka z zaworu odmy

Adt81:
Zapewne dołożony separator oleju - oryginalnie leci w prawo między kompresorem a intercoolerem/kolektorem dolotowym do przepustnicy.

whitefunk:
Tak, jest dolozony. Tylko pytanie po co i czemu, bo podciśnienie z przepustnicy jest duże i mam wrażenie ze na sile wysysa ten olej, bo jak zdjąłem zawor to z dziury w pokrywie zaworów ledwie ledwie dmucha…

Notabene jak powinien działać ten zawor? Mam wrażenie ze jest w miarę świeży ale można w niego dmuchać z każdej strony, zasysać - pełen przelot

Adt81:
No właśnie dlatego, że jest podpięte bezpośrednio do przepustnicy od cholery oleju wali w przepustnicę centralnie na EGR i MAP sensor bo tam to jest tak głupio umiejscowione. Przez to MAP sensor ulega zalepieniu olejem i się dosłownie topi bo centralnie na niego dmucha EGR. Pada MAP nie działają korekty paliwa i EGR. Wymiana bajka - cały dzień w obie strony żeby się do przepustnicy dostać i kupa uszczelek do wymiany po drodze  ;). Dodatkowo cały ten olej leci w intercoolery i zalewa je olejem przez co z czasem spada ich efektywność pomniejszona i tak przez skomplikowany i mało wydajny układ chłodzenia tego bydlaka (woda-powietrze).
Zamysł był zapewne taki żeby nieco tego oleju wyłapać natomiast miałem taki separator zamontowany w S-Type R, a to taki sam silnik i jakoś po kilku tysiącach km wyłapywał może z 0,5cm na dnie tego pojemnika - ten sukinkot ma takie ssanie, że ten separator g...o daje  ;D. W samej pokrywie zaworów jest taki niby separator w postaci siatki ale on za wiele nie daje. Trzeba z tym żyć - widziałem jak ktoś gdzieś wyjął intecoolery i płukał je całą noc w ropie. Od cholery oleju w środku było. 

whitefunk:
No właśnie jak się olej zebrał to chyba zaciągnął i puścił niebieskiego solidnego baka… nie wiem jak tego unikać

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej