Dział Techniczny > XJ X351 (2009 - obecnie)

Wymiana łańcucha rozrządu

<< < (2/3) > >>

Yoohas:
Program serwisowy.

rmazurek:
Niestety nie ;)

a1410:
Co się dzieje z tymi łańcuchami?! Interwały dla pasków rozrządu są coraz dłuższe, a dla łańcuchów krótsze. W Freelanderze SD4 2,2 diesel którym jeździ żona, pasek rozrządu zgodnie z instrukcją serwisową należy zmienić po...240 tys. kilometrów i to pomimo 190 koników mocy. Może miękko pracująca automatyczna skrzynia biegów pozwoliła konstruktorom na dopuszczenie tak długiego interwału, ale w podobnych dwulitrowych dieslach BMW łańcuch rzadko dojeżdżał do 200tys. częściej padał już przy 150tys. kilometrów. Zastanawia tylko jedno: z jakiego materiału zrobione są te łańcuchy?

zielins:
Czy ktoś orientuje się w jakim celu pompa paliwa jest "fazowana" z ruchem wałka? Skoro ciśnienie reguluje elektroniczny zawór a fazy wtrysku są realizowane poprzez wtryskiwacze to czemu ma służyć to zgranie z wałkiem?

Yoohas:
Najprawdopodobniej chodzi o wyważenie. Sądzę, że jeśli nie zgrasz znaczników to samochód będzie działał ale może nie chodzić "gładko".

Czasami (chyba raczej w rozwiązaniach z paskami) znaczniki pomagają ustawić naprężenie paska rozrządu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej