Dział Techniczny > XJ X351 (2009 - obecnie)

Wymiana łańcucha rozrządu

<< < (3/3)

zielins:
Właśnie jestem po wymianie więc podzielę się spostrzeżeniami dla tych którzy również chcieliby spróbować swoich sił.

Przede wszystkim: nie taki diabeł straszny jak go malują. Cała operacja to maksymalnie 8 godzin, wolnym tempem z przerwami na piwo. Tak naprawdę da się to zrobić bez żadnego specjalistycznego sprzętu oraz blokad. Ja nabyłem zestaw blokad za 80PLN ale użyłem z niego jedynie jeden bolec, który można by z powodzeniem zastąpić np. wiertłem. Nie blokowałem wału poprzez wyjmowanie rozrusznika. Niezbędne jest spuszczenie płynu chłodniczego.

Wymiana tylnego paska to bardziej upierdliwa robota ze względu na dostęp. Niezbędne jest rozebranie podszybia. Da się to zrobić bez wyjmowania tylnych metalowych rurek – wystarczy je rozłączyć z jednej strony i odsunąć na bok.

Co do oznaczeń zestawów rozrządu to ja zakupiłem wszystko firmy Dayco:
Główny zestaw na przód: KTB399 (ten zestaw oznaczany jest często jako niepasujący do 3.0 TDV6 – to błąd gdyż pasuje, a w zestawie są od razu rolki w przeciwieństwie do sugerowanego przez Dayco zestawu KTB694)
Zestaw na tył: KTB702
Pasek wieloklinowy: 6PK2300
Ewentualnie pompa układu chłodzenia: DP734

Driv3rrrr:
Dać się wszystko da bez blokad. Na walki jednak polecam cos wkładam z racji że trzeba luzować 3 śruby które trzymają koło zębate i wtedy znaczenie markerem jest o kant tyłka potłuc.

zielins:
No właśnie ja tych śrub nie luzowałem i nie wiem czemu miałoby to służyć. Byłbym wdzięczny jeśli ktoś chciałby mnie oświecić. W jedno koło blokada, a drugie zaznaczam i blokuje czymś o mniejszej średnicy żeby dało się włożyć i mogło się cofnąć tylko trochę. Wiadomo, że po poluzowaniu paska znak nie będzie się zgadzał ale po ponownym napięciu będzie się pokrywał.

Driv3rrrr:
Służy to po to żeby pasek napiął się równomiernie po całości. A tak de facto napinasz tylko odcinek między kołem wałka a wałem. Później kręcąc silnikiem potrafi się znacząco zluzować napinacz

zielins:
Rozumiem - dzięki za wyjaśnienie. Ja dociągnąłem napinacz po jednym pełnym obrocie gdy sprawdzałem znaki - wydaje mi się, że dało to podobny efekt. 

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej