Autor Wątek: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.  (Przeczytany 5539 razy)

Offline takipan

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Kocham to forum
Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« dnia: Styczeń 24, 2021, 13:57:41 pm »
Witam,

aktualnie jestem po zakupie Jaguara XJL 5.0 V8 wolnossącego z 2013r. z USA. Samochód odbiorę za ok. 3 tygodnie. Przebieg auta to ok. 75000km. Jazda próbna - auto fruwa, w domu do tej pory auta <2.0. Skrzynia przerzuca biegi idealnie, chodzi bez zarzutów jak i motor. Jedynie robione będą poprawki lakiernicze. Auto wyświetla CheckEngine chyba dlatego, że nie ma jednej przepływki z filtrem powietrza, bo poza tym chodzi bez zarzutu.

Teraz mam pytania - co należy powymieniać po przyprowadzeniu auta pod dom i przygotowania go do eksploatacji? Czy wymieniać wszystkie płyny, jakie? Olej w skrzyni i silniku?
 
Dodatkowo mam pytanie co do odklejającej się skóry na podszybiu? Są na to jakieś metody, wie ktoś jak to sie naprawia?


Dzieki za pomoc i pozdrawiam

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 24, 2021, 16:50:39 pm »
Płyny to oczywista oczywistość i najmniejsze zmartwienie  ;D Dziwne by było, gdybyś nie wymienił wszystkich. Olej zalecany to właściwie woda ;). I oczywiście trzeba go wymieniać co 10.000 km a nie jak każe instrukcja.

Czy w historii masz informację o wymianie napinaczy rozrządu? Lub lepiej - całego rozrządu?

Te silniki mają wadę fabryczną. Więc w zasadzie pytanie jest kiedy? a nie czy?

Także gdyby tego w historii nie było to trzeba się pewnie szykować. Jeśli przy odpalaniu na zimnym silniku słyszysz grzechotanie łańcucha to już sygnał.

Przy okazji warto wymienić pompę paliwa i plastikowe przewody w układzie chłodzenia.

Może też być tak, że Check Engine pokazuje właśnie błędy przestawionego rozrządu. Wtedy to już definitywny sygnał do rozebrania silnika ;)
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline takipan

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Kocham to forum
Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 25, 2021, 13:13:21 pm »
Dziękuje za szybką odpowiedź i zainteresowanie tematem. Natomiast chciałbym jeszcze zapytać jak to kosztuje? Gdzie najlepiej nabyć te części, czy to jest sam łańcuch czy razem z rolkami, zębatkami itp.? Czy to dużo rozbierania? Bo jestem zielony w tym temacie, z góry przepraszam i dziękuję za odpowiedź

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2021, 19:13:25 pm »
Rozbierania w huk. Niektórzy robią tylko napinacze i łyżwy (względnie tanio, prosto ale bywa, że nieskutecznie).

Pełna naprawa to ok. 18-22 roboczogodziny. Do tego oryginalny zestaw rozrządu.

Przy okazji pompa wody i wspomniane rurki. Przy założeniu, że nie stanie się nic złego przy np. wyjmowaniu wtrysków, głowice są ok. to w realiach stolicy wychodzi ok. 11-14k zł.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 26, 2021, 18:59:12 pm »
Kurka, silnik V8 5,0 ma wadę rozrządu? Myślałem, że w Jaguarze już to przerobili i od modelu X308 z 2001 roku wszystkie rozrządy są już wieczne. Tak przynajmniej jest w X350/358, w których nikt nie wspominał o problemach z rozrządem! A w nowszym modelu znowu jakaś skucha?! No normalnie szok :o A ja już się rozglądałem za 5,0 z kompresorem  :-nie

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 27, 2021, 10:16:03 am »
Różne są wersje wydarzeń :)

Faktycznie 4.2 nie ma problemów.

Z drugiej strony skala problemów z rozrządem w 5.0 jest nieporównywalnie mniejsza niż w 4.0 z plastikowym szajsem ;)

Generalnie dominują opinie, że źródłem problemów z jednej strony jest łyżwa napinacza, która jest z aluminium i wyciera się od tłoczka napinacza, powodując niewystarczające napinanie. I to jest szeroko opisane, omówione. Zestawy naprawcze mają już poprawione łyżwy.

Druga sprawa to kilka przypadków, kiedy po wymianie napinaczy i łyżwy problem powrócił. I tu jako najczęstszą przyczynę podaje się olej. Może być tak, że wymiany zgodnie z instrukcją (w ilu przypadkach już to słyszeliśmy...) powodują osadzanie nagaru i zatykanie kanału olejowego prowadzącego do napinacza. Olej spływa, tłoczek nie jest wystarczająco napięty i przy odpaleniu rozrząd przeskakuje.

Napinacze mają 2 tłoki - na sprężynkę i na olej. Pierwszy daje wstępne napięcie, drugi dociska łyżwę po uruchomieniu silnika.

Natomiast po wykonaniu naprawy i przy regularnych zmianach oleju jest to wspaniały silnik.

Nie zniechęcałbym się. Problemy z napinaczami i rozrządami to obecnie dość powszechna sprawa w wielu autach. Kupić z udokumentowaną wymianą albo jeśli takowej nie ma ostro negocjować cenę. Jeśli grzechocze przy odpalaniu grzecznie zaproponować sprzedającemu rabat 20k na naprawę.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 432
Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 07, 2021, 09:53:04 am »
Używa z was ktoś oleju 0w40 ? Zamiast 5w20 lub 0w20 ? W de jeden z nieautoryzowanych serwisów jagow i land range roverów takowy mi polecili. Też od Millersa 0w40. Jest dużo rowerów z 5.0 w których przycieraja się panewki na oleju 0w20/5w20.

Offline Marwes

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2021, 23:15:04 pm »
Czy wspomniany problem z rozrządem dotyczy również silnika 3.0 z kompresorem?
Co co układu chłodzenia, zamierzam wymienić potencjalnie wadliwe elementy (rurki? króciec?), ale mechanik z naprawdę dobrego i polecanego serwisu pompy wody nie zaleca wymieniać.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.070
Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 22, 2021, 08:48:48 am »

Biorac pod uwage ze ludzie zalecaja wymiane pompy praktycznie razem z servisem olejowym (czytaj co roku) radze zastanowic sie nad zmiana mechanika.
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2021, 19:25:02 pm wysłana przez MicGin »
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Marwes

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 22, 2021, 22:52:22 pm »
Serio? Jakieś uzasadnienie dla takiego postępowania? Coraz większych cudów się dowiaduję na temat serwisu swojego samochodu. Producent zaleca wymianę oleju co 26 tys. km (wiadomo, przegięcie), ja olej zmieniam co 12-15 tys., ale tu zaraz pojawia się mnóstwo głosów oburzenia, że trzeba przecież co 8 tys. Serio? Może co miesiąc?
Teraz że pompę wody wraz olejem :/
A co z filtrem paliwa? W benzyniaku producent nie zaleca.
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2021, 12:52:32 pm wysłana przez MicGin »

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 22, 2021, 22:58:17 pm »
Akurat z olejem to dobry pomysł. Może nie 8kkm ale 10kkm będzie ok.

Pompa wody ponoć co ok. 50kkm.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 27, 2021, 22:03:04 pm »
Zalejcie Panowie swoje silniki dobrym olejem syntetycznym 5W/40[nie hydrocrackiem], a większość problemów rozwiąże się sama, żadne panewki nie będą się zacierać a i ślizgom rozrządu dobrze to zrobi!  I takiego oleju nie trzeba wymieniać co 8-10 tys. tylko co 20  8)
Pozdrawiam

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 28, 2021, 13:36:08 pm »
Tak, zalej 5W40 ten silnik to zimny rozruch będzie super gładki. Maks co bym wlał to 0/5W30
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 432
Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 28, 2021, 19:47:14 pm »
5w40 może nie ale 0w40 zalałem i  zrobiłem już po niemczech prawie 7 tkm i jeszcze jeździ.

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Odp: Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 24, 2021, 22:05:36 pm »
Tak, zalej 5W40 ten silnik to zimny rozruch będzie super gładki. Maks co bym wlał to 0/5W30
Dla zimnego silnika nie ma znaczenia, czy będzie to 5W/30 czy 5W/40, bo właśnie cyfra 5 mówi o zachowaniu się oleju w niskich temperaturach i 5 zawsze znaczy 5, czyli oba te oleje zachowają się tak samo, natomiast w wysokich temperaturach 40stka będzie dużo bardziej "smarowna" i zdecydowanie lepiej wpłynie na trwałość wszystkich elementów obrotowych silnika. Silnik podziękuje Ci za 40stkę szczególnie podczas upałów, gdyż powyżej 30 stopni Celsjusza temperatury zewnętrznej 30stka pracuje już na granicy swoich możliwości, a 40stka ma jeszcze 10 stopni zapasu  ;D