Dział Techniczny > XJ X351 (2009 - obecnie)

Zakup XJL 5.0 wolnossący 2013r.

<< < (2/6) > >>

Yoohas:
Różne są wersje wydarzeń :)

Faktycznie 4.2 nie ma problemów.

Z drugiej strony skala problemów z rozrządem w 5.0 jest nieporównywalnie mniejsza niż w 4.0 z plastikowym szajsem ;)

Generalnie dominują opinie, że źródłem problemów z jednej strony jest łyżwa napinacza, która jest z aluminium i wyciera się od tłoczka napinacza, powodując niewystarczające napinanie. I to jest szeroko opisane, omówione. Zestawy naprawcze mają już poprawione łyżwy.

Druga sprawa to kilka przypadków, kiedy po wymianie napinaczy i łyżwy problem powrócił. I tu jako najczęstszą przyczynę podaje się olej. Może być tak, że wymiany zgodnie z instrukcją (w ilu przypadkach już to słyszeliśmy...) powodują osadzanie nagaru i zatykanie kanału olejowego prowadzącego do napinacza. Olej spływa, tłoczek nie jest wystarczająco napięty i przy odpaleniu rozrząd przeskakuje.

Napinacze mają 2 tłoki - na sprężynkę i na olej. Pierwszy daje wstępne napięcie, drugi dociska łyżwę po uruchomieniu silnika.

Natomiast po wykonaniu naprawy i przy regularnych zmianach oleju jest to wspaniały silnik.

Nie zniechęcałbym się. Problemy z napinaczami i rozrządami to obecnie dość powszechna sprawa w wielu autach. Kupić z udokumentowaną wymianą albo jeśli takowej nie ma ostro negocjować cenę. Jeśli grzechocze przy odpalaniu grzecznie zaproponować sprzedającemu rabat 20k na naprawę.

nordyk:
Używa z was ktoś oleju 0w40 ? Zamiast 5w20 lub 0w20 ? W de jeden z nieautoryzowanych serwisów jagow i land range roverów takowy mi polecili. Też od Millersa 0w40. Jest dużo rowerów z 5.0 w których przycieraja się panewki na oleju 0w20/5w20.

Marwes:
Czy wspomniany problem z rozrządem dotyczy również silnika 3.0 z kompresorem?
Co co układu chłodzenia, zamierzam wymienić potencjalnie wadliwe elementy (rurki? króciec?), ale mechanik z naprawdę dobrego i polecanego serwisu pompy wody nie zaleca wymieniać.

rmazurek:

Biorac pod uwage ze ludzie zalecaja wymiane pompy praktycznie razem z servisem olejowym (czytaj co roku) radze zastanowic sie nad zmiana mechanika.

Marwes:
Serio? Jakieś uzasadnienie dla takiego postępowania? Coraz większych cudów się dowiaduję na temat serwisu swojego samochodu. Producent zaleca wymianę oleju co 26 tys. km (wiadomo, przegięcie), ja olej zmieniam co 12-15 tys., ale tu zaraz pojawia się mnóstwo głosów oburzenia, że trzeba przecież co 8 tys. Serio? Może co miesiąc?
Teraz że pompę wody wraz olejem :/
A co z filtrem paliwa? W benzyniaku producent nie zaleca.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej