Autor Wątek: Problemy z mostem - jakie są opcje?  (Przeczytany 1727 razy)

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Problemy z mostem - jakie są opcje?
« dnia: Listopad 04, 2020, 23:01:37 pm »
Od dłuższego czasu (kilka lat) mam problem z tylnym mostem (XF SV8 2008).

Problem jest taki, że się poci na uszczelniaczach uszczelniających połączenia z półośkami.

W JLR (dawno temu) mówili, że to normalne. Ostatnio w Altamirze wymienili wszystkie uszczelniacze, problem wrócił po 500km i powiedzieli, że ten typ tak mam i obserwować.

Miałem już raz przygodę z tym mostem i nie zamierzam jej powtarzać, więc szukam jakiejś alternatywy.

Podstawowe pomysł jest następujące: skoro "ten typa tak ma", to może istnieje jakiś inny typ, które pasuje plug&play i nie poci się? Zatem, czy ktoś może posiada wiedzę w tym zakresie? Czy może pasują mosty np. od XFR 5.0SC? A może można wymienić całą belkę z XFR? A może w ogóle z innych aut innych marek?

Wielka prośba o pomoc.

Offline ZAIC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
  • XF SV8
Odp: Problemy z mostem - jakie są opcje?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 05, 2020, 08:31:58 am »
Chyba rzeczywiście ten typ tam ma. W moim aucie jest podobnie aczkolwiek wyciek jest na tyle mały, że nie można go nawet nazwać wyciekiem. Jest delikatne zapocenie. Po śladach widać natomiast, że ktoś już kiedyś musiał to naprawiać i że wyszło mu to nawet nieźle. Podejrzewam, że z XFR można podebrać ale pewnie całą belkę z wszystkim, sam most raczej nie będzie pasował. Poczytam na angielskim forum, może coś znajdę na ten temat.

Znalazłem coś takiego:

If you're looking for a used diff make sure you get the right ratio, your XF SV8 has a 3.07:1 which was only used in the XF SV8, S-Type 2.7 diesel auto, and the 3.5L X350 XJ8.

You won't find a S-Type 2.7 diesel auto or 3.5L X350 XJ8 in North America. But they were available in the UK, EU, and pretty much the rest of the world.

If you want to change the ratio (because a 3.31 will be easier to find) then the car needs to be reprogrammed, and a dealer won't do this for you, even though he has the necessary tools to do it. It's not impossible you just need to know the right people, I don't know anyone in your neck of the woods unfortunately.

If you're going to swap ratio's then a cheaper and I feel more bulletproof solution is the diff and driveshafts from the 4.0L V8 S-Type, and it already has the 3.31's in it, and a regular Ford 8.8" 28-spline LSD will bolt straight in. You can see the differences between the Gen1 & Gen2 in the Overview of Jag Differentials thread.
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2020, 12:41:19 pm wysłana przez Choina »

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: Problemy z mostem - jakie są opcje?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 05, 2020, 08:57:28 am »
To raczej wygląda jakby ktoś analizował opcje wymiany mostu w USA, gdzie dostępność do mostu a przełożeniem 3,07 jest średnia. W PL mostów od 2,7 diesel jest jak psów. Uwaga o "4.0L V8 S-Type" jest ciekawa a o "Ford 8.8" 28-spline LSD" jeszcze ciekawsza. Ciekawe na ile to jest rzeczywiście bulletproof.

Offline ZAIC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
  • XF SV8
Odp: Problemy z mostem - jakie są opcje?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 05, 2020, 12:53:02 pm »
Dokładnie, temat z forum z USA. Oczywiście wszystko do sprawdzenia ale jakiś trop jest ;)

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: Problemy z mostem - jakie są opcje?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 05, 2020, 16:51:46 pm »
Mimo wszystko bardziej upatrywałbym szans po drugiej stronie roku 2008 na osi czasu.

Czy może ktoś orientuje się w różnicach budowy tego obszaru XF-ów pomiędzy wersjami z 2008 a np. 2012 roku? Co więcej, SV8 4,2SC dzieli od XFR z 2009 z 5,0SC zaledwie rok.