Autor Wątek: x300, retrofit, żarówki LED i światła mijania, drogowe  (Przeczytany 812 razy)

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 674
  • XJ x300 sovereign
x300, retrofit, żarówki LED i światła mijania, drogowe
« dnia: Październik 07, 2020, 22:45:02 pm »
Należy pamiętać, że takie źródło światła, jako retrofit w Polsce jest Nielegalne!!! Jeśli  ktoś zechce zrobić sobie taką przeróbkę, robi to na własną odpowiedzialność.

To tyle koniecznym słowem wstępu  ;)

Jako że technika, jak i technologia wykonania LEDowych retrofitów samochodowych już trochę dojrzała, postanowiłem zobaczyć jak się takie żarówki będą sprawdzać w kotku.  :-V
I tutaj jest pewna ciekawostka. Lampy mają obsadkę na mocowanie typu HB4, ale wkładamy w nią żarówkę H1. Więc, żeby chipy LED miały swoje umiejscowienie w ogniskowej lustra tak, jak ma to miejsce z żarnikiem tradycyjnej żarówki, musimy kupić sobie LEDy o mocowaniu H1.
Tutaj też trzeba pamiętać, że kupując takie retrofity (i to w każdym przypadku, nie tylko Jaga  ;) ) trzeba szukać żarówek z chipami CSP, takie kwadraciki. Zapomnijcie o chipach COB.
Chipy SCP mają łącznie rozmiary żarnika, Diody COB są szersze, co powoduje rozmywanie światłocienia.  :-W

Żarówki.
Ja kupiłem względnie najtańsze żarówki z diodami CSP, 25W mocy i 4000LM strumienia świetlnego każda i chłodzeniem pasywnym. 47zł komplet. Na światła mijania i drogowe potrzebujemy dwa kpl. Wg. opisu nie powodują błędu spalonej żarówki. I tak jest faktycznie.  :-super
Jedziemy dalej. Jaguarowe obsadki podłączone są do instalacji wtyczkami typu "Super Seal".  można je kupić po około 4zł kpl. (wtyczka i gniazdo).
Żeby żarówka trzymała się na swoim miejscu w lampie, musi być dociskana do swojego gniazda (H1) przez odpowiedni adapter (HB4). Niby można kupić jakieś adaptery HB4 do żarówek LED, kupiłem. Nie wiem pod jakie są to żarówki, no ale nie pasują.  :-trudno
Musiałem sobie zaprojektować i wydrukować w 3D odpowiednie adaptery.
https://www.thingiverse.com/thing:4617650 Oto link do nich. Jeśli ktoś chce, można pobierać. Adaptery pasują i spełniają swoją rolę.  :-super
Po złożeniu wszystkiego efekt jest bardzo dobry. Światłocień jest bardzo widoczny. Co widać na zdjęciach poniżej. Jak pisałem, nie ma błędów przepalonej żarówki.
Pozdrawiam  :-tylko
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 674
  • XJ x300 sovereign
Odp: x300, retrofit, żarówki LED i światła mijania, drogowe
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 07, 2020, 22:48:20 pm »
Trzecie zdjęcie jest z włączonymi światłami drogowymi.
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 674
  • XJ x300 sovereign
Odp: x300, retrofit, żarówki LED i światła mijania, drogowe
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 07, 2020, 22:50:54 pm »
A tak było na żarówkach halogenowych. Zdjęcie mi się nie podpięło.  :-gwizd
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: x300, retrofit, żarówki LED i światła mijania, drogowe
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 07, 2020, 23:49:12 pm »
Jak to wyglada na ulicy przy jezdzie, generalnie wiem ze oryginalne lampy w wiekszosci przypadkow sa tragiczne, dlatego tez polecam zazwyczaj wymiane na lampy z XJ8, ktore sa duzo lepsze.
No i druga sprawa, jak ci sie udalo nie polamac zatrzaskow :)

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 674
  • XJ x300 sovereign
Odp: x300, retrofit, żarówki LED i światła mijania, drogowe
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 08, 2020, 10:18:41 am »
Generalnie, te lampy regenerowałem z 3 lata temu, dlatego świecą najlepiej jak się tylko da.  Poza tym już nie raz je wyciągałem, więc wiem gdzie podważyć ;)
Wczoraj już nie miałem czasu zrobić zdjęcia jak to świeci na drodze, choć też aparat tego nie oddaje.

Przez jakiś czas jeździłem na ksenonach, linia odcięcia była do przyjęcia, ale rozłożenia snopu światła poniżej tej linii było kiepskie, więc wróciłem do standardowych żarówek.
No, ale te ksenony były na mocowanie HB4, więc i łuk elektryczny nie był dokładnie w ogniskowej.
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<