Autor Wątek: silniki 5.0 SC  (Przeczytany 2122 razy)

Offline Transamgta

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 31
silniki 5.0 SC
« dnia: Październik 07, 2020, 08:59:24 am »
Cześć

W najbliższym czasie będę importował z USA XJ  5.0 S.C.  z początku produkcji. Duża ilość ma uszkodzone silniki . Gdzieś ,coś czytałem że chyba ma wadliwe pompy , rozrząd . Jeśli ktoś posiada rzetelną wiedzę co je "boli"  to proszę o odpowiedź. Ewentualnie po zakupie sprawnego co wymienić aby ustrzec się awarii.

Krzysiek

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 432
Odp: silniki 5.0 SC
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 21, 2020, 21:39:51 pm »
Do 2012 pompy wody siadały jedna na rok, co do rozrządu bylo coś z napinaczem

Online Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: silniki 5.0 SC
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 21, 2020, 22:59:53 pm »
Problemem jest rozrząd. To nie są tanie rzeczy.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Majsterwood

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 51
  • jag xk8
Odp: silniki 5.0 SC
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 23, 2021, 23:19:10 pm »
Witam. Mam pytanie do odpowiedzi kolegi Yoohas. Czy problemy z rozrządem w silniku 5,0 dotyczą tylko SC czy także wersji wolnossącej? Słyszałem o problemach z napinaczami do roku 2012 oraz pompą wody. Tutaj pytanie czy po 2012 problem został rozwiązany przez fabrykę czy nadal pojawiały się te problemy?
Silnik 5,0 l jest chyba bardzo dobrym wyborem z pośród dostępnych wersji silnikowych XJ.
Pozdrawiam
Pozdrawiam Franciszek
Jaguar XK8
Jaguar XJS
Jaguar X351

Online Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: silniki 5.0 SC
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 24, 2021, 07:55:28 am »
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Majsterwood

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 51
  • jag xk8
Odp: silniki 5.0 SC
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 26, 2021, 11:05:54 am »
Dziękuję bardzo. Ja mam X351 z USA rocznik 2011 silnik 5,0 l z przebiegiem ok 115 tys. mil. W dokumentacji auta nie ma oczywiście żadnych wpisów o wymianach pompy wody czy napinacza rozrządu. Pompę wody wymienię na pewno przy kolejnym serwisie olejowym zgodnie z sugestiami doświadczonych użytkowników tej jednostki. Tutaj mam jednak kolejne pytanie do fachowców; czy jeśli nie słychać przy uruchomieniu dziwnych dzwięków z rozrządu to czy konieczne jest profilaktyczne wymienianie tych ślizgów napinaczy. Silnik pracuje u mnie bardzo przyjemnie i równo bez niepokojących objawów i dzwięków.

Pozdrawiam Franciszek
Pozdrawiam Franciszek
Jaguar XK8
Jaguar XJS
Jaguar X351

Online Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.271
Odp: silniki 5.0 SC
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 26, 2021, 23:29:34 pm »
Policz koszt profilaktycznej wymiany vs. koszt wymiany silnika i oceń sobie ryzyko.

Tu nie chodzi o obiektywny obraz. Każdy decyduje za własne pieniądze o spokojnym śnie lub przynajmniej złudzeniu spokojnego snu ;)

Są historie, kiedy rozrząd uczciwie daje znać. Rzęzi na zimno, wywala Check i limited performance.

A są też takie, że pewnego chłodnego poranka idziesz do garażu, wciskasz przycisk i jest tylko odgłos sieczkarni. I silnik w krainie wiecznych łowów.

W moim 5.0SC jest chyba trochę za głośno na zimnym silniku (szczególnie w mrozy ostatnie). Ale poza tym objawów brak. W przyszłym tygodniu zlecam jeszcze diagnozę i pewnie profilaktycznie wymienię napinacze i łyżwy. Całego rozrządu nie ruszam na pewno. Chyba, że spec posłucha i wyda wyrok  ;D
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.