Autor Wątek: Xf 2012 3.0 275 km zakup  (Przeczytany 2126 razy)

Offline Szymon.w

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Kocham to forum
Xf 2012 3.0 275 km zakup
« dnia: Kwiecień 24, 2020, 14:32:57 pm »
Witam model jak w temacie bać się tych pękających wałów . 
CZy lepiej 2.2 i rampę mu zrobić ?
Xj 350 4.2
Fiat barchetta
Samurai zmota
Neo tools ofroad  teem

Offline cyberda

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 123
Odp: Xf 2012 3.0 275 km zakup
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 24, 2020, 19:54:51 pm »
Gdy chciałem kupić Jaga też celowałem w 3 litrowy ale gdy zobaczyłem ile na rynku w UK jest aut z uszkodzonym silnikiem - właśnie 3.0 to zdecydowałem się na zakup 2.2 200 KM i jak na razie nie żałuję. W moim przypadku remap jest niepotrzebny bo niby gdzie w UK miałbym poszaleć... Oczywiście nigdy nie będzie chodzić jak V6 ale coś za coś.
Jest: Jaguar XF /2013/ 2.2 d 200KM 
Były: Vauxhall Insignia 2.0 2009
Toyota Avensis 1.8 2007
Jaguar X-type 2.1 2003
Renault Laguna II 1.8 2001, Laguna I 3.0 1998
DODGE GrandCaravan 3.3 2001
Hyundai Elantra 2.0 2001
Citroen Picasso 1.8 2001
Hyundai Accent 2000

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Xf 2012 3.0 275 km zakup
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2020, 18:45:22 pm »
Ja się z kolega cyberada nie zgodzę - tez mieszkam w uk i mam drugiego Jaga z motorem TDV6. Wydaje mi się ze jeśli auto jest zadbane, ma dość niski, udokumentowany przebieg to nie powinno sprawiać problemów. Ja swoje zawsze kupuje z przebiegiem do max 30tys mil i serwisuje co 6 tys mil( książka sugeruje co 12tys mil).

Milem okazje jeździć xfem z 2.2 i niestety ale porównania nie ma, dźwięk, moc, kultura pracy jest dużo lepsza w V6. A do tego można to fajnie mapowac.
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Xf 2012 3.0 275 km zakup
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 28, 2020, 23:20:34 pm »
Jak zadbany to i 400-500 tys przejedzie. Wg mnie też tańszy w utrzymaniu, w razie co na rynku wtórnym pełno osprzętu do 3.0
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 437
Odp: Xf 2012 3.0 275 km zakup
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 29, 2020, 15:46:07 pm »
Kupuj 3.0 V6 jak na diesla to jest silnik łogień, mega kulturalny i rzos ma lepszy niż mercedesowski 3.0 lub bmw. Szukaj z małym przebiegiem i olej zmieniaj co 8tkm

Offline cyberda

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 123
Odp: Xf 2012 3.0 275 km zakup
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 29, 2020, 16:17:23 pm »
Ja się z kolega cyberada nie zgodzę - tez mieszkam w uk i mam drugiego Jaga z motorem TDV6. Wydaje mi się ze jeśli auto jest zadbane, ma dość niski, udokumentowany przebieg to nie powinno sprawiać problemów. Ja swoje zawsze kupuje z przebiegiem do max 30tys mil i serwisuje co 6 tys mil( książka sugeruje co 12tys mil).

Milem okazje jeździć xfem z 2.2 i niestety ale porównania nie ma, dźwięk, moc, kultura pracy jest dużo lepsza w V6. A do tego można to fajnie mapować.

Każdy kupuje co chce tylko że awaryjność V6 niestety jest większa, a naprawa na pewno nie tańsza. W PL można troszkę pocisnąć na autostradzie, a w UK gdzie wykorzystasz że zmapowane dodatkowe koniki mknąć max. 112 km/h po autostradzie ??????? WOW !!!! Toż to będzie ogień !!!!
Poza tym jakoś nie uśmiech mi się płacić 500 funa podatku za auto którego nie wykorzystam w 100%, wole płacić 150 funtów.
Jak dla mnie 200KM wystarczy.

Pozdrowionka
Jest: Jaguar XF /2013/ 2.2 d 200KM 
Były: Vauxhall Insignia 2.0 2009
Toyota Avensis 1.8 2007
Jaguar X-type 2.1 2003
Renault Laguna II 1.8 2001, Laguna I 3.0 1998
DODGE GrandCaravan 3.3 2001
Hyundai Elantra 2.0 2001
Citroen Picasso 1.8 2001
Hyundai Accent 2000

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Xf 2012 3.0 275 km zakup
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2020, 17:12:53 pm »
Dokładnie - każdy kupuje to co chce.

Moc/mapowanie nie ma nic wspólnego z max dopuszczalna prędkością w danym kraju - zreszta niektórzy z nas jeżdżą poza UK... jeśli chodzi o Road tax to nie wiem skąd te £500, za XFa (bez stop/start) płaciłem £180, za XJa (z stop/start) płace coś około £150. £500 to się płaci za 5.0 w XFie

Nie oszukujmy się ze jednak rzędowa 4 klekocząca jak passat TDI w aucie takiej klasy to jednak nie ta bajka.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2020, 14:51:40 pm wysłana przez MicGin »
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline walbor62

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 141
Odp: Xf 2012 3.0 275 km zakup
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 29, 2020, 17:51:03 pm »
Jak się wymienia olej zgodnie z zaleceniami producenta, to nic dziwnego, że silniki się sypią ;). Większość ludzi kupujących nowego XF, nie zawraca sobie głowy robieniem serwisów olejowych co 10 tys. km,  jadą co  serwisu jak przychodzi określony przebieg i wszystko. Dotyczy to nie tylko Jaguara ale wszystkich koncernów samochodowych. Taka polityka. Samochód to wytrzyma do pewnego momentu a później kicha. A nabywca używanej perełki z przebiegiem ca 200 tys. zaczyna mieć problemy, pomimo, że przecież serwisowany i od pierwszego właściciela ;D
Jaguar x-type 2.0 D
Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD
Hummer H3 3.7 Pb

Offline Przemek23cavan

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: Xf 2012 3.0 275 km zakup
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 05, 2020, 05:10:34 am »
3.0 v6 to jest to!!!odkad mam prawko jezdzilo sie 2litrowkami w diesel i niby wszystko spoko ale jak sie przesiadlem do 3.0v6 to juz napewno nie zmienie na mniejszy.wiadomo wieksze koszta no ale znowu nie az tak zeby byl dramat.

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szerokości
Odp: Xf 2012 3.0 275 km zakup
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 01, 2020, 20:38:23 pm »
Od 2 lat sobie chwalę. Samochód ma swoje kaprysy, ale który kot nie ma...
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)