Witaj. Mój XF 3.0 241 KM, 2011 rok. Przejechane prawie 300tyś. Latam głównie po autostradach. Staram się nie przekraczać 180km/h, ale czasem i 250 pocisnę. Zmieniam olej i filtry średnio co 15 tyś km. Do tej pory wymieniłem 1x rozrząd, 1 x olej w skrzyni, 2 x kolektor dolotowy (oba, pękły w odstępie ok 1 roku...przy ok 180/200tyś km). To tyle. Przestały mi działać czujniki parkowania, kamera cofania i właśnie teraz zwariował czujnik temperatury zewnętrznej ( w lewym lusterku. Cały przód rozebrałem szukając wariata... Zamówiłem na Ebayu, ok 25€). Tyle. Jeśli chodzi o Twoje pytanie, to problem o którym piszesz wynika nie do końca z jakości oleju, choć to istotne, parametr C1 bardzo ważny(!), a z konstrukcji. Przy bardzo wysokich obrotach panewki nie są zbyt dobrze smarowane. Najczęściej przydarzało się to w autach 275 KM, przy ostrej jeździe. Po zdjęciu blokady, te auta jadą grubo ponad 300km h.... Przy normalnej eksploatacji, ja bym się nie obawiał. To kawał mocnego silnika, zbudowanego przez Forda i stosowanego w wielu markach.
Szerokości