Autor Wątek: Problem z DPF  (Przeczytany 19101 razy)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 30, 2020, 23:20:44 pm »
Już gdzieś tam pisałem. Na 99% problem tkwi w oprogramowaniu. W XF 3.0d filtr DPF jest całkiem daleko i ludzie nie mają z nim problemów jeśli nie latają stricte po mieście
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline brawet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 08, 2021, 19:47:19 pm »
Aktualizacja, na dzień dzisiejszy prawie 35 000 przebiegu, od czasu pandemii raczej krótsze dystanse rzadziej dłuższe. Brak jakiegokolwiek problemu z DPF.

Czy ktoś z Forumowiczy miał problemu z DPF? Albo chociaż komunikat o potrzebie wypalenia "na trasie"

Offline mir

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • JAG e-pace
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 28, 2021, 20:22:55 pm »
Mam niecałe 28k przebiegu. Rocznik 2017. Jazda głównie trasy, choć ostatnio też i krótkie przebiegi miasto. Silnik 2.0 diesel 180KM automat AWD.
Żadnych problemów.
Olej wymieniam co 15k

Offline kajoj

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 18, 2021, 11:05:18 am »
Dbałem bardzo o ten filtr, wiem dokładnie kiedy się wypalał, nigdy mu w tym nie przeszkadzałem (nie gasiłem silnika w trakcie), wręcz przeciwnie jak tylko zauważyłem, że się wypala robiłem objazdówkę po ekspresówce. W zdecydowanej większości trasy powyżej 20 km, sporo tras na kilkaset km, a nawet ostatnio trasa Praga -> Gdańsk, czyli przeszło 1000 km.

No i check engine się pojawił ponad miesiąc temu (niedługo po trasie 1000km). DPF wraz z jakimiś czujnikami przy nim do wymiany. Samochód stoi w serwisie od ponad miesiąca i nikt na ten moment nie wie kiedy dokładnie będą części i kiedy go zrobią. Dobrze, że do końca gwarancji zostało jeszcze pół roku... tylko co potem? Serwisanci mówili, że ta część potrafi się rozwalić po kilku tys. km. Już nie wspominam, że czujniki przy DPF miał raz wymieniane około roku temu. Przebieg 55.000 km.

Na przestrzeni 2.5 roku użytkowania samochód był w serwisie kilkanaście razy, z czego 5 razy odbierano go na lawecie. I chyba zaczynam mieć z tym problem. Dopóki była gwarancja to nie bardzo było to problemem, ale ona się kończy w grudniu.

Zastanawiam się w jaki sposób ugryźć temat żeby nie zostać z problemem po upłynięciu gwarancji. Tym bardziej, że Jaguar jest świadomy wady konstrukcyjnej, wysyłając odpowiednie wiadomości do swoich dealerów w jaki sposób zbywać klienta. Szkoda. Polubiałem to auto i miałem nawet chętkę na nowego F-Pace.

Offline brawet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 19, 2021, 09:18:37 am »
Cześć a jaki masz silnik i skrzynie ? Po czym poznajesz ze Dpf się wypala? Bo ja u siebie nigdy tego nie wiem. W f pace silnik jest wzdłużnie wiec problem nie występuje. Pozdrawiam.

Offline zibikm

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 13, 2021, 20:47:38 pm »
Witam
Przejechane 53000 PDF padł raczej tylko trasy .rzadko po mieście, padł bez żadnych chwilowych objawów,zapaliła się kontrolka silnika i spadek mocy.Wymiana filtra na nowy wraz z czujnikami.
Ogólnie nie cieszyłbym się zbytnio że przebieg około 30 tyś i zero problemów na pewno będą.
Po za tym okazało się że trzeba wymienić łańcuch rozrządu bo się naciągnął i stuka?
Zapytałem w serwisie jaka jest żywotność łańcucha w/g producenta - odpowiedział że dożywotnia bo nie zalecają wymiany łańcucha.
Porażka.
Po za tym wcześniej padła turbina,zawór erg?,uszczelnienie silnika,osłona filtra i mocowanie, jakieś wałki na rozrządzie i ślizgacze do tego dwie kampanie ,problem z klimą oraz spalanie około 18 l/100 km na trasie zdarzyło się kilka razy i ustąpiło serwis nie potrafi tego ogarnąć.
Silnik 2.0 diesel 150 km, myślę że nie dotrwa do 100 tyś .
Ogólnie świetne auto z kiepskim silnikiem i osprzętem.
Pozdrawiam

Offline brawet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 14, 2021, 10:00:34 am »
No dziewny przypadek, może na prawdę coś w oprogramowaniu tych 150 km jest nie tak. A co ile olej zmieniasz?
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2021, 18:00:29 pm wysłana przez MicGin »

Offline zibikm

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 14, 2021, 19:30:17 pm »
Olej zmieniałem przy 18 tys,34 tyś,53 tyś w ciągu 30 miesięcy

Offline xbeyond

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 33
  • E-Pace S P200 MY20
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 15, 2021, 19:03:46 pm »
Witam
Przejechane 53000 PDF padł raczej tylko trasy .rzadko po mieście, padł bez żadnych chwilowych objawów,zapaliła się kontrolka silnika i spadek mocy.Wymiana filtra na nowy wraz z czujnikami.
Ogólnie nie cieszyłbym się zbytnio że przebieg około 30 tyś i zero problemów na pewno będą.
Po za tym okazało się że trzeba wymienić łańcuch rozrządu bo się naciągnął i stuka?
Zapytałem w serwisie jaka jest żywotność łańcucha w/g producenta - odpowiedział że dożywotnia bo nie zalecają wymiany łańcucha.
Porażka.
Po za tym wcześniej padła turbina,zawór erg?,uszczelnienie silnika,osłona filtra i mocowanie, jakieś wałki na rozrządzie i ślizgacze do tego dwie kampanie ,problem z klimą oraz spalanie około 18 l/100 km na trasie zdarzyło się kilka razy i ustąpiło serwis nie potrafi tego ogarnąć.
Silnik 2.0 diesel 150 km, myślę że nie dotrwa do 100 tyś .
Ogólnie świetne auto z kiepskim silnikiem i osprzętem.
Pozdrawiam

Ten silnik to zdecydowanie nie do tego samochodu. Nie wiem dlaczego Jaguar coś takiego oferował klientom.

Offline brawet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 16, 2021, 12:08:18 pm »
Ten silnik jest oferowany we wszystkich Jaguarach tylko tu jest położony poprzecznie a nie wzdłużnie i tylko tu ma 150 km.
Nie wiem w czym tkwi problem, ale tak samo jak wpiszesz w Google bmw n47 to każdy będzie pisał jaki to tragiczny silnik, jak rozrząd się zrywa itp.
Ja mam ten silnik w BMW, obecnie ma 250 000 przebiegu i wszystko jest ok.
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2021, 17:03:54 pm wysłana przez MicGin »

Online M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 398
  • The White Cat
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 16, 2021, 20:34:28 pm »
problem w położeniu DPF w E-pace, za daleko, nie dogrzany

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.070
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 18, 2021, 09:10:59 am »
położenie jest takie same w każdej wersji 2l d jest takie samo, problem występuje w wersji d150 z manualem.
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline brawet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 18, 2021, 10:06:21 am »
Wiadomo czy jakiekolwiek różnice techniczne są w tym modelu? Czy tylko oprogramowanie? No i czy w końcu jest jakaś aktualizacja, która rozwiązuje problem?
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2021, 19:07:06 pm wysłana przez MicGin »

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.070
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 18, 2021, 12:36:54 pm »
z fizycznego punku widzenia - oprocz tego ze skrzynia jest inna to tak naprawde nie ma zadnych roznic - mozna zalozyc ze to wina oprogramowania - szczegolnie ze wg buletynu auta powinny miec zrobiony software update przed przekazaniem klientowi.
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.070
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 18, 2021, 12:41:17 pm »
Niestety nie moglem zalaczyc wszystkich plikow w powyzszej wiadomosci (zalaczniki odnosnie software update):
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2