Autor Wątek: Problem z DPF  (Przeczytany 19100 razy)

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 398
  • The White Cat
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 21, 2020, 23:18:47 pm »
wymiana oleju częściej nie jest zabroniona na gwarancji
jeżeli nie chcesz pożegnać się dość szybko z silnikiem to jak pisałem wcześniej

w zasadzie nie musisz dodatkowych wymian robić w ASO (bo zapłacisz dużo za dużo)
jest na rynku wybór olejów dedykowanych do tego silnika (także lepszych niż serwisowy Castrol)
niestety wymiana oleju co 30kkm to proszenie się o kłopoty...

Offline Jaro

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 30, 2020, 13:35:19 pm »
Haaa...to mnie zaskoczyles...nie sadzilem ze w aucie tej klasy bede musial cos robic sam miedzy wymianami serwisowymi...(poprzednio mialem 5 lat Hyundaia IX35 i do glowy by mi i serwsowi to nie przyszlo ;-)
W takim razie mam pytanie...jaki olej polecasz? silnik 2.0 diesel...
Z gory dzieki...

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 398
  • The White Cat
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 30, 2020, 14:54:03 pm »
każdy spełniający normę producenta samochodu czyli ST JLR 03.5007 oczywiście 0W30

osobiście gdy szukałem alternatywy dla Castrola trzy lata temu - wybrałem olej angielskiej firmy Millers
(dlatego że jest to olej produkowany tylko w ich fabryce, oparty na bazie IV)
w tym momencie jest więcej opcji wyboru na rynku m.in. Mobil. Champion, Petronas, Liqui Moly

osobiście kupuję w tym sklepie ten właśnie olej:
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-silnikowe/millers-oils/xf/millers-xf-longlife-0w30-ford-c2-5l,p1151973726
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-silnikowe/millers-oils/xf/millers-xf-longlife-0w30-ford-c2-1l,p1981329323

do wymiany i osiągnięcia MAX na bagnecie potrzebujesz 6,5 litra czyli konieczny jest zakup 7 litrów

będziesz potrzebował także filtra oleju, ja kupuję Purflux L994 (ta sama firma dostarcza filtr oleju do XE na montaż fabryczny)
kosztuje niewiele a częstsza wymiana to dłuższe życie silnika :)

czy to marka JAG czy jakakolwiek inna... obecne interwały olejowe są bardzo wydłużone a wymiana oleju co 30 czy 34 tysiące km
w żadnej marce nie prowadzi do niczego dobrego...
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2020, 15:19:39 pm wysłana przez M737 »

Offline Jaro

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 05, 2020, 09:15:27 am »
Dziekuje bardzo!

Offline brawet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 05, 2020, 17:17:51 pm »
Haaa...to mnie zaskoczyles...nie sadzilem ze w aucie tej klasy bede musial cos robic sam miedzy wymianami serwisowymi...(poprzednio mialem 5 lat Hyundaia IX35 i do glowy by mi i serwsowi to nie przyszlo ;-)
W takim razie mam pytanie...jaki olej polecasz? silnik 2.0 diesel...
Z gory dzieki...

To samo jest w MB czy BMW, po prostu jeżeli dbasz o samochód to lepiej zmieniać olej co max 15 a nie co 30. Zdecydowanie wydłuża to żywotność silnika. 

Offline leedab

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • E-Pace nigdy więcej
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 12, 2020, 12:28:31 pm »
Witam,
Jakiś czas temu ponownie oddałem samochód z tą samą wadą (kontrolka pomarańczowa silnika i przejście w tryb awaryjny) związany z filtrem cząstek stałych. Kolejny raz naprawiano mi samochód w serwisie na Waszyngtona 50 w Warszawie gdzie zakupiłem samochód. Po rzekomej naprawie, odebrałem samochód warunkowo, że jeśli problem wróci to sprawę kieruję do sądu. Niestety sytuacja się powtórzyła i ponownie samochód trafił do serwisu. Dnia 10.09.2020r. oddano mi samochód który kolejny raz odebrałem warunkowo (procedury sądowe ruszyły). Następnego dnia po odbiorze kolejny raz zapaliła się kontrolka. Dodam, że zarówno sama obsługa klienta na Waszyngtona 50 w Warszawie, jak i Jaguar Assistance są na bardzo niskim poziomie. Assistance już czwarty raz proponuje mi zastępczego passata lub talizmana.
Piszę to by osoby szukające dobrego samochodu zastanowiły się nad kupnem tej marki, a przynajmniej w tym salonie
Pozdrawiam

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 13, 2020, 18:31:52 pm »
Jak dla mnie to fabrycznie wadliwy DPF lub soft w sterowniku
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Zyg zag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 260
    • Facebook
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 21, 2020, 07:14:16 am »
Witam

odnosnie aut Jlr zawsze bede polecal,
bardzo fajne auta ...,

w kazdej marce, modelu zdaza sie jakas usterka mniej lub bardziej trudna do zlokalizowania i naprawy ...,

przy czym nie bronie aso o ktorym mowa ..,
Jesli nie moge pomodz zdalnie wiecej info tutaj..
https://www.facebook.com/Pierun-Jaguar-Land-Rover-Chiptuning-Hamownia-107072637627373/
Diagnostyka, elektronika, konwersja usa/eu, naprawa, chiptuning ...

Offline leedab

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • E-Pace nigdy więcej
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 23, 2020, 10:39:39 am »
Witam,
Kolejny raz samochód trafił do naprawy z tym samym problemem (filtr cząstek stałych). Byłem bardzo zdziwiony, że po wcześniejszych kilku naprawach trwających od 1 miesiąca do 2,5 miesiąca i rzekomych dwóch wymianach filtra, teraz samochód miał być naprawiony w dwa dni. Teraz wiem czemu. Dołączam zdjęcia Jaguara po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaraz po umyciu!!!!!!!!!

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 398
  • The White Cat
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 23, 2020, 14:45:42 pm »
wycięli filtr DPF? jak to?

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.070
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 23, 2020, 14:59:11 pm »
Jesli filtr zostal wyciatey to od razu uderzaj z Tym do sadu - to nie tylko nielegalne ale rowniez niebezpiecze.
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 398
  • The White Cat
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 23, 2020, 16:05:37 pm »
mogła zostać obudowa filtra i wybity monolit...
w takiej sytuacji zawiadomienie do prokuratury (kradzież i oszustwo), wezwać policję że kopci - niech zatrzymają dowód, biegły... roszczenie, wezwanie do zapłaty a na końcu sąd

to co widzę na zdjęciu to jest jakaś kpina totalna, poziom afrykańskiego buszu - jak można oddać coś takiego klientowi, jak można narażać klienta
na potencjalne straty i niedogodności? wyobraź sobie że jesteś w jakimś cywilizowanym kraju i auto zdejmuje z autostrady policja z zakazem ruchu i lawetą...

Offline brawet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 23, 2020, 23:40:08 pm »
Jechałem ostatnia za Tobą,  zwróciłem uwagę że strasznie dymił. Coś jest nie tak z tym autem.

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 398
  • The White Cat
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 23, 2020, 23:53:25 pm »

za mną jechałeś? czy za autorem tematu?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2020, 07:29:57 am wysłana przez MicGin »

Offline brawet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Kocham to forum
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 23, 2020, 23:59:10 pm »
Oczywiście z tematu, nie oznaczyłem :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2020, 07:30:18 am wysłana przez MicGin »