Autor Wątek: CHECK  (Przeczytany 4780 razy)

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 208
  • DIAGNOSTYKA LandRover Jaguar Fiat Nissan VW TOYOTA
Odp: CHECK
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 09, 2020, 18:49:32 pm »
Z nimi póki co moja współpraca bardzo dobrze się układa. Poza tym, ich interfejs zawiera mulipleser, a to daje spore możliwości w kontekście obsługiwanych protokołów.

No i tu jest kłopot bo u mnie coś nie do końca bangla. Check jak się świecił tak się świeci bo z komunikacją mocno na bakier... A o to co wypluł:

"MaxiECU OBD Reader 2.0.78.203

Protokół diagnostyczny
Początek sesji : wtorek, 9 czerwca 2020 17:34:05
Dane pojazdu

Producent: Jaguar
Model: X-Type (X400)
Rocznik: 2005

Dane sterownika
System: Silnik diesla
ECU Name: FMB 2,0 Delphi
Nie udało się odczytać żadnych informacji z sterownika
Nie udało się nawiązać połączenia

Dane sterownika
System: System parkingowy
ECU Name: PAM - Wspomaganie parkowania
Dane informacyjne
Parametr Wartość
Numer wersji programu 711103
Numer czesci bazowy modulu 21208102
Druga czesc numeru czesci 03
Pierwsza czesc numeru czesci 52885251
Numer seryjny 05040101
Obsługa usterek - Czynności
Czas Kod Typ Opis
17:34:11.930 Odczyt kodów usterek
17:34:12.175 Zarejestrowane usterki
C1700 --- Czujnik narożny tylny lewy - usterka w obwodzie.
C1703 --- Czujnik narożny tylny prawy - usterka w obwodzie.

Dane sterownika
System: Pozostałe
ECU Name: ISM - Wykrywanie włamania
Nie udało się odczytać żadnych informacji z sterownika
Nie udało się nawiązać połączenia
1
MaxiECU OBD Reader 2.0.78.203

Dane sterownika
System: Moduł kontroli nadwozia
ECU Name: BCM - Moduł kontroli nadwozia
Nie udało się odczytać żadnych informacji z sterownika

Dane sterownika
System: Dodatkowy/Stacjonarny moduł grzewczy
ECU Name: FFH - Ogrzewanie Dodatkowe
Nie udało się odczytać żadnych informacji z sterownika
Nie udało się nawiązać połączenia

Dane sterownika
System: Infotainment
ECU Name: FETM - Jednostka audio
Dane informacyjne
Parametr Wartość
Numer czesci bazowy modulu 24118118
Druga czesc numeru czesci 22
Pierwsza czesc numeru czesci 52885251
Obsługa usterek - Czynności
Czas Kod Typ Opis
17:36:30.654 Odczyt kodów usterek
17:36:30.810 Brak zarejestrowanych usterek

Dane sterownika
System: Oświetlenie przednie
ECU Name: HCM - Moduł kontroli świateł
Dane informacyjne
Parametr Wartość
Numer wersji programu 123103
Numer czesci bazowy modulu 1920049
Druga czesc numeru czesci 05
Pierwsza czesc numeru czesci 49885251
Obsługa usterek - Czynności
Czas Kod Typ Opis
17:36:35.716 Odczyt kodów usterek
2
MaxiECU OBD Reader 2.0.78.203
Czas Kod Typ Opis
17:36:35.976 Zarejestrowane usterki
B2619 --- Czujnik poziomu pojazdu na osi tylnej - usterka w obwodzie

Dane sterownika
System: System bezpieczeństwa
ECU Name: ARM - Moduł sterowania elementami systemu bezpieczeństwa
Dane informacyjne
Parametr Jednostki Wartość
Numer wersji programu 5230103
Numer czesci bazowy modulu 2011333
Druga czesc numeru czesci 05
Pierwsza czesc numeru czesci 52885251
Numer seryjny B3050506
Numer seryjny OCS_S/N1 746753
Numer seryjny OCS_S/N2 165081
Obsługa usterek - Czynności
Czas Kod Typ Opis
17:36:42.198 Odczyt kodów usterek
17:36:42.384 Brak zarejestrowanych usterek

Dane sterownika
System: Skrzynia biegów
ECU Name: TCM - Moduł skrzyni biegów
Nie udało się odczytać żadnych informacji z sterownika
Nie udało się nawiązać połączenia

Dane sterownika
System: System hamulcowy
ECU Name: ABS - Układ przeciwpoślizgowy
Obsługa usterek - Czynności
Czas Kod Typ Opis
17:36:54.108 Zarejestrowane usterki
C1279 --- Czujnik zbaczania z kursu, przerwa w obwodzie lub zwarcie w
obwodzie do masy
3"

Zwłaszcza ostatnia usterka mnie powaliła. Czy któryś z tych wpisów spowodował pojawienie się CHECK'a?
Ktoś może mi to wytłumaczyć? Bo raczej ABS/TCS powinien zgłaszać problemy a nie ta  wredna kontrolka...
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (SPRZEDAM)
Peugeot 407 1.6 HDi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
Citroen C8 2.0 HDi Exclusive (jest)
Fiat Barchetta 1.8 16v (SPRZEDAM)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BYŁ)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BYŁ)
...

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: CHECK
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 09, 2020, 19:08:29 pm »
C1700 i C1703 -  dwa skrajne tylne czujniki parkowania.
C1279 to chyba błąd czujnika ESP.
B2619 - tylny czujnik poziomowania ksenonów.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2020, 19:14:18 pm wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 208
  • DIAGNOSTYKA LandRover Jaguar Fiat Nissan VW TOYOTA
Odp: CHECK
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 09, 2020, 20:29:00 pm »
C1700 i C1703 -  dwa skrajne tylne czujniki parkowania.
C1279 to chyba błąd czujnika ESP.
B2619 - tylny czujnik poziomowania ksenonów.

Tak, tak, ja to wszystko odczytałem ale czy któreś z tych uszkodzeń spowodowało zapalenie tej kontrolki? Wiem że pytanie zabrzmiało jak od kompletnego laika bo teraz akurat tak się czuję. Poziomowanie Xenonów na pewno tego nie zrobiło...czujniki parkowania również (piszczą jak włączy się wsteczny)...a dodam że o tym wszystkim już wiedziałem wcześniej po FoCOM'ie...a co do reszty to chyba raczej kontrolki od stabilizacji powinny zabłysnąć...tak mi się wydaje...

Pzdr.

P.S. To takie coś? (Yaw Rate Sensor) https://allegro.pl/listing?string=CZUJNIK%20ESP%20do%20JAGUAR&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-uni-1-4-0605

No i pytanie, gdzie ten czujnik/moduł jest w którym miejscu go szukać?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2020, 20:55:48 pm wysłana przez szpadel68 »
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (SPRZEDAM)
Peugeot 407 1.6 HDi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
Citroen C8 2.0 HDi Exclusive (jest)
Fiat Barchetta 1.8 16v (SPRZEDAM)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BYŁ)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BYŁ)
...

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: CHECK
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 10, 2020, 07:32:52 am »
Konsola środkowa gdzieś za popielniczką.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: CHECK
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 10, 2020, 19:11:11 pm »
Jeśli to wina Yaw Rate Sensora, to powinno sygnalizować błąd ESP (i go wyłączyć).

Z loga wygląda jakby w ogóle nie komunikował się z ECU, czy komunikacja z tym modułem w ogóle działa? Jakiś mechanik się podłączał do niego jakimś diagnoskopem z górnej półki?
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 208
  • DIAGNOSTYKA LandRover Jaguar Fiat Nissan VW TOYOTA
Odp: CHECK
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 10, 2020, 19:33:41 pm »
No niestety nie. Ta "górna" półka to właśnie MaxiECU z modułem do Jaguara. Znaczy mechanik ma to samo tylko bez tego modułu. Mam u siebie salon Forda to może Oni mają jakiegoś JDS'a czy coś...co prawda MaxiECU ma często aktualizacje, ale może to chwilę potrwać. Co do ESP nie wiem tak do końca, ale kiedyś słyszałem, że jeżeli są jakieś błędy w systemach ABS i pochodnych jest utrudniona komunikacja z ECU. Czy to prawda? Nie wiem. A wracając do ESP to pewnego razu miałem wrażenie że ta stabilizacja jednak tak do końca nie działa. Z ciekawości, czy powinno tak być że po uruchomieniu wyświetla się komunikat o błędzie DSC z dwiema kontrolkami na desce a potem (kilka dobrych sekund) znika? Nie powinny (o ile jest ok) gasnąć od razu po uruchomieniu? Jaki błąd, znaczy w jakiej formie (wskaźniki czy coś) powinien pokazać awarię ESP? Czyżby DSC albo kontrolkę ABS z żółtym/pomarańczowym "światełkiem"?

Pzdr.

EDIT: z tym ESP już nie aktualne bo dzisiaj po skanowaniu nie wywalił żadnego błędu. Zostały tylko czujniki parkowania i czujnik na tylnej osi (od świateł). Bajka polega na tym że tym razem nawet był łaskaw (MaxiECU) nie wspomnieć o braku komunikacji z silnikiem a MIL/CHECK dalej świeci.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2020, 22:34:25 pm wysłana przez szpadel68 »
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (SPRZEDAM)
Peugeot 407 1.6 HDi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
Citroen C8 2.0 HDi Exclusive (jest)
Fiat Barchetta 1.8 16v (SPRZEDAM)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BYŁ)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BYŁ)
...

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: CHECK
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 11, 2020, 22:13:41 pm »
Bład ESP w tym modelu pojawia się z byle powodu, np słabe napiecie akumulatora albo problemu na szynie CAN.
Wystarczy że auto postoi tydzień czy dwa, albo na mrozie.
Tylko raz miałem błąd czujnika ABS i bez problemu skasowalem go ELMem z telefonu. Świecił się check. Tyle że ja mam starsze V6 i najwyraźniej robi to sporą różnicę.

Sposób sygnalizowania problemów z ESP jest różny zależnie od wyposażenia i pewnie rocznika auta. Ja chyba nie mam kontroki ABS, a jedynie żółte światełko ostrzegawcze i napis DSC SYSTEM FAILURE (czy jakoś tak) na zegarach.

Błędy czujników parkowania nie powodowały u mnie checka. Jedynie ciągły sygnał przy wrzucaniu wstecznego oznaczający awarię PDC. Ale to może się różnić w różnych rocznikach.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2020, 22:19:15 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 208
  • DIAGNOSTYKA LandRover Jaguar Fiat Nissan VW TOYOTA
Odp: CHECK
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 16, 2020, 12:09:38 pm »
Pytanie z natury tych trudnych...programiści z MaxiECU pracują nad dostępem do mojego Kota (konkretnie silnika) bo jak nie gadał tak nie gada. Nawet online się połączyli ale to tylko dla logów. Teraz pytanie: jak sprawdzić jaki sterownik jest przy silniku? Denso? Delphi? Bosch? Zna ktoś odpowiedź?

Pzdr.

Auto to MY'2005, X-Type Estate, 2.0 TiD ze zwiększoną mocą (ale to nie powinno mieć znaczenia).
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (SPRZEDAM)
Peugeot 407 1.6 HDi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
Citroen C8 2.0 HDi Exclusive (jest)
Fiat Barchetta 1.8 16v (SPRZEDAM)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BYŁ)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BYŁ)
...

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: CHECK
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 17, 2020, 08:10:26 am »
Komputer silnika jest pod nogami pasażera. Są tam dwa komputery : GEM i ECU. GEM jest czarny plastikowy, ECU szary metalowy.
Na ECU jest naklejka z nazwą firmy, przynajmniej w V6.
Tutaj przykład:

https://allegro.pl/oferta/komputer-sterownik-silnika-jaguar-x-type-2-5-v6-9336124371

Komputer do diesla wygląda jak widze inaczej, ale nazwa producenta też jest widoczna:

https://allegro.pl/oferta/komputer-steronik-jaguar-x-type-2-0d-4x4312a650ah-7517837891

Więc na razie wygląda na to, że benzyna ma DENSO a diesle mają DELPHI.

100% pewności będziesz mieć, jak wymontujesz swój. ECU demontuje się od strony silnika, trzeba mieć specjalną końcówkę do śruby na wtyczce Dodatkowo śruba ta jest dość delikatna można łatwo ją zepsuć.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2020, 08:16:59 am wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 208
  • DIAGNOSTYKA LandRover Jaguar Fiat Nissan VW TOYOTA
Odp: CHECK
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 18, 2020, 09:04:54 am »
"No toś pomógł"..."a właśnie potrzebowałem, kilku słów otuchy"...ale spoko, magicy/programiści z MaxiECU właśnie pracują nad komunikacją, więc jestem dobrej myśli.
Dziękuję w każdym razie

Pzdr.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2020, 10:35:16 am wysłana przez MicGin »
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (SPRZEDAM)
Peugeot 407 1.6 HDi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
Citroen C8 2.0 HDi Exclusive (jest)
Fiat Barchetta 1.8 16v (SPRZEDAM)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BYŁ)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BYŁ)
...

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 208
  • DIAGNOSTYKA LandRover Jaguar Fiat Nissan VW TOYOTA
Odp: CHECK
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 25, 2020, 10:47:25 am »
Dla potomnych, fachowcy z MaxiECU pracują w pocie czoła nad - jak się okazało - komunikacją CAN (i pochodnych) jaką to się nasze auta łączyć muszą. W każdym razie jest światełko w tunelu - oby nie towarowy...  :-tylko

Pzdr.
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (SPRZEDAM)
Peugeot 407 1.6 HDi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
Citroen C8 2.0 HDi Exclusive (jest)
Fiat Barchetta 1.8 16v (SPRZEDAM)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BYŁ)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BYŁ)
...

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: CHECK
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 25, 2020, 13:37:32 pm »
szpadel68 skąd takie info ?
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 208
  • DIAGNOSTYKA LandRover Jaguar Fiat Nissan VW TOYOTA
Odp: CHECK
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 25, 2020, 19:49:55 pm »
szpadel68 skąd takie info ?

A o którą część chodzi? O komunikację czy że fachowcy pracują?

Odpowiadając w sprawie komunikacji to na podstawie googl'a i informacji zebranych z TEGOŻ forum:

- architektura sieci multipleksowej jest zaprojektowana przez DELPHI (oparta na CAN H/L/MS, SCP, J1850 i D2B)
- sterownik silnika benzyna = DENSO, diesel = DELPHI (CAN)
- ABS/ESP/TCS - BOSCH (CAN, J1850)
- AHLS (Xenony) - HELLA (CAN)
- PAM (Parktronic) - VALEO (sam sterownik, czujniki SWF) (J1850)
- ICP (licznik) - VISTEON (FORD) (w liczniku mamy immo) (CAN GATEWAY, SCP, J1850)
- GEM (komfort) - SIEMENS (alarm, szyby, kierunki, wycieraczki) (J1850)
- RCM (poduszki) - Autoliv lub Visteon (poduszki: pasażer TRW, kierowca Autoliv, kurtyny TRW, boczne nie pamiętam) (SCP)
- RAD (radio) - Visteon (Ford) (J1850)
- NAV (nawigacja) - DENSO (CAN GATEWAY, D2B)
- TEL (telefon) - Motorola (D2B)
- DSM (fotel kierowcy z pamięcią) - VALEO (CAN)

kolegi eMWu...czy jakoś tak i goole'a:

    K-Line ISO 9141
    KWP 2000
    ISO 14230-4
    SAE J1850 PWM
    SAE J1850 VPW
    CAN 2.0B ISO 11898
    CAN ISO 15765-4
    J1850PWM / SCP
    ISO9141 / KWP2000
    ROSCO
    Medium Speed CAN
    CAN Bus (ISO 15765, GMLAN, ISO14229)

Czy coś nie tak? Jeśli tak to proszę o korektę bo to ważne...nie tylko dla mnie...

A skąd wiem że pracują? Z wymiany mailowej z ów firmą...no chyba że zostałem wprowadzony w błąd na odczepnego...no to byłoby przykre co najmniej...

Pzdr.

P.S. Problem w dalszym ciągu jest bo kontrolka świeci nadal, samochód jeździ a fachowcy w to nie uwierzyli. Szukają przyczyny braku komunikacji interfejsu ze sterownikiem silnika (2.0D, MY'05), tylko ze sterownikiem silnika bo z resztą gada...Z resztą już po dość dłuższym czasie sami stwierdzili że jest to prawdopodobnie problemem tego protokołu CAN...co z tego będzie, poczekamy, zobaczymy. Jeżeli zaś produkt nie zadziała będę niestety musiał złożyć reklamację i albo zadziała albo zwrot pieniędzy i niestety trzeba będzie zakupić "pirata" (Mongoose).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2020, 20:18:33 pm wysłana przez szpadel68 »
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (SPRZEDAM)
Peugeot 407 1.6 HDi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
Citroen C8 2.0 HDi Exclusive (jest)
Fiat Barchetta 1.8 16v (SPRZEDAM)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BYŁ)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BYŁ)
...

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: CHECK
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 25, 2020, 20:33:02 pm »
Mi, to się nie wydaje z tym CANem do diagnostyki w dieslu.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 208
  • DIAGNOSTYKA LandRover Jaguar Fiat Nissan VW TOYOTA
Odp: CHECK
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 26, 2020, 09:28:37 am »
Mi, to się nie wydaje z tym CANem do diagnostyki w dieslu.

Nie wiem, nie znam się...łapię się wszystkiego czego mogę. Sprawdzałem nawet za schowkiem komputer (ECU) czy aby na pewno jest co ma być, no i jest...po za tym co by nie był za wsad (czy jak to się tam nazywa) to choćby jakieś "kichnięcie", a tu cisza jak po śmierci organisty...
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (SPRZEDAM)
Peugeot 407 1.6 HDi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
Citroen C8 2.0 HDi Exclusive (jest)
Fiat Barchetta 1.8 16v (SPRZEDAM)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BYŁ)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BYŁ)
...