Autor Wątek: Z SAAB'a na Jaguara  (Przeczytany 3737 razy)

Offline maksymilian.pawlowski

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Z SAAB'a na Jaguara
« dnia: Maj 29, 2020, 15:51:33 pm »
Cześć,

jestem tutaj nowy, a trafiłem ponieważ myślę nad zmianą mojego saaba na Jaguara XE. Mam zasadniczy problem, ponieważ czytam forum i jest wiele opinii odnośnie silników. Czy moglibyście proszę wskazać silnik, który ma niską problematyczność z punktu widzenia eksploatacji. Bardziej patrze na silniki benzynowe ale jeśli diesle są lepsze pod względem usterkowości to czemu nie. Raczej myślę o samochodzie używanym ale właśnie w roczniku o którym myślę nastąpiła zmiana silników.

Przy zakupie, moglibyście wskazać punkty, na które warto zwrócić uwagę ponieważ są problematyczne?

Przepraszam za może banalne pytania ale dopiero się uczę.

Dobrego popołudnia.
Max

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
  • The White Cat
Odp: Z SAAB'a na Jaguara
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 29, 2020, 17:53:18 pm »
wszystkie 2.0d to silniki Ingenium produkowane przez Jaguar/Land Rover, moce 163KM/180KM/240KM (ten ostatni biturbo)
benzyna 2.0 - wcześniejsze to Ford późniejsze jak dobrze pamiętam od 2018 roku konstrukcja własna Ingenium jak wyżej

osobiście mam 2.0d 180KM, 95kkm przejechane, problemów istotnych brak a małe problemy to wymienione aktywne poduszki silnika lewa i prawa, nic wielkiego
rozrząd - jak kiedyś trzeba będzie wymienić to tanio nie będzie...

jak masz jakieś konkretne pytania o 2.0d to pisz, o benzynie nic więcej nie wiem

Offline maksymilian.pawlowski

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Z SAAB'a na Jaguara
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2020, 20:17:39 pm »
Dzieki wielkie za odpowiedz. Czyli akurat u Ciebie silnik jest mniej więcj bezobsługowy. A jak wygląda temat elektroniki? Są z nią jakieś problemy? Jak np. wygląda temat aktualizacji map do nawigacji? Rozumiem, że serwisujesz smaochód a ASO czy też w jakims innym punkcie? Jak po blisko 100 tys km wyglądają materiały w środku - jaka jest ich trwałość według Ciebie?

Offline Robik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Z SAAB'a na Jaguara
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2020, 20:45:01 pm »
Silnik bedzie bezobslugowy jak sie o niego odpowiednio zadba. Mam tutaj na mysli dobry olej + czesta wymiana oleju.W moim przypadku stosuje interwal 10-12 tys. km. Aktualizacja map to koszt okolo 480zl przez strone producenta, w pakiecie masz dwie aktualizacje w jwdnym roku. Materialy po przebiegu 94tys nie wykazuja praktycznie zadnego zuzycia. Boczek fotela kierowcy po doglebnej analizie uwidacznia ledwo widoczne "zarysowania". Do tej pory zadnych problemow z elektronika, kiedys przez tydzien zawiesil mi mi sie plywak czujnika poziomu plynu spryskiwacza. Wystarczylo do zera wykorzystac plyn i pozniej uzupelnilem jego poziom na max.

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
  • The White Cat
Odp: Z SAAB'a na Jaguara
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 15, 2020, 21:54:36 pm »
nie serwisuję w ASO bo to wyrzucanie $$$... kupiłem auto używane z Niemiec bez gwarancji
lepszy olej mam za połowę ceny gorszego w ASO
filtr oleju producent auta stosuje Purflux - 34zł na wolnym rynku, powietrza producent stosuje Filtron - 23zł na wolnym rynku, ceny w ASO zapewne x5 :)
zmiana oleju co 10 do 12 tysięcy km, serwisowe zalecenie co 34 prowadzi do szybkiej śmierci silnika

elektronika - żadnych problemów, nigdy nic
stan samochodu - jak dbasz tak masz, akurat należę do osób pedantycznie podchodzących do tematu
- wnętrze sprawia mi przyjemność obcowania, z zewnątrz - wg mnie to udane połączenie elegancji bez krzykliwości ze sportowym pazurem

Offline maksymilian.pawlowski

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Z SAAB'a na Jaguara
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 17, 2020, 21:44:32 pm »
Dzięki za zdjęcia - te zdjęcia elementów wnętrza są przy jakim przebiegu bo nie odczytać 12 000 czy 120 000? To co piszecie odnosnie niezawodnosci jest dosć zachęcajace. Będę się wybierał w ciągu najbliższych dni do salonu w Warszawie zobaczyć jak to wyglada w praktyce. Czy macie może jakies porównanie kosztów esploatacyjnych w stosunku do wczesniejszych samochodów?

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
  • The White Cat
Odp: Z SAAB'a na Jaguara
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 17, 2020, 22:38:28 pm »
95000km - przy takim przebiegu robiłem zdjęcia wnętrza