Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

DREWNO W XJ40

<< < (3/3)

wtom:
Robiłem. Nie będzie pękać, jak zastosujesz odpowiedni klej i lakier

Yoohas:
Ale lakierujesz cały element, a nie fornir, który później wklejasz  :o

Jeśli jest mocno zniszczony - zrywasz całość, następnie naklejasz nowe drewno i dopiero wtedy gruntowanie i lakierowanie.

Te lakiery generalnie są mało elastyczne. Dzięki temu można uzyskać wysoki połysk. Przecież fabryczne również pękały przy nawet niewielkich zgięciach profilu.

jarek-jerryjag:
 Jak jeszcze pracowałem w serwisie to duzo drewnianych elementów pękało  . Jaguar w USA kazał odsyłać elementy do firmy :
https://www.maderaconcepts.com/NewSite/VehiclePages/Jaguar_vehicles.html#Jaguar_XJS
Czasami brakowało forniru i oni tak reperowali ze nie było można poznać . Co najciekawsze to oni  nie kazali przysyłać całego kompletu tylko jedną  cześć zniszczona . Nie wiem jak oni to robili bo fornir i kolor był idealny .
 Parę razy ich odwiedzałem i  co zauważyłem ze maja duża lakiernie ale tez gość pokazywał mnie maszyny do polerowania . w kołach do polerowana szerokich na około 30 cm mieli wsadzone małe metalowe tarcze aby cześć polerowana nie była przegrzewana .
 Co do lakierów nie chcieli zdradzić co i jak mieszają .
 Kupiłem parę kompletów drzewa  do mojego xj6 ser1  jak i do xj-sc . Niestety po latach tez pękają .
 jak napisałem w poprzednim poście  ten lakier co teraz ja używam jest bardzo dobry . Jak na razie to stosuje do  kierownic i jestem bardzo zadowolony .
 

emka:
I w dalszym ciągu nie wiem jakiego, konkretnego lakieru w Polsce można z powodzeniem użyć do renowacji. Może ktoś podpowie.

wtom:
Użyj jachtowego. Ja dałem akrylowy i też jest ok.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej